Gå til innhold

Ang artikkel om spionprogrammer

Anbefalte innlegg

Siden programmer.no er blitt relansert (gratulerer forresten :yes: ), så satt jeg og leste igjennom artiklene her.

Da fant jeg en liten ting som jeg stusset på, i denne artikkelen her:

http://programmer.no/art.php?artikkelid=7249

Det er fildelingsprogrammer som er verstingene når det gjelder dette. Installerer du et slikt program, vil du gjerne få et eller flere spionprogrammer med "på kjøpet". Følgende programmer har alle spionprogrammer: KaZaa, Limewire, Audiogalaxy, Bearshare, Imesh, Morpheus, Grokster, Xolox, Blubster, OneMX, FreeWire og BitTorrent.

For det første, så er BitTorrent en protokoll, ikke en klient som de andre programmene dere lister opp er. Derfor finnes det opptil flere varianter, blant annet torrentstorm, bittornado, burst, azureus, abc, shadows, osv osv.

De aller fleste av disse har IKKE spyware i seg, og er gode som gull. Om dere vil finne ut hvilke bittorrent-klienter som har dette i seg, så last de ned og innstaller de på en testmaskin.

Finnes en hel del linker til slike her.

Hmmm..dette ble veldig flisespikkeri..men uansett :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gratulasjon. Dette må har vært en glipp, og vi har fjernet referansen til BitTorrent. BitTorrent er ein genial protokoll når det gjeld spredning av programvare, og som er basert på eit veldig fascinerande prinsipp.

Takk for at du gav beskjed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...