Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!

Anbefalte innlegg

konge kjøler Skrue! Er det basert på direct die prinsippet ?

Lurer litt på hvordan du har isolert rundt plexien mot prosessoren ?

Takk kverna! :) Men som sagt; Dette er bare et eksperiment, etter påtrykk fra en nettbutikk som selger vannkjølingsutstyr. Hvilken? Nei, det kan jeg ikke si.....

Ja, man kan vel med en viss rett kalle det direct-to-die, men kanskje i en litt utvidet form?

Det ligger tross alt en kobberkjerne imellom core og vann. Kobberbunnen er imidlertid ganske tynn; et sted mellom 0.8 og 0,9mm, og er forsynt med litt over 130 "kjølepinner". Ser man godt etter, vil man også kunne ane at det er frest ut en dyse i plexien også, a´la TDX.

Overflaten på prosessoren er lakkert i flere omganger, for å forhindre at vannet kommer i kontakt med komponenter "laser-sår" osv.

Brukte en klarlakk som ikke er basert på white-spirit, men et annet stoff som får lakken til å bite bedre. Hvor godt, gjenstår som sagt å se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er kobberblokka festa til plexien eller limt til kjernen?

Hm, ja, den er limt til kjernen. Strevde litt med akkurat det der, prøvde bl.a AS-limet. Det som sitter desidert best, er lynlim i tyntflytende utgave.

Overflaten på core er rubbet forsiktig med 1000-papir, for at limet forhåpentligvis skal få litt bedre tak.

Men er fortsatt meeget spent på hva som vil skje, når jeg setter spenning / varme på CPU.

Er ikke helt overbevist ennå. :hmm:

Så det kan godt hende at jeg blåser en CPU rett til himmels, når jeg etterhvert vil forsøke meg.

Lenke til kommentar

Takker igjen for hyggelige tilbakemeldinger! :yes:

Går alt som jeg håper på, så kanskje jeg får rigget opp en prøve i løpet av helgen.

Tabaqui: Bare så du er klar over det: Ribba jeg har brukt, er forresten den RAM-kjøleren jeg fikk av deg, på det siste treffet.

Man kan vel trygt si at den har fått seg litt av en omgang i dreiebenk og skruestikke!

Lenke til kommentar
Er kobberblokka festa til plexien eller limt til kjernen?

Hm, ja, den er limt til kjernen. Strevde litt med akkurat det der, prøvde bl.a AS-limet. Det som sitter desidert best, er lynlim i tyntflytende utgave.

Overflaten på core er rubbet forsiktig med 1000-papir, for at limet forhåpentligvis skal få litt bedre tak.

Men er fortsatt meeget spent på hva som vil skje, når jeg setter spenning / varme på CPU.

Er ikke helt overbevist ennå. :hmm:

Så det kan godt hende at jeg blåser en CPU rett til himmels, når jeg etterhvert vil forsøke meg.

Får håpe det går bra da , selv har jeg litt delte erfaringer med lynlim , nemmelig at det sitter som støpt helt til det plutselig en dag sie pof og faller helt fra hverandre . Noe slikt ville jo bli katasrofalt hos deg .

Lenke til kommentar

LOL!

Det må jeg nok være forberedt på. Men går det så galt, så blir vel ikke savnet så alt for stort. Det er uansett ikke noen god klokker.

Holder forresten på med å trykkteste nå.

Trykktest.jpg

Det ser ut til å gå helt greit med 0,16bar, som er max av hva en MJ750 klarer.

Det er faktisk litt fristende å prøve en montering på hovedkort i kveld......

Legg merke til at tempføleren inntil core også er på plass.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar

Ja Snekker´n, gjett om jeg er spent!!

kverna: Det er en 45watter, som jeg med list og lempe fikk tynt opp i noe over 2,6Ghz.

Har sett at noen har klart brukbare resultater med den også, men da antakelig med en annen stepping. Denne har forresten AQYFA, det kan jeg se gjennom plexien! :p

Lenke til kommentar

Jada, det blir nok flere bilder.

Forsøkte akkurat nå å fyre opp greiene på et gammelt ABIT Kg7, men der var det ikke mye liv! :(

Kortet fungerer forøvrig med en TBird 1400, så i seg selv er det i orden.

Antakelig støtter ikke kortet denne CPU´n? Har sjekka specs hos ABIT, og det ser ikke sånn ut.

Dermed må jeg vente med videre test inntil jeg får tak i et HK som støtter denne.

Vil jo nødig "rive ifiller" en av maskinene her, det kan jo fort bli kostbart......

Lenke til kommentar

Forventer du egentlig bedre temp på denne metoden? klarer liksom ikke se for meg at det er så mye annreledes enn med en vanlig blokk. Forskjellen blir jo at vannet har direkte kontakt med siden av core og at vannkammeret blir større. Men det ser unektelig usannsynlig kult ut.

Lenke til kommentar

Oppriktig talt; Nei, jeg tror ikke temperaturen vil bli bedre. Dog er det en bitteliten teoretisk mulighet for det, pga finneutforminga. Men samme løsning i en ordinær TDX-klone ville, om teorien stemmer, sannsynligvis fungere enda bedre? Men det gjenstår å se.

Må bare får tak i et passende HK først. :-/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...