Skrue Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hm. Hvilke plexiklosser? Om du tenker på GPU-blokka, så er det bare én plexidel på den. Ellers bruker jeg klar silikon i kombinasjon med skruer for sammenføyning av blokker, enten de har en eller to "etasjer". Om du for egen del skal lime sammen plexi, anbefales Trikloretylen(?) (spør karamba), eller til nød Aceton. Isopropanol virker ikke! Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 (endret) Noe skal man bruke litt av ferietiden til.For min del har dette medført en smule aktivitet i mekkebua. Innimellom har jeg hatt litt "hakk i plata", noe som har medført en stadig repetisjon av diverse håndgrep og arbeidsøkter. Så langt har dette resultert i følgende: Problemet er bare at jeg slett ikke har bruk for alle disse blokkene, som passer alle socket "A" hovedkort. Hva skal jeg gjøre med dem, når de blir ferdige? Om noen har et tips eller to, så kan de jo sende meg en PM..... Bruker du sånn gjennomsiktig silicon på å lime på plexi platene? ser ikke noe lim der.. Endret 29. august 2004 av Per_le Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Vel, de to øverste til venstre er limt / ferdige. De andre er under produksjon og er (naturlig nok) ikke limt sammen. Ja, jeg bruker transparent silikon. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hm. Hvilke plexiklosser? Om du tenker på GPU-blokka, så er det bare én plexidel på den.Ellers bruker jeg klar silikon i kombinasjon med skruer for sammenføyning av blokker, enten de har en eller to "etasjer". Om du for egen del skal lime sammen plexi, anbefales Trikloretylen(?) (spør karamba), eller til nød Aceton. Isopropanol virker ikke! Woops, tenkte litt for fort der ja. Ser at du bare har ett lag med plexi. Men selv må jeg ha to lag hvis jeg skal lage slike "ganger" i den, siden plexien er bare 8mm tykk. Men takk for tipset! Lenke til kommentar
karamba Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Han har to lag plexi! De er bare ikke limt sammen. Skruene holder platene sammen og tette. Plexi mot plexi går greit å holde tett med skruer. Selv har jeg imidlertid lurt på om jeg skal lime/sveise sammen de to lagene med triklormetan (eller kloroform som det heter i Donald), selv om Skrue mener skruer er unødvendig (innhabil kanskje? ) Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 (endret) selv om Skrue mener skruer er unødvendig (innhabil kanskje? ) Selv om Skrue mener s(S)kruer alt som trengs mener du vel? Endret 30. august 2004 av Tabaqui Lenke til kommentar
karamba Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 selv om Skrue mener skruer er unødvendig (innhabil kanskje? ) Selv om Skrue mener s(S)kruer alt som trengs mener du vel? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 woohoo! ordspill!! så gøy.. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 woohoo! ordspill!! så gøy.. JA! Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 (endret) Fine blokker som ser daagens lys her Skrue Det du skulle a hatt! Var en liten CNC styrt portalfres Hadde jo kunne produsert blokker som bier lager honning vøtt Keep Up The Good Work bofur, Endret 2. september 2004 av Bofur Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 2. september 2004 Forfatter Del Skrevet 2. september 2004 Tusen takk, Bofur! Joda, gjett om jeg kunne tenkt meg en slik! Men slik det nå er, blir nok det meste laget for hånd. Og det tar jo sin tid, mildest talt. Men, "ting", nærmer seg ferdigstillelse... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Blir det noen GPU update snart eller? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Men, "ting", nærmer seg ferdigstillelse... noe du har lyst til å dele med oss jan? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 4. september 2004 Forfatter Del Skrevet 4. september 2004 noe du har lyst til å dele med oss jan? Jada, men det er ikke noe mer spennende enn at "noen" venter på at visse blokker skal bli ferdige... Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 noe du har lyst til å dele med oss jan? Jada, men det er ikke noe mer spennende enn at "noen" venter på at visse blokker skal bli ferdige... Vis oss noen bilder Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 Hm, har vel lagt ut noen bilder allerede. Men, her får dere i alle fall se et av de mest "crazy" konstruksjonene jeg hittil har gitt meg i kast med! Noe "gæli" må man jo ta seg tid til også, innimellom slagene? OM den vil funke, og hvor godt, gjenstår å se. I morgen regner jeg med å trykkprøve denne greia, bokstavelig talt for å se om den holder vann. Etterhvert vil saken også bli montert på et hovedkort, for å se om det fortsatt er liv i den XP-M2400 45-watter´n, som ligger i bunnen. Kan jo for sikkerhets skyld nevne at SMD-komponenter og andre utsatte punkter på overflaten av CPU er isolert fra vannet. Hvordan, kan jeg komme tilbake til..... Lenke til kommentar
Josten Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 (endret) Den der var utrolig stilig! Har du plexibunn rundt kobberet, eller er det slik at plexiveggene er festet rett ned på prosessoren og deler av prosessoren kommer i direkte kontakt med vann? Endret 8. september 2004 av Josten Lenke til kommentar
PioUs-JiN Skrevet 8. september 2004 Del Skrevet 8. september 2004 oj det der er noe av det grommeste jeg har sett! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 8. september 2004 Forfatter Del Skrevet 8. september 2004 LOL! Hehe, slikt er vel ikke hverdagskost kanskje? Men husk, det er jo ikke sikkert at det vil funke! Josten: Ingen plexibunn nei, plexikammeret er festet direkte til prosessoroverflaten. Dermed vil nesten hele prosessoren kjøles, i tillegg til selve kjerna. I den grad det betyr noe da. Men hvor lenge, og hvor godt? Tjah, det får vi jo se etterhvert... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 9. september 2004 Del Skrevet 9. september 2004 konge kjøler Skrue! Er det basert på direct die prinsippet ? Lurer litt på hvordan du har isolert rundt plexien mot prosessoren ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå