CandyKing Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Det må jeg si meg helt enig i... fant ikke noe størrelse men den ser unektelig bedre ut. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 De siste så unektelig lovendes ut.. Noen som har kjøpt disse og som kan ta et mål på dem? Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) jeg så nå at på www.revoltec.net står det at de er 20 x 20 x 15mm.. så det må være ganske midt i blinken.. ikke helt super finnish kanskje... men burde gå bra.. Endret 29. mai 2004 av CandyKing Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Det eneste som vel ikke er helt bra med dem er vel bunnen, som jo er for tykk. Men en baufil og litt tid burde vel gjøre susen. kan jo eventuelt pusse den ned også hvis man har utstyret. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Sikker på at bunnen er for tykk? Men du har rett; lett å fikse det. Og hvis en attpåtil tar og sandblåser Revoltec-kjølerne.. Grrr. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Skal ikke være for sikker, men synes den ser ut som rundt 3-4mm, noe jeg tror at ikke er helt optimalt. Men hvis man kutter bunnen på midten, og så sliper den akkurat passe tykk med litt grovt sandpapir, burde det vel funke fint. Var veldig fristende det der. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg så på bildet og tok noen grove oppdelinger, så jeg er enig at den er litt tykk ja. Det merklige var at jeg ikke så det med en gang. MEGET fristende! Ble plutsli enda enklere å lage TDX-klone.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 (endret) Ja ikke sant. Må bare snakke med en venn om han blir med å bestille først, så er en bestilling lagt inn på en slik pakke og en hydor L30. Er også litt usikker på om den ikke er en smule liten da. Vil vel ikke dekke en hel p4, men en amd burde vel gå greit. 2x2cm er jo ikke veldig stort. Finnene er også kanskje litt høye, slik at det kan bli vanskelig å finne tykk nok plexi. Alternativet må vel bli å enten ha 2 lag eller å kutte ned finnene. Men det burde jo også gå greit. Edit: En av småkjølerene på microplex (feks denne) kunne jo også eventuelt kuttes opp. Den har jo veldig mange, tynne finner. Men har en følse av at det er vanskelig å kutte den opp uten at finnene bøyer seg Endret 29. mai 2004 av Josten Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Kjernen til P4 er ikke så stor, bare IHS som er 3x3cm. Jeg ville (skal ) holdt meg til den ram-kjøleren, jeg. Tror den er sjef i mange baner! Skal bestille jeg og.. Du bor tilfeldigvis ikke i Bergen så kunne vi bestilt sammen.. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Bor i oslo, så med mindre en av oss vil kjøre 50(?) mil, blir det nok litt vanskelig ja Lenke til kommentar
CandyKing Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 det er jo 8 i en pakke! kan jo bestille en og dele ut etterpå... sende en og en i posten burde jo gå greit.... Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Tenker bestille to pakker og bruke en til skjermkort, som jeg evt lodder til vann-ramsinks, og den andre pakken går til en dunge fet-kjølere og ikke minst TDX-kloner! Geniale, de sinksene, eh? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Ja det må jeg si. Genialt observert! Men bunnen bør nok reduseres endel på tykkelsen vil jeg tro, på den utgaven fra Revoltec. Det samme for ribbene også, som etter mitt skjønn bør ha en høyde på 5-6mm. "Min" har som, kanskje nevnt en tykkelse på mellom 1,2 og 1,5mm, uten at jeg derved skal påstå at dette er det optimale. Umiddelbart ser jo det jo også ut som om åpningen imellom finnene er ganske passe, et kjapp liten kalkulasjon gir jo en ribbe-tykkelse / spalteåpning på ca 0,9mm. "Right on target", vil jeg si! Sammenligner man med WW-blokka, så stemmer det faktisk veldig bra. Go for it! Hvem blir den første som benytter den bunnen? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 MÅ BESTILLE OG FÅ TILSENDT FØRST!!! Good to have you back, Scrooge! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 31. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2004 Kort og godt; Meeeget dyktig gjort, CandyKing! Btw; Går det like greit(?) å tegne hele saken i 2D, med alle mål på plass? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Sikkert, men da trenger du to tegninger, en sett ovenfra, en fra siden. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 1. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2004 Sikkert, men da trenger du to tegninger, en sett ovenfra, en fra siden. Joda, sant nok. Men jeg har jo allerede et 2D-program som fungerer ganske godt i så henseende. Var bare så fasinert av den transparent-effekten. Veldig bra! Lenke til kommentar
Daron Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 man kan sette inn mål på tegningen.. Alt ifra ytre må til diametre på skruhuller o.l. Har laget en sketchup tegning basert på målene til skrue og ser at den lett kan tilpasses til andre sokkler.. tegningen min innkluderer ferdig blokk og en "eksplodert" versjon med alle delne for seg selv.. Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Skjedde ikke så innmare mye her. Hvor langt er du komt Skrue? Noe nytt om artikkel til ok.no? Kommer alt her først? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå