Gå til innhold

Ny side av meg, klar for slakt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

-kanskje en liten mouseover i menyen?

-Var litt vanskelig å legge merke til "-7040 design" over menyen, litt mer markering av denne kanskje?

-Det er enkelt, men stilfullt likevel (imo)

-Portofolio, hva er det egentlig? (en o for mye der)

Helhetsinntrykk: Veldig bra.

Endret av svamp
Lenke til kommentar

Så du hadde brukt ImageReady. Du kan vel lage mouseovers der (om enn med noe "urein" kode)?

Ellers kan du dele opp bildene litt mer (tror det er lurt uansett) og bruke CSS til å få en mouseover-effekt, se tutorial på www.absentvoid.com.

Hvor skal innholdet komme fram, når du klikker på en link? Der det grønne bildet er?

Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt mer på sida så jeg at hver link var et bilde for seg. Da kan du, som det står på absentvoid.com, angi bredde/høyde på A-elementene, og så sette bildene som background for hver A.

Så må du lage en versjon til av hvert bilde der teksten er undelinja, med samme bredde/høyde, og i CSS sette disse som background ved hover-state på de forskjellige A-elementene.

Men alt det står jo på den nevnte tutorialen, så om du ikke skjønner det jeg skrev (som kanskje var vanskelig siden jeg ikke er så rent lite trøtt nå :D ) så kan du lese der.

Lenke til kommentar

Veldig stilig....

EDIT: kom litt etter han andre her, men dette er nok en lettere måte å gjøre det på hvis du bare skal ha underline ;)

Hvis du kan noe CSS??? Så kan du bare fyre inn dette i CSS dokumentet ditt.

a

{

font-family: (ditt valg av font);

size: størrelse;

color: farge;

text-decoration: none;

}

a:hover

{

text-decoration: underline;

}

Hvis du ikke kan CSS så kan du jo alltids se Absentvoid tutorials

lette css tutorials.... lykke til med siden...

Endret av DanielP
Lenke til kommentar
Veldig stilig....

EDIT: kom litt etter han andre her, men dette er nok en lettere måte å gjøre det på hvis du bare skal ha underline ;)

a

{

}

{

}

Men han kan jo ikke bruke text-decoration når linkene er bilder. Da må de først erstattes med tekst. Men du har vel rett i at det er enklere, og sida tar jo kortere tid å laste da.

Lenke til kommentar
Veldig stilig....

a

{

}

{

}

Men han kan jo ikke bruke text-decoration når linkene er bilder. Da må de først erstattes med tekst. Men du har vel rett i at det er enklere, og sida tar jo kortere tid å laste da.

De linkene trenger ikke å være bilder, gjør det bare vanskeligere for han.

Lenke til kommentar
Ganske tøft, men litt for enkelt, på en måte. Det er et bilde, en strek og noen linker.

Hvorfor får jeg både horisontal og vertikal heis? Bruker firefox.

Får dette i opera og.

Og hvorfor har du bilder på ALT ? Linkene kunne fint vært test. Dessuten så har du jo hvite bilder til høyre for menyen. Hvorfor det?

Og det store bilde som møter meg, hvilken funksjon har det?

Lenke til kommentar
Og hvorfor har du bilder på ALT ? Linkene kunne fint vært test. Dessuten så har du jo hvite bilder til høyre for menyen. Hvorfor det?

Probably ImageReady... Et godt eksempel på hvorfor DEN koden/oppdelingen suger.

Nettopp.

Trådstarter: du bør nok lære deg HTML og CSS skikkelig, og utnytte det så godt som mulig, på så mange ting som mulig - meir tekst framfor grafikk = mindre å laste = raskare lastetider.

Del opp grafikken i bilder, og plasser den sjøl. Alt blir masse lettare og bedre å ha med å gjøre når du kan CSS/HTML skikkelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...