Tabaqui Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Lykke til uansett. SOm sagt, det ser sinnsykt bra ut. Sitter å venter på at CPU blokken min skal kjøles ned såpass at jeg kan få sjekket hvordan loddingen ble. Ser bra og tett ut ovenfra i alle fall. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) WOW!! den der var rett og slett helt syk! jeg tror du må gi den til meg har du noen tips på hvor jeg kan få tak i kobber blokker til å lage en TDX-klone? YTTERST bra arbeid!! Endret 9. september 2004 av alexern Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Hrrm, blir jo nesten litt forlegen her nå! alexern; Bor du i Oslo eller nærmeste omegn, så får du kjøpt kobber hos Astrup&Co i Stanseveien(?) på Grorud. Om ikke, så kan du jo prøve nærmeste Clas Ohlsson-butikk? Alternativt hos en skraphandler, de kildesorterer kobber, alu etc. Btw; Har akkurat fått grønt lys fra min oppdragsgiver for en test av blokka i "grommaskinen" her, enten det går sånn eller slik. Bør vel ha det hele på plass i løpet av en halvtimes tid, så følg med! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 *vente som noen små unger som skal få skjokolade* Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Ehm, det ble nok ikke noen "sjokolade" i denne omgang! Satte alt på plass i maskinen, luftet anlegget, og fyrte opp. "Null" skjermbilde. Ok; BIOS-reset, prøve igjen. Samme resultat. Klemte ned "Ins" og "home"-knapper under oppstart, et velkjent triks for ABIT-kort eiere(?), men dessverre. "Alt annet" i maskinen dundret igang,men altså ikke skjermbilde nå heller. Slang også inn et PCI skjermkort for sikkerhets skyld, men resultatet ble det samme. Så konklusjonen må bli: CPU´n døde på sin post, eller kanskje allerede før det? Egentlig ikke godt å si, for den har jo vært igjennom endel "håndtering" her, før den omsider landet i sokkelen. Selv om jeg hele tiden har vært svært forsiktig, så kan det jo hende at den har fått seg en karamell av noe statisk elektrisitet, eller så har jeg ikke fått isolert de elektriske kretsene på overflaten godt nok. Men, jeg kan jo berolige herskapet med at siste ord er ikke sagt i saken. Plexikappa er fortsatt intakt, og kjøleribba skal jeg nok også få plukket løs på et vis. Har jo et stoff her som løser opp lynlim, så bare vent! Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Plexikappa er fortsatt intakt, og kjøleribba skal jeg nok også få plukket løs på et vis. Har jo et stoff her som løser opp lynlim, så bare vent! så du mener at du har "limt" fast cpu på vannblokka? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Nettopp, Natrium! Gjorde en test med en defekt CPU her, og kobberfinna satt så godt fast at core delte seg! (Har bilde). Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Nettopp, Natrium! Gjorde en test med en defekt CPU her, og kobberfinna satt så godt fast at core delte seg! (Har bilde). Shit! Litt tjipt at det ikke starta. Kan vi få se bildet? edit: er det fult lovelig å lage en selv. ca 99%kopi. (hvis det er mulig ). (posetivt ment) parantes? Endret 9. september 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Bilde skal bli, må bare få lasta det opp først.... Her: Men OBS! Fikk ikke redigert størrelsen, har ikke Photoshop installert på den maskinen jeg sitter på nå. Så nå vanker det nok litt "pepper" Fikser størrelsen i morgen, orker ikke å bytte CPU på den andre maskinen nå. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 hehe.. lyn lim kan brukes til det meste (står ihvertfall det på pakningen) men synd at det ikke funka, men det burde jo egentlig gå ann da bare mann isolerer nok Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Joda, det burde jo det. Har nok vært litt uheldig med ett eller annet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 tja hva kan man si?? Bedre lykke neste gang Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Sandpapiret som tok den kanskje? Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 (endret) Men i svarte. Trudde ikke det der gikk ann jeg. Men jeg skal vel ikke si så mye. Gjett hvem som klarte å montere atx kontakten feil vei på hk Det går faktisk ann. Uten at noen ting blir ødelagt. edit: hva er det hullet nederst i hjørnet på cpu? Endret 9. september 2004 av Natrium Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 9. september 2004 Forfatter Del Skrevet 9. september 2004 Natrium: Hullet er boret fordi den CPU´n tidligere hang i nøkkelringen til bilen! Pritorian: Jeg tror ikke sandpapiret tok knekken på XP-M´en. Jeg var ytterst forsiktig, og alle kantene var uskadet. Sjekket med en 12x lupe, for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 Synd at det ikke fungerte denne gang ja. Har bare ett spørsmål, sitter blokken godt nok med bare lim? Siden jeg mener å ha hørt at du har hatt uheldige episoder med det før, eller hvertfall har advart mot det. Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 haha tipper den cpu'en funker som den skal nå etter at du fjærna kjøleribba Lenke til kommentar
kverna Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) hehehe! synd med cpuen, men det står respekt av at du turte å prøve noe nytt! Hva er neste prosjekt ? hente vann fra en rennende bekk under isen å isolere no jevlig rundt slangene ? (les: nytt som i uvanlig eller anneledes av det man vanligvis ser her ) Endret 10. september 2004 av kverna Lenke til kommentar
alexern Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 (endret) ok takker for tipset, det så meget bra ut, synd at det ikke gikk du får ha bedre lykke neste gang edit: blir det veldig vanskelig å lage vannblokk hvis det ikke er hull i hk? er det veldig vanskelig å få det til med feste ører? noen tips? Endret 10. september 2004 av alexern Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 edit: blir det veldig vanskelig å lage vannblokk hvis det ikke er hull i hk?er det veldig vanskelig å få det til med feste ører? noen tips? Går sikkert an å få løs klemmene fra en boxed kjøler eller noe. Ellers blir det å lage noe som bruker de samme festepunktene som en standardkjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå