Gå til innhold

Nytt nVidia skjermkort til ca 2000(+)

Asak

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg med å anbefale det beste nVidia kortet med høy ytelse til en ikke alt for høy pris, gjerne rundt ca. 2000. Er det et FX5900 Ultra man må gå for ? Skal brukes hovedsaklig til spill.

Vet at mange vil anbefale Radeon, men har slitt lenge med mitt Radeon kort (9600 Pro), og leser om mange andre som også sliter med uforklarlige problemer i spill med sine Radeon kort, mens andre med samme kort er veldig fornøyd. Så derfor vil jeg nå forsøke meg på nVidia igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
FX5900 Ultra er slett ikke ett dårlig skjermkort. Nvidia har også bedre muligheter for flerskjermoppsett enn ATi. Dette er jo et stort + for noen.

Men lurer på en ting. Har du prøvd å reinstallere OS'et ditt for å se om det hjelper deg? Endret av AMD-King
Lenke til kommentar
FX5900 Ultra er slett ikke ett dårlig skjermkort. Nvidia har også bedre muligheter for flerskjermoppsett enn ATi. Dette er jo et stort + for noen.

Men lurer på en ting. Har du prøvd å reinstallere OS'et ditt for å se om det hjelper deg?

Mener å huske at problemene begynte en gang etter at jeg reinstallerte OS'et på grunn av noen andre problemer. Kan selvfølgelig forsøke igjen, kanskje også med noen eldre Catalyst drivere.

Lenke til kommentar
[quote name='Asak' date='26/05/2004 : 09:04'] Mener å huske at problemene begynte en gang etter at jeg reinstallerte OS'et på grunn av noen andre problemer. Kan selvfølgelig forsøke igjen, kanskje også med noen eldre Catalyst drivere. [/quote]
Visst du har prøvd så er det sikkert ikke mye å hente, men en datamaskin kan ha mangen feilmoment. Et eventuelt nytt skjermkort kan jo gi feil på andre områder, kanskje ikke på de samme områdene som ditt eksisterende skjermkort.

Uansett, visst du er i tvil på noe, så er det beste å teste skjermkortet i en maskin som allerede fungerer (helst en som har Radeon skjermkort installert). Da blir det enklere å ta besluttninger. Vil bare at du ikke skal bli skuffet :)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...