Skrue Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Noe skal man bruke litt av ferietiden til. For min del har dette medført en smule aktivitet i mekkebua. Innimellom har jeg hatt litt "hakk i plata", noe som har medført en stadig repetisjon av diverse håndgrep og arbeidsøkter. Så langt har dette resultert i følgende: Problemet er bare at jeg slett ikke har bruk for alle disse blokkene, som passer alle socket "A" hovedkort. Hva skal jeg gjøre med dem, når de blir ferdige? Om noen har et tips eller to, så kan de jo sende meg en PM..... Lenke til kommentar
karamba Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Ingen gpu eller north-bridge aktivitet? hehe Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Problemet er bare at jeg slett ikke har bruk for alle disse blokkene. Hva skal jeg gjøre med dem, når de blir ferdige?Om noen har et tips eller to, så kan de jo sende meg en PM..... Du kunne jo selge har planer om å mekke vannkjøling til høsten... og hvis prisen ikke er for stiv kan det jo tenkes at man er interesert... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 6. august 2004 Forfatter Del Skrevet 6. august 2004 Ingen gpu eller north-bridge aktivitet? hehe Comin´ up, etterhvert....... Zepticon: PM. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 9. august 2004 Del Skrevet 9. august 2004 det er alt for få mennesker som tar subtile hint nå om dagen ikke sant skrue? jeg gleder meg til å se nb blokkenbe dine foresten.. vi må saktens se hvem av våre som er best og Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Har det blitt noe testing av blokkene i det diste da? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 En gpu-blokk hadde vært supert ja, siden jeg hadde tenkt å komme igang med det selv snart. Hadde vært fint å få en porsjon inspirasjon Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Vel, jeg har jo lagt ut et par-tre bilder av den siste GPU-blokka i en annen tråd (tror jeg), men kan jo legge de inn her også. Denne blokka er i ganske stor grad basert på de samme løsninger som TDX-klona, ved at jeg også her benytter en kjølefinneløsning. Den store forskjellen er imidlertid at vannstrømmen går paralellt med bunnen i blokka, i motsetning til hva tilfellet er for TDX, der vannet jo kommer inn på toppen av kjølefinnene. For at størstedelen av vannstrømmen skal holde seg nærmest mulig bunnen i blokka, boret jeg langsgående hull i bunnen av kjøleribbene: Plexitoppen er laget slik at nipler / kanaler er plassert på begge sider av ribba, slik at vannstrømmen går tvers igjennom ribbene. Her er det altså ikke snakk om noe dyseprinsipp. Har ikke noen bilder av den ferdige blokka, men du / dere skjønner sikkert tegninga. Hvordan den yter i forhold til andre blokker kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke har sammenligningsmuligheter. Akkurat for øyeblikket ligger GPU-temp på 30,1grad, målt med en føler på baksiden av kortet. Temperaturstigningen ved belastning av GPU ligger i området 3 til 5grader, så jeg får vel si meg ganske fornøyd med det. Men altså; Jeg vet ikke noe om hvor bra dette er, i forhold til andre GPU-blokker. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Nice GPU-blokk iallefall! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Absolutt stilig ja! Og de hullene nederst får meg til å tenke på en ting. Hva om man lager en rekke sånne hull i flere "etasjer" i stedet for ribber? Altså noe alla dette. Håper tegningen er forståelig. Er dette noe som kan fungere? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Takk, takk! Jada Josten, ingen dum ide! Men da bør jo selve kjernen lages noe høyere, kanskje 7-8mm. Om du har tjangs, så kanskje du vil prøve? Sjøl har jeg så mye å stri med for tiden, at jeg nok ikke vil rekke det. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Jeg er faktisk i gang med akkurat den idèen! Jeg saga ut ny kobberblokk for 1 time siden, og skal se om jeg får borra noen hull før F1 starter om en time. På ok-treffet startet jeg på en annen kjerne, men jeg klarte å knekke borret i et av hullene, så jeg måtte starte på nytt. Forhåpentligvis klarer jeg å få hullene til i dag uten å knekke borr. Designen på gpu-blokka mi er jo basert på Skrue-metoden, med tilpasset GeForce-brikken (altså større). Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dritkjipt å knekke bor... Har gjort det flere ganger. Men kom meg unna ene gangen når det var et gjengebor. Da slå jeg det rett igjennom (5mm kobberplate) med en tjørner. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Takk, takk! Jada Josten, ingen dum ide! Men da bør jo selve kjernen lages noe høyere, kanskje 7-8mm. Om du har tjangs, så kanskje du vil prøve? Sjøl har jeg så mye å stri med for tiden, at jeg nok ikke vil rekke det. Lurte litt på å prøve det ja. Eneste problemet er at jeg ikke har noe stativ til boremaskinen. Og med ren hånddrilling tror jeg det kan bli vanskelig å få det rett nok. Men jeg får prøve meg litt fram og se hvordan det går. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Lurte litt på å prøve det ja. Eneste problemet er at jeg ikke har noe stativ til boremaskinen. Og med ren hånddrilling tror jeg det kan bli vanskelig å få det rett nok. Men jeg får prøve meg litt fram og se hvordan det går. Hm, jeg vil nesten fraråde deg å bruke hånddrill. Det er fort gjort å brekke et bor, og dessuten vil du fort kunne havne i hullet ved siden av, under boring. Og da er det nesten garantert at du brekker boret. Vi sterkt anbefale deg å bruke en søylebormaskin. Du får spørre deg for rundt omkring, kanskje du får låne en et sted? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Var noe slikt jeg tenkte meg ja. Får se om jeg får lånt noe sted. Hvis ikke får jeg bruke baufilen og gjøre det på den "vanlige" måten Lenke til kommentar
Per_le Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 hvor får jeg kjøpt nipler hend?? lik som den skrue brukte?? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 De niplene er laget av 12mm kobberrør, vha en dreiebenk. Altså ikke noe du får kjøpt noen steder. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Var noe slikt jeg tenkte meg ja. Får se om jeg får lånt noe sted. Hvis ikke får jeg bruke baufilen og gjøre det på den "vanlige" måten Jada, baufila duger jo den også! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hva brukte du for å lime sammen de to plexiklossene forresten? Litt usikker på om jeg skal bruke araldit eller aceton. Isopropanol holdt ikke så bra merket jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå