karlfr Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Lurer på hvis jeg kjøper en bærbar med engelsktastatur, kan jeg da legge inn norske drivere? Veit jo hvor æøå osv er, bare at de er merket med andre ting? Lenke til kommentar
voice- Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du trenger ikke engang drivere. Kontrollpanel>Innstillinger for region og språk>Språk>Detaljer>Legg til Sett dette til norsk, så tror maskinen din at du har norsk tastatur... Lenke til kommentar
Filla Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 De jeg kjenner som har engelsk tastatur, sier de venner seg til å finne Å der som f.eks : tasten er, og Ø der som - tasten osv. Men det tar nok litt tid før det sitter i fingrene. Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Ok, da skulle det ikke være store problemet. takk Lenke til kommentar
obi Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Det er faktisk noen små forskjeller på den fysiske layouten mellom engelske og norske tastatur også (bl.a noen forskjeller på størrelsen på entertasten), men for de aller fleste brukere er dette ikke noe stort problem. Jeg har en Dell D600 som er kjøpt her i USA, har ingen problemer med norske tegn, men er fortsatt litt usikker på hvor er del spesialtegn er på det "norske" tastaturet (ergo bruker US keymap til å programmere med). Et alternativ er også å bytte tastatur, i følge Dell i Norge skulle dette være veldig enkelt og kun koste noen hundrelapper. Obi Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Er ikke vanskelig å bytte tastatur på bærbare. Har gjort det selv flere ganger. Ikke med Dell riktignok, men jeg kan ikke tenke meg at det er så mye verre enn andre bærbare.. Lenke til kommentar
ble Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hvordan får man tak i de riktige tastene? Må den leveres inn til reperasjon? Har selv en ibm med engelsk tastatur og kunne godt tenke meg å byttet tastene. Lenke til kommentar
ble Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Sendte en mail til ibmshop i norge om hva det ville koste å bytte tastatur til norsk layout (har en thinkpad x40). Hold dere fast! Kr 1796 inkludert montering! Er det mulig?!! Og i tillegg kommer frakt til og fra, som jeg selvsagt må dekke. Vi snakker med andre ord om 2 tussinger! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 spurte du om du bare kunne kjøpe tastaturet og montere selv? Lenke til kommentar
ble Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 spurte du om du bare kunne kjøpe tastaturet og montere selv? Ja, selve tastaturet kom på kr 1312..alle priser forøvrig inkludert moms. Noen som vet om monteringen er vanskelig å gjøre selv? Lenke til kommentar
Arcus Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Noen som vet om monteringen er vanskelig å gjøre selv? Det varierer vell litt på modell til modell. Byttet tastatur på en comaq laptop , og det var en grei sak. Bruker litt over 40 min. Vær stukturert når du demonterer, slik at du monterer delene tilbake i rett rekkefølge.. Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 På de fleste modeller dreier det seg om å løsne noen skruer under maskinen og løsne kabelen til keyboardet. Noen har i tillegg plastklemmer for å holde det på plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå