bjoernf Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Har installert dualboot, bruker Grub som bootmanager mellom XP og Linux (Leste om problemene med dette, etter å a wipa disken en gang...ekte menn tar ikke backup, men gråter ofte :-)). Det funker heldigvis nå. Har installert støtte for NTFS og dette funker bra, har også kompilert ndiswrapper-kjerne modul for å få trådløst nett(D1840 bruker Broadcom 4301 chippen...) til å funke, det funker nå, etter litt fikling. Men jeg har støtt på noen problemer jeg ikke helt vet hvordan jeg løser: 1. F-S Amilo D 1840 har Mobility radeon 9600, finnes det drivere til dette gfx-kortet under linux? Kan man bruke driverne som er til Radeon 9600? 2. En måte få oppløsningen opp till 1280x800(Widescreen) som er max oppløsning for min skjerm, finnes det noe lignende som XF86Config til denne X-serveren?(Liker ikke at oppløsningen på 1024x768 blir strukket ut på skjermen min) Håper det finnes noen som kan hjelpe meg med dette. BFen Endret 25. mai 2004 av bjoernf Lenke til kommentar
piit Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Driverne du kan bruke til grafikkortet finner du her. Når du legger inn driverne lager du også en XF86Config med riktig skjermoppløsning Lenke til kommentar
bjoernf Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Driverne du kan bruke til grafikkortet finner du her. Når du legger inn driverne lager du også en XF86Config med riktig skjermoppløsning Den driveren var til 4.3.0-versjonen, ikke til 4.4.0(RC2..)som følger med FC2, så foreløpig tror jeg at jeg venter... Men jeg fant ut at jeg kunne editere /etc/X11/xorg.conf(som tydeligvis erstatter XF86Config fila) for hånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå