Jokko88 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Når jeg leser noe tekst på internett der det skal være æ,ø eller å, så er det noen rare tegn isteden. Er det noen som kan hjelpe meg?? Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hehe det kommer av tegnsettet du bruker. Det er slik at i dataverdens tidlige alder da verden bare var engelsk-språklig at man laget de første tegnsettene. Disse manglet naturigvis øæå. I senere tid ble det laget lokale varianter av disse tegnsettene der unyttige eller "rare tegn" som du kaller dem ble byttet ut med æøå. Så slik har det seg at det avogtil er litt klus. Ps skift tegnsettet til iso9660-latin tror jeg det, og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Kan man gjøre noe med dette?? Oops jeg så ikke at du hadde skrevet det! Hvordan skifter man tegnsett da? Endret 25. mai 2004 av Jokko88 Lenke til kommentar
Toddy Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) view>encoding>western european i IE, men vanligvis skal ikke slikt være noe problem. Foresten så var det ISO 8859-1 Latin, Prøv å sette det i kontrollpanelet under "Regional and Language Options" gå til advanced og huk den av i lista. Endret 25. mai 2004 av Toddy Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Det gikk ikke ann å huke det av, det var grå skrift og når jeg trykte på det skjedde det ingenting. "Haka" for ikke av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå