Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!


Anbefalte innlegg

Hei igjen skrue!

JO, de er feil frie! Kanskje en ting jeg vil ut sette på de: Du har ikke laget en fancy topp plate med plexi som bølger seg! :p Nei, jeg mener det. Blokkene dine har en høy finish! Basta! Joa, du har rett i at minimalt med vann treffer toppene på ribba(Minner meg om MAT ribbe :wow: )

, MEN den lille biten kan ha minimal virkning! Er det ikke vært å teste?

Stå på videre du Skrue. Ps, ikke bli for gerrig på kobberet da, skrue er kjent for å være gerrig ;)

 

Mvh

Magnus Kofoed

 

EDIT: Glemte at det ikke var lov til å diskutere salg.

Endret av Makofoed
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, feilfrie? Det er vel å ta i. Så lenge de mer eller mindre er håndlaget, så vil det jo alltid finnes "feil", men disse er som regel av kosmetisk art.

 

Joda, jeg kunne saktens ha laga en topplate med litt mer fancy design. Og for spesielt interesserte så kan det jo hende at jeg gjør det?

*Les PM ang salg*

Nå er det ikke meningen å slå beina under dine ønsker, men som tidligere nevnt har jeg svært liten tro på at en "rufsete" topp på kjølefinnene vil ha noen betydning. Tenk på at den flaten vi her snakker om bare utgjør en liten brøkdel av den totale kontaktflaten for vannet, og jeg vil uansett ikke ha mulighet for å måle eventuelle forbedringer med mine relativt enkle termometre. De har riktignok en oppløsning på 0,1grad, men omstendighetene totalt sett vil være for variable til fullt ut å kunne stole på resultatet.

 

I motsetning til McDuck, så er jeg langt fra gjerrig vil jeg mene, heller tvert imot! Hadde jeg levd opp til orginalen, så hadde jeg kanskje hatt en diger pengebinge jeg også! :p

Men dengang ei, mitt jordiske gods er nok så beskjedent at det neppe er noe å sloss om, når jeg engang tar på meg plankedressen......

Lenke til kommentar

Hysj, prøv PM! :mrgreen:

 

Gjerrig? Nope!

 

Nick? Den gang jeg valgte det, satt jeg faktisk å tukla med en skrue. Avataren ble siden foreslått av en her på forumet, jeg husker ikke i farten av hvem. :blush:

Jeg kunne jo ikke si nei til forslaget, selv om det egentlig lå langt fra det jeg sjøl egentlig tenkte på! :D

Lenke til kommentar

Makofoed: Det er vel kanskje jeg som må ta på meg skylda for den polerte toppen.. Jeg har jo et lite oppheng i skinnende ting :blush:

 

Jeg tror imidlertid heller ikke at den reduserer ytelsen til blokka, poleringa altså. Det som jeg synes hadde vært interessant å prøve, var å gjøre spissene skarpere toppen (altså konvekse finner) med tilsvarende justeringer i plexien. Det ville jo kanskje ha gitt bedre effekt i bunnen av ribba (?).

Lenke til kommentar
Det som jeg synes hadde vært interessant å prøve, var å gjøre spissene skarpere toppen (altså konvekse finner) med tilsvarende justeringer i plexien. Det ville jo kanskje ha gitt bedre effekt i bunnen av ribba (?).

Makofoed: Hehe, er jo karamba som har stått for poleringa ja, en meeget grundig sådan!

 

Jo kanskje, karamba. Om du husker det, så diskuterte vi jo den saken såvidt på treffet vårt på St.Haugen.

Det jeg er litt skeptisk til, er at vannet da i større grad vil finne veien i det området som da vil være mest åpent, dvs i toppen av finnene, og dermed kanskje gi en dårligere effekt i bunnen av disse. Men dette er bare min lille teori, det kan godt hende at jeg tar grundig feil!

Får kanskje ta fila fatt for å teste, men det blir etter ferien!

Lenke til kommentar
Nick? Den gang jeg valgte det, satt jeg faktisk å tukla med en skrue. Avataren ble siden foreslått av en her på forumet, jeg husker ikke i farten av hvem. :blush:

Jeg kunne jo ikke si nei til forslaget, selv om det egentlig lå langt fra det jeg sjøl egentlig tenkte på! :D

spørs om du ikke begyner å bli llike sosete som meg nå skrue..

glemme slikt a gitt..

 

im quoting:

 

ROOOOOOOFL!!!

 

Kjempemessig! Jeg går for den, selv om jeg strengt tatt ikke føler meg assossiert til den fyren! Ikke er jeg i nærheten av styrtrik, er nær sagt aldri sur og grinete (som han stadig kan være), og flosshatt har jeg aldri brukt. Det eneste hodeplagget jeg har iført meg, er gjerne av type glassfiber, om du skjønner hva jeg mener?

 

Har lett sånn halvhjerta etter en eller annen gøyal maskinskrue, men har så langt ikke funnet noen passende. For det er den type skrue jeg egentlig satt å tukla med, den gangen jeg fant på navnet mitt.

Men Skrue McDuck kan vel sikker duge, han óg!

 

Takk for tipset, skal få´n på plass i løpet av kvelden! biggrin.gif

 

rings any bells? :p

Lenke til kommentar
Det jeg tenkte, var å lage det slik at vannet ikke får muligheten til å gå sideveis før det kommer mot bunnen. Vanskelig å forklare uten å tegne, men la finnene gå opp i dysa på en måte...

 

Det er vel ikke sikkert at det er verd jobben..

Tjah, si ikke det?

Men da måtte man kanskje laget et kammer som omslutter kjølefinnene, og som samtidig når nesten ned til selve bunnplata.

Da bibeholder man jo på sett og vis dyseeffekten, men knepet blir jo da å finne den riktige avstanden mellom kammer og bunnplate. Tror ikke den ideen er så dum nei! Kammeret kan man jo lage av en passende plexibit, som festes til topplata.

Du ga meg faktisk en ide der! Det som er pokker, er at jeg drar på ferie nå i helgen. :no:

 

Dermed: God sommer til hele gjengen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Haha, fikk lurt meg en tur hjemom i ferien, og dermed en liten update:

 

Kjøleribba på A64-blokka er nå loddet på plass, og bunnen delvis planslipt. Ser du nøye etter, kan du ane loddeskjøten mellom selve ribba og bunnplata, her med en klaring mellom delene på ca 5/100mm, dvs omtrent tykkelsen på et hårstrå:

 

Lodding.jpg

 

Og for all del: Ikke oppfatt dette som "breialt" snakk! Hensikten med bildet er bare å vise hvor god pasning man egentlig kan oppnå med riktig verktøy, óg hvor fine klaringer tinnet kan "liste seg inn i".

Det er dessverre ikke alle gitt å ha slikt verktøy til disposisjon. Men for den som har; Det lar seg gjøre! :thumbup:

Lenke til kommentar

Thanks, everybody! :yes:

 

Her kommer den definitivt siste updaten av A64-blokka før ferien hugger tak i meg:

 

Almost.jpg

 

Det som gjenstår nå, er å lage niplene og montere disse.

Hvor godt blokka virker, kan nok Pritorian kommentere etterhvert! :D

 

Om alt går etter planen, så får jeg laget nipler i morgen tidlig, og får forhåpentligvis sendt blokka avgårde til mottageren.

 

Nok en gang: God sommer! :thumbup:

Lenke til kommentar

:):)

Tusen takk Zaeira, det er hyggelig å høre! Og tro meg; Jeg har lagt ned MYE arbeid i den blokka, faktisk langt mer enn hva jeg hadde beregnet.

Men utseendemessig ble den jo ganske bra, eller hur?

Det som imidlertid blir spennende, er jo å se hvordan den faktisk yter....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...