TBJ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg bruker min bærbare PC til å fjernstyre min hovedmaskin (XP eksternt skrivebord). Men jeg skulle likt å ha muligheten til å boote hovedmaskina via den bærbare. Finnes det en kommando eller en liten prog.snurt som jeg kan legge på min hovedmaskin, som jeg kan starte fra den bærbare slik at hovedmaskina booter? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 så en funky mod her en gang trur jeg, hvor en brukte en gammel mobil tlf med kontantkort til denne oppgaven.. Lenke til kommentar
ob1 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Nettverkskortet må støtte Wake On LAN (WOL) som også må være aktivert. Jeg hentet ned et freeware progem ifra HER som jeg kan bruke til å starte opp maskinene mine med. En kjapp innføring finner du HER Hvis du bruker google så finner du sikkert mange freeware programmer til Wake On Lan. Endret 26. mai 2004 av ob1 Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Wops! Sorry. Jeg har forklart meg helt galt. Det jeg vil, er å slå av og på igjen maskina fra oppegående tilstand. Altså ikke kun slå den på. Lenke til kommentar
Shimano Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Er ikke det bare å restarte maskinen da? (Forutsatt at remote-modusen startes automatisk etter boot) Har funket fint på remote-maskiner jeg har brukt før - velger bare shutdown som om man satt på maskinen. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Har bare "logg av" og "koble fra" alternativene. Restart finnes ikke. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 med radmin kan du utføre vanlig reboot.. problemet kommer dog om du har passord på maskina. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Jeg benytter meg av eksternt skrivebord i XP og vil fortsette med det, for da kan jeg enkelt fjernstyre den fra alle PC'er (med XP) som er kobla opp mot internett uten å måtte installere noe ekstra programmer. Har passord på maskina, men det er ingen problem. Den logger seg på selv automatisk. Det jeg håper på å finne / få tak i, et et program eller en kommando som kan starte bootingen. Endret 26. mai 2004 av TBJ Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) har du tilgang til command prompt med ext skrivebord? i tilfelle : shutdown -r -t 10 reboot med 10 sekunders delay. Edit: Kokte sammen en bat fil om du vil bruke den: reboot.bat Endret 26. mai 2004 av Ktulu Lenke til kommentar
K.. Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 har du tilgang til command prompt med ext skrivebord?i tilfelle : shutdown -r -t 10 reboot med 10 sekunders delay. Det virker! Prøvde det akkurat! Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 hehe.. selvfølgelig virker den shutdown - a er kjekk da i sånne stunder Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Genialt. Akkurat det jeg var ute etter. Takk for hjelpen, Ktulu Lenke til kommentar
OBF Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 hehe.. selvfølgelig virker den shutdown - a er kjekk da i sånne stunder Et annet alternativ er å trykke ALT+F4 i den fjernstyrte sesjonen. Da kan du restarte, evt. skru av. :-) Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Hehe. Oppdaget det selv nesten ved et uhell Det enkelste er ofte det beste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå