Alieu Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Det brukte anlegget der virka jo ok. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har JBL Northridge E-90 som jeg er svært fornøyd med,så de kan jeg anbefale.Har også en Yamaha RX-V1300RDS.Yamaha vinner mye tester med reciverne sine og flere av deres modeler har blitt kåret til årets beste produkter.Mitt råd er:KJØP YAMAHA! Den nye RX-V750RDS er bra og en meget lett å sette opp på grunn av den nye YAPO funksjonen.Det er også svært lite feil på Yamaha. Komplett.no har Yamaha til fine priser! Lenke til kommentar
Kebab Kongen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Tror de Dali høyttalerene er et klokt valg. Hørte på de her forleden dag. Meget imponerende. Sprø og fin bass, god fylde og meget ruvende lybilde ved høyt volum, sist men ikke minst usedvanlig klart. Dali har sansen for detaljer både når det gjelder lydkvalitet og design. Jeg hørte de på en onkyo receiver. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Husk at Daliene er 4 ohms høyttalere.Det er et problem hvis du kjøper en reciver som ikke er så strømsterk.De fleste andre er 8 ohms høyttalere. Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Disse høytalerene: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=63 og denne reciveren: http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=9156 Garanterer at du blir fornøyd Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Kan anbefale B&W 602 som fronthøytaler. Det er en meget god allround høytaler som bør vurderes. Bruker subwoofer så jeg kjører derfor 602'ene via et filter som fjernes de laveste frekvensene, noe som gjør at de kan spille imponerende høyt i forhold til størelsen. Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 sjekk ut hifiklubbens Cambridge 540r reciever, er ganske fornøyd med den jeg, den har og gode utbygnings muligheter (pre-out på hver kanal) Lenke til kommentar
radiated Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Gå og hør selv. Ta det du liker best. Jeg ville prøvd ut dali 5005 og en god forsterker, på rundt 2x100 watt men jeg er litt skeptisk til dine sorround-planer. Kjøp stereoforsterker, så kan du kjøpe forsterker til de 4 siste kanalene senere. (pass på at dvd-spilleren har analoge utganger for alle kanaler, så kan du bruke 3 stereoforsterkere....) Og husk at kablene også koster litt.... (ca 1000-lapp er fint til anlegg til 10000) Lenke til kommentar
U2 Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Eg kan ambefale at du lytter til dette : Acoustic Energy (forhandler er Rolfs i Oslo og Stavanger) og Denon Denne forsterkeren har Dolby digital 7.1 og kan ha ein senter, to front, to på sidene og to bak. Den kan og brukes som 5.1 og stereoforsterker. Brukt utstyr for du på Audioforum.no Styr unna Cerwin Vega, det har ikkje noko med god lyd å gjere. SA høytalerne du har link til passer best til klasisk musikk. Dei andre høytalerne du har link til spelar bra slik at det er kun dine egne øyrer som kan bestemme om det er bra eller dårleg. Yamaha og Denon er gode forsterkermerker. AE og B&W er gode høytalermerker, men det fins mange fleir. Lenke til kommentar
Kamp Fisk Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 noen som har erfaring med dali?????? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har hatt Dali 808 og 6006 (blå serien) for noen å siden.Synes Dali blå serien er gått ut på dato,de har tross alt vært på markedet noen år nå.Nå har jeg hatt masse andre høyttalere siden jeg hadde Dali og vil i dag beskrive lyden som "kjedelig".Finn deg noe annet.Jeg kjøper som oftest brukte høyttalere,det har jeg spart mye penger på! Har du sett på Patos høyttalere? De er mye morsomere å høre på en Dali,med skikkelig dypbass og en bra diskant.PSB er også bra,men de er stygge.Hadde et par PSB Image 6.De er en HALV METER i dybden,styggeste høyttalerne jeg har hatt.Som jeg skrev tidligere,så har jeg nå JBL Northridge E-90.Det er ikke verdens mest nøyaktige høyttaler,men du verden så morsom de er å høre på.De ROCKER skikkelig.Du finner test på dem i siste Lyd&Bilde. Lenke til kommentar
Kebab Kongen Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Har noen hørt KEF Q5 og Q7 ? Og hvordan låter de ? Lenke til kommentar
neon king Skrevet 3. juni 2004 Del Skrevet 3. juni 2004 hvis du bestemmer deg for dali blue vent har hørt rykter om at det kommer en ny blåserie til sommeren. er det flere her som har inntrykk av at 4ohm høyttalere spiller høyere enn 8ohm etter at jeg skiftet fra proson til audiovector er det liksom ikke så mye kraft. med proson var d helt for jævlig å ha lydstyrken på -15/-20 og med audiovector må jeg nesten vri volumkontrollen helt rundt nermer seg mange gang -0 kansje jeg er blitt tunghørt herman/kardon er bra forsterkere synd med det nye designet (lys i volumkontrollen) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Proson lager stort sett bare møkk høyttalere.Audiovector er vikelig bra.Det ser ut som at du er en som liker å spille høyt og da er nok ikke Audiovector rette valget for deg.Det er liksom ikke det Audiovector er lagd for.Audiovector kan selfølgelig spille høyt de også,men det gjelder de dyre høyttalerne deres.Jeg solgte netopp et par Dynaudio Audience 82 (de kostet 15000 kr).Det var virkelig gode høyttalere,men ikke rette valget for meg som liker å spille høyt.Kjøpte meg JBL E-90 (7500 kr) istedet for og lyden fra dem passer meg perfekt. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 er det flere her som har inntrykk av at 4ohm høyttalere spiller høyere enn 8ohmetter at jeg skiftet fra proson til audiovector er det liksom ikke så mye kraft. med proson var d helt for jævlig å ha lydstyrken på -15/-20 og med audiovector må jeg nesten vri volumkontrollen helt rundt nermer seg mange gang -0 kansje jeg er blitt tunghørt mm, nei. Har ikke det noe med følsomheten å gjøre da. Jeg har to par 8 ohms høyttalere her. Et par har følsomhet på 98db og det andre paret har følsomhet på 90db. Henholdsvis Klipsch og B&W, der klipsch har høyest følsomhet. Klipsch paret spiller en god del høyere enn B&W paret på samme forsterker og samme posisjon på volumhjulet. Jeg vil tro Proson paret ditt hadde høyere følsomhet enn Audiovector paret. Lenke til kommentar
neon king Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 (endret) gjør egentlig ikke noe at jeg må skru høyere på forsterkeren for det er sinnsykt mye bedre lyd på audiovector ikke like mye bass ,men hva har man 15"subb til tror begge har 90db følsomhet det er snakk om audiovector c2mk og proson hfc 266 Endret 4. juni 2004 av neon king Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå