Skrue Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Det virker som om systemet frakter vekk mer varme nå... Dvs, luften som kommer ut fra radiatoren virker varmere enn den som har kommet tidligere. Godt tegn? Jaaa, muligens. Da bør jo vanntempen ha blitt litt lavere også? Hva med flow i den gamle blokka, kontra den nye? Lenke til kommentar
Kauder Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Bare glem det jeg sa, det var absurd... Tror flowen er helt den samme. Hastigheten virker slik. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Hm, så stille det var her nå da? Ingenting fra ArachnO og ingenting fra karamba heller? Uansett; Her kommer i alle fall en liten "showoff" av den første blokka som forhåpentligvis får en sølvkjerne i seg: Skal jeg være så frekk å si at den ble ganske fancy? Den har tilogmed fått navn, etter et forslag / omtale i en annen tråd. Synes det låt greit jeg, så jeg la det inn i plexien. Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Nice... Edit: Kan ikke noen fjerne advarselene mine snart? Jeg var ung og dum, og var helt newb! Endret 15. juni 2004 av andrekr Lenke til kommentar
Flames Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Den blokka der ble bare NAM! Og som jeg har sagt i et tidligere innlegg; Start salg av blokker! Veldig bra jobba, med andre ord. Hvordan fikk du teksten inn på plexien? Malte du det bare på undersiden, eller ? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Den blokka der ble bare NAM! Og som jeg har sagt i et tidligere innlegg; Start salg av blokker! Veldig bra jobba, med andre ord. Hvordan fikk du teksten inn på plexien? Malte du det bare på undersiden, eller ? Takk for det, Flames! Og seriøst; Jeg vurderer faktisk å starte en liten produksjon av blokkene. Vi får se hva jeg får av tid, og hva det vil koste. Skal det være noe vits i, så bør jo prisen være spiselig, først og fremst. Teksten i plexien var faktisk meget enkel å få til. Bruk de små grå nå da, og prøv å gjette! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Veldig stilig blokk ja Skal bli spennende å se hvordan den blir med sølvkjernen. Teksten ga den også et løft i designet. Men jeg ser de skruene som går gjennom blokka. Hvordan er de festet i bunn egentlig? Med gjenger i kobberet eller syltynne muttere? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Veldig stilig blokk ja Skal bli spennende å se hvordan den blir med sølvkjernen. Teksten ga den også et løft i designet. Men jeg ser de skruene som går gjennom blokka. Hvordan er de festet i bunn egentlig? Med gjenger i kobberet eller syltynne muttere? Takk igjen! Det er gjenget 3mm gjenger i plexien, (ja, det holder helt fint!) slik at senkhodeskruene monteres fra undersiden. Så de er m.a.o. festet motsatt av hva du tror! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Ah ok. Men går skruehodene litt inn i kobberet da eller? Eller så vil de vel "krasje" borti prosessoren. Er senkhoderkuer slike skruer hvor hodet er "trekantformet"? Lurer nemlig litt på hvordan jeg skal skru sammen min egen blokk, og har foreløpig tenkt å bruke muttere som er slipt ned så mye at de er tynnere enn kjernen. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 15. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2004 Ah ok. Men går skruehodene litt inn i kobberet da eller? Eller så vil de vel "krasje" borti prosessoren. Er senkhoderkuer slike skruer hvor hodet er "trekantformet"? Lurer nemlig litt på hvordan jeg skal skru sammen min egen blokk, og har foreløpig tenkt å bruke muttere som er slipt ned så mye at de er tynnere enn kjernen. Ja det er riktig, de er forsenket slik at de faktisk ligger en tiendel eller to nedi kobberplata. Senkhodeskruer er slike med trekantet hode ja, sett i profil. Jeg tror du skal være veldig forsiktig med å slipe ned mutterne så mye. Da blir det ikke mye igjen av gjengene, og risken for at de ryker er stor. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Men de er såpass lave at de ikke stanger borti kjernen da? Har jo ikke så mye å gå på. Er også litt redd for at mutterene skal bli for tynne, men lagde en i dag, og den ser ut til å funke. Er vel ca litt under 1mm. Får se når jeg kommer så langt som å skru det hele sammen. Lenke til kommentar
Flames Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 (endret) Jeg driver på med et ganske identisk blokkprosjekt selv, Skrue.. Og jeg må også forsenke skruene. Jeg har sett på en forsenkings-tapp (eller hva det nå heter), men den kostet nesten 190kr. Er det noe annet jeg kan bruke for å forsenke skruene? Et litt større bor kanskje? Sorry hvis jeg drar tråden off-topic med dette. Bare si ifra! Endret 15. juni 2004 av Flames Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 15. juni 2004 Del Skrevet 15. juni 2004 Skrue, den blokka ble jo bare helt sinnssyk fet!! Ser godt at den lengter sårt etter en sølvkjerne, og da er det vel hyggelig å høre at opptil flere av disse er på vei? Har allerede laget to, og to til samt to gpu-versjoner går i støpen om under en time! Hvordan lagde du den skriften på plexien da? Hmmm.. Et trykk av noe slag? Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg bruker ikke denne så ofte, men nå passet den inn: Dette er den peneste blokka jeg har sett her på forumet som har blitt laget for hånd. Rent og pent! Slik vi liker det.. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Veldig bra, Skrue! Likte svært godt at du putta inn logoen der du har gjort! Nå ble jo plassen brukt til noe også. Jeg var jo oppe hos Arachno i dag med sølv og voks, så da blir det vel en liten session i morgen! Lenke til kommentar
Turbel Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Teksten i plexien var faktisk meget enkel å få til. Bruk de små grå nå da, og prøv å gjette! Jeg får vel prøve meg med et forslag. De små grå får bank etterpå hvis jeg tar feil.. Jeg tipper du trykket det ut på en transparent som du klippet sirlig til og plasserte mellom bunnen og plexien (eller mellom plexilagene?). Forøvrig må jeg kjefte litt også. Hver fordømte gang jeg tikker innom denne logen, ender jeg opp med tastaturet fullt av spytt. Det skulle vært forbudt å legge ut slike fine bilder uten å skrive advarsler med store røde bokstaver først! Til slutt har jeg et lite spørsmål til dere sølvgutter: Vil det la seg gjøre å lage en sølvribbe ved å laminere små biter av tynn sølvplate? Jeg tenkte annenhver full lengde og "bunn-lengde", slik som illustrert her: Det må vel hardloddes sammen for å holde, regner jeg med, men jeg er slett ingen erfaren lodder, så ikke slå hvis jeg tar feil.. Jeg tenkte at dette muligens kunne være et alternativ for oss som ikke har slynge hjemme.. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Til slutt har jeg et lite spørsmål til dere sølvgutter: Vil det la seg gjøre å lage en sølvribbe ved å laminere små biter av tynn sølvplate? Jeg tenkte annenhver full lengde og "bunn-lengde", slik som illustrert her: Det må vel hardloddes sammen for å holde, regner jeg med, men jeg er slett ingen erfaren lodder, så ikke slå hvis jeg tar feil.. Jeg tenkte at dette muligens kunne være et alternativ for oss som ikke har slynge hjemme.. Det er jo en svært god idè... Da jeg var på Nogusra i dag, fikk jeg jo se på noen prøver av sølvplater også... Idèen din bør i alle fall prøves! Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 16. juni 2004 Del Skrevet 16. juni 2004 Til slutt har jeg et lite spørsmål til dere sølvgutter: Vil det la seg gjøre å lage en sølvribbe ved å laminere små biter av tynn sølvplate? Jeg tenkte annenhver full lengde og "bunn-lengde" Det vil helt sikkert la seg gjøre! Om det er noen vits i, er en annen sak. Hele poenget med å bruke sølv er jo den enestående varmeledningsegenskapen, så da å bruke loddetinn og lodde sammen metallbiter stiller jeg meg litt tvilende til. Det finnes vel noe som heter sølvloddetinn, gjør det ikke? Hva er mengden sølv i dette? Jeg mener vitsen med sølvblokk blir litt borte hvis det kommer et annet stoff til i hytt og pine.. Men for all del, prøv i vei! Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg driver på med et ganske identisk blokkprosjekt selv, Skrue.. Og jeg må også forsenke skruene. Jeg har sett på en forsenkings-tapp (eller hva det nå heter), men den kostet nesten 190kr. Er det noe annet jeg kan bruke for å forsenke skruene? Et litt større bor kanskje? Sorry hvis jeg drar tråden off-topic med dette. Bare si ifra! Neida, jeg synes ikke du drar tråden OT. Det handler jo om detaljer rundt prosjektet så det er helt ok for meg. En slik forsenker koster jo litt ja, men 190 flis var vel i overkant? Ellers kan du til nød bruke et bor med samme diameter som skruehodene. Problemet er ofte at det vil "hugge" litt, så resultatet kan bli "så der". Pass i alle fall på å smøre godt når du borer / forsenker, og ikke press for hardt på boret / forsenkeren. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 16. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2004 Jeg tipper du trykket det ut på en transparent som du klippet sirlig til og plasserte mellom bunnen og plexien (eller mellom plexilagene?). Til slutt har jeg et lite spørsmål til dere sølvgutter: Vil det la seg gjøre å lage en sølvribbe ved å laminere små biter av tynn sølvplate? Jeg tenkte annenhver full lengde og "bunn-lengde", slik som illustrert her: Det må vel hardloddes sammen for å holde, regner jeg med, men jeg er slett ingen erfaren lodder, så ikke slå hvis jeg tar feil.. Jeg tenkte at dette muligens kunne være et alternativ for oss som ikke har slynge hjemme.. BINGO! Verre var det ikke, en transparent er jo kjekk å ha! I prinsippet er det fullt mulig å lage finnene slik du beskriver det, og ikke tror jeg de varmeledende egenskapene blir særlig forringet heller. Varmen vil primært stige opp i finnene, så om den horisontale vameledningsevnen blir noe redusert pga lodding, så vil den etter min mening kunne fungere bra allikevel. Godt forslag, Turbel! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå