Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!

Anbefalte innlegg

Noe skal man bruke litt av ferietiden til.

For min del har dette medført en smule aktivitet i mekkebua. Innimellom har jeg hatt litt "hakk i plata", noe som har medført en stadig repetisjon av diverse håndgrep og arbeidsøkter. Så langt har dette resultert i følgende:

Prod.jpg

Problemet er bare at jeg slett ikke har bruk for alle disse blokkene, som passer alle socket "A" hovedkort. Hva skal jeg gjøre med dem, når de blir ferdige?

Om noen har et tips eller to, så kan de jo sende meg en PM..... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er bare at jeg slett ikke har bruk for alle disse blokkene. Hva skal jeg gjøre med dem, når de blir ferdige?

Om noen har et tips eller to, så kan de jo sende meg en PM..... ;)

Du kunne jo selge :D

har planer om å mekke vannkjøling til høsten... og hvis prisen ikke er for stiv kan det jo tenkes at man er interesert...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vel, jeg har jo lagt ut et par-tre bilder av den siste GPU-blokka i en annen tråd (tror jeg), men kan jo legge de inn her også.

Denne blokka er i ganske stor grad basert på de samme løsninger som TDX-klona, ved at jeg også her benytter en kjølefinneløsning.

Den store forskjellen er imidlertid at vannstrømmen går paralellt med bunnen i blokka, i motsetning til hva tilfellet er for TDX, der vannet jo kommer inn på toppen av kjølefinnene.

1.jpg

For at størstedelen av vannstrømmen skal holde seg nærmest mulig bunnen i blokka, boret jeg langsgående hull i bunnen av kjøleribbene:

2.jpg

Plexitoppen er laget slik at nipler / kanaler er plassert på begge sider av ribba, slik at vannstrømmen går tvers igjennom ribbene. Her er det altså ikke snakk om noe dyseprinsipp.

4.jpg

Har ikke noen bilder av den ferdige blokka, men du / dere skjønner sikkert tegninga.

Hvordan den yter i forhold til andre blokker kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke har sammenligningsmuligheter. Akkurat for øyeblikket ligger GPU-temp på 30,1grad, målt med en føler på baksiden av kortet.

Temperaturstigningen ved belastning av GPU ligger i området 3 til 5grader, så jeg får vel si meg ganske fornøyd med det.

Men altså; Jeg vet ikke noe om hvor bra dette er, i forhold til andre GPU-blokker.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk i gang med akkurat den idèen! Jeg saga ut ny kobberblokk for 1 time siden, og skal se om jeg får borra noen hull før F1 starter om en time.

På ok-treffet startet jeg på en annen kjerne, men jeg klarte å knekke borret i et av hullene, så jeg måtte starte på nytt. Forhåpentligvis klarer jeg å få hullene til i dag uten å knekke borr.

Designen på gpu-blokka mi er jo basert på Skrue-metoden, med tilpasset GeForce-brikken (altså større).

Lenke til kommentar
Takk, takk! :yes:

Jada Josten, ingen dum ide! Men da bør jo selve kjernen lages noe høyere, kanskje 7-8mm. Om du har tjangs, så kanskje du vil prøve?

Sjøl har jeg så mye å stri med for tiden, at jeg nok ikke vil rekke det.

Lurte litt på å prøve det ja. Eneste problemet er at jeg ikke har noe stativ til boremaskinen. Og med ren hånddrilling tror jeg det kan bli vanskelig å få det rett nok. Men jeg får prøve meg litt fram og se hvordan det går.

Lenke til kommentar
Lurte litt på å prøve det ja. Eneste problemet er at jeg ikke har noe stativ til boremaskinen. Og med ren hånddrilling tror jeg det kan bli vanskelig å få det rett nok. Men jeg får prøve meg litt fram og se hvordan det går.

Hm, jeg vil nesten fraråde deg å bruke hånddrill. Det er fort gjort å brekke et bor, og dessuten vil du fort kunne havne i hullet ved siden av, under boring. Og da er det nesten garantert at du brekker boret.

Vi sterkt anbefale deg å bruke en søylebormaskin. Du får spørre deg for rundt omkring, kanskje du får låne en et sted?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...