Asak Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Kan noen hjelpe meg med å anbefale det beste nVidia kortet med høy ytelse til en ikke alt for høy pris, gjerne rundt ca. 2000. Er det et FX5900 Ultra man må gå for ? Skal brukes hovedsaklig til spill. Vet at mange vil anbefale Radeon, men har slitt lenge med mitt Radeon kort (9600 Pro), og leser om mange andre som også sliter med uforklarlige problemer i spill med sine Radeon kort, mens andre med samme kort er veldig fornøyd. Så derfor vil jeg nå forsøke meg på nVidia igjen. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) FX5900 Ultra er slett ikke ett dårlig skjermkort. Nvidia har også bedre muligheter for flerskjermoppsett enn ATi. Dette er jo et stort + for noen. Men lurer på en ting. Har du prøvd å reinstallere OS'et ditt for å se om det hjelper deg? Endret 26. mai 2004 av AMD-King Lenke til kommentar
Krezzo Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 ja, det ser slik ut. for FX 5950-kortene koster jo neste 3000kr. så, det er vel det du må gå for.. vil jeg tro Lenke til kommentar
Asak Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 FX5900 Ultra er slett ikke ett dårlig skjermkort. Nvidia har også bedre muligheter for flerskjermoppsett enn ATi. Dette er jo et stort + for noen. Men lurer på en ting. Har du prøvd å reinstallere OS'et ditt for å se om det hjelper deg? Mener å huske at problemene begynte en gang etter at jeg reinstallerte OS'et på grunn av noen andre problemer. Kan selvfølgelig forsøke igjen, kanskje også med noen eldre Catalyst drivere. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 [quote name='Asak' date='26/05/2004 : 09:04'] Mener å huske at problemene begynte en gang etter at jeg reinstallerte OS'et på grunn av noen andre problemer. Kan selvfølgelig forsøke igjen, kanskje også med noen eldre Catalyst drivere. [/quote] Visst du har prøvd så er det sikkert ikke mye å hente, men en datamaskin kan ha mangen feilmoment. Et eventuelt nytt skjermkort kan jo gi feil på andre områder, kanskje ikke på de samme områdene som ditt eksisterende skjermkort. Uansett, visst du er i tvil på noe, så er det beste å teste skjermkortet i en maskin som allerede fungerer (helst en som har Radeon skjermkort installert). Da blir det enklere å ta besluttninger. Vil bare at du ikke skal bli skuffet Lenke til kommentar
RMNZR Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 personlig, så vil jeg ikke anbefale noe fra nvidia sin FX serie. den som venter får lønn, og den nye geforce 6800 serier kommer til å gi deg MINST dobbelt så mye for pengene. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 kan dette være noe: asus fx 5900: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120578 skal du ha ultra må du nok over 2000.- https://prisguiden.no/produkt/4068 Lenke til kommentar
Asak Skrevet 3. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2004 Endte opp med et Gainward FX5900 kort til en billig penge, men det klokker ganske bra, default settings er 300/700, men nå kjører jeg det på 466/834 og får 6093 i score i 3DMark03. 3DMark03 score Lenke til kommentar
eirikhm Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 Et alternativ kan være å vente til nv40 er i hyllene. Da vil du nok kunne gjøre et greit kjøp i FX serien for samme pengen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå