Gå til innhold

Skal det være en TDX-klone? Les og lag!

Anbefalte innlegg

Akk o ve! Forsøket endte i fiasko! :(

Det ser ut til at jeg støter på et nytt problem hver bidige gang jeg skal støpe! Må vel være en grunn til at dette er en egen linje på skolen..

Det som skjedde denne gangen var at sølvet slo igjennom formen, og bante seg vei til bunnen av støpeflaska..

Da endte jeg opp med denne lite sjarmerende biten:

mislykka-stoeping-01-liten.jpg

Velvel, som så ofte har jeg funnet ut hva 'feilen' var, så jeg mister ikke motet.. Blir bare litt lengre og mer uutholdelig for dere andre å vente! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror dere det vil funke å kappe opp denne kjøleren og så bruke den i en vannblokk? Burde vel få en stor overflate og god varmeoverføring. Det eneste jeg er litt bekymret for, er hvordan det vil være å kappe opp slike tynne finner med en baufil. Litt redd for at de bare skal bøye seg :ermm:

Hvis du legger noe mellom finnene skulle det gå greit. Kanskje noen små tynne biter av metall eller tre hvis du skal legge det hele veien. Tre er jo betydelig lettere å skjære i.

Lenke til kommentar
Akk o ve! Forsøket endte i fiasko! :(

Det ser ut til at jeg støter på et nytt problem hver bidige gang jeg skal støpe! Må vel være en grunn til at dette er en egen linje på skolen..

Det som skjedde denne gangen var at sølvet slo igjennom formen, og bante seg vei til bunnen av støpeflaska..

Da endte jeg opp med denne lite sjarmerende biten:

Velvel, som så ofte har jeg funnet ut hva 'feilen' var, så jeg mister ikke motet.. Blir bare litt lengre og mer uutholdelig for dere andre å vente! ;)

SNUFS! :cry:

Får håpe du får fiksa det da! Jeg krysser både fingre og tær.....

Lenke til kommentar
Hva er forøvrig målene på dagens gpu`er?

Det kan jo se ut som den kjøleribba di er omtrent 30-35mm lang dersom plexien er 50mm i diameter. Er den like lang som f.eks diagonalen på gpu? Kunne det kanskje ha vært en bra størrelse?

Er sannelig ikke sikker på GPU-målene, men tror de er 15x15mm.

Kjøleribba er 28,5mm lang, slik at hjørnene tangerer veggene i det 30mm vannkammeret.

Årsaken til størrelsen er som tidligere nevnt; Å sørge for minst mulig strømningsmotstand i blokka.

Hvor bra det til slutt blir, får jeg vel svar på i løpet av lørdagen. :roll:

Lenke til kommentar

Wohoo, nå er jeg godt igang med min klone. Saftig enkel å lage, denne! Konge!

Har 7 finner i min, og de er borret i mellom, på samme måte som Skrues ene. Har kanalen, bunnplaten med loddet fast finneblokk. Jeg hadde bare 1mm plater med kobber, så jeg tok likesågodt og loddet to stk sammen :D. Funket som en sjarm! Hele loddingen gikk som en lek.

Tok meg den frihet og kjørte vinkelslipern på kobberet jeg hadde (fikk laik 9 kilo av morfar). Kappet det som kunne brukes og nå har jeg altså 6 blokker av rimelig stor størrelse og 3 mindre (gpu..).

(Så dette ser lovende ut for workloggen min da jeg også får Canon Ixus 5MP på mandag! -> Bilder kommer samtidig.. I workloggen min.)

Lenke til kommentar
Skrue, R350-kjernen er et 0,609" kvadrat, altså ca 15,47mm.

Takker! Da er bredden på selve blokka litt snau, men det var jeg egentlig forberdedt på.

Men plata omkring opptar jo også varme, så jeg regner med at det funker ganske bra allikevel.

Lenke til kommentar
Wohoo, nå er jeg godt igang med min klone. Saftig enkel å lage, denne! Konge!

Har 7 finner i min, og de er borret i mellom, på samme måte som Skrues ene. Har kanalen, bunnplaten med loddet fast finneblokk. Jeg hadde bare 1mm plater med kobber, så jeg tok likesågodt og loddet to stk sammen :D. Funket som en sjarm! Hele loddingen gikk som en lek.

Tok meg den frihet og kjørte vinkelslipern på kobberet jeg hadde (fikk laik 9 kilo av morfar). Kappet det som kunne brukes og nå har jeg altså 6 blokker av rimelig stor størrelse og 3 mindre (gpu..).

(Så dette ser lovende ut for workloggen min da jeg også får Canon Ixus 5MP på mandag! -> Bilder kommer samtidig.. I workloggen min.)

Wohoo! Så bra da Kauder! Håper du får til resten også, da bør du sitte med en blokk som biter godt i fra seg!

Btw; Andre blokker i systemet? Og hva slags pumpe kjører du med?

Lenke til kommentar

Har en liten dunge forskjellige blokker, men tenker kjøre standard kanaler på gpuen. På chipset har jeg nå tilsvarende AVEs 1mm bunnplate. Forstått det slik at chipset ikke trenger så mye kraft i kjøling, da den ikke produserer så mye varme? Har derfor en enkel en med høy flow.

Kjører MaxiJet MJ1000. :D

Edit: har også en hdd-blokk: 8mm plexiplate med 1mm kobber over og under -> 2 disk kjøleløsning... Mener den funker. Tjente meg ihvertfall 10grader på det.. Og jeg tror ikke kontakten er optimal enda.

Endret av Kauder
Lenke til kommentar
noe jeg lurer på.... er ikke så flink med sånn vannkjøling, men... hvordan får du det tett melleom plexien og kobberet???

Først og fremst: Flatene bør være så plane som mulig. Plexien er i utgangspunktet rett / plan nok. Puss til kobberplata så godt du kan, og bruk gjerne et tynt lag silikon ell. lign. imellom delene.

Lenke til kommentar
noe jeg lurer på....  er ikke så flink med sånn vannkjøling, men... hvordan får du det tett melleom plexien og kobberet???

Først og fremst: Flatene bør være så plane som mulig. Plexien er i utgangspunktet rett / plan nok. Puss til kobberplata så godt du kan, og bruk gjerne et tynt lag silikon ell. lign. imellom delene.

ah... thanx, da vet jeg det hvis jeg skal lage en vannblokk ;)

Lenke til kommentar

nå blir jeg missunnelige på dere her..

hva skal jeg enn komme på som kan toppe denna a?

er sølv et hardt stoff? rent mener jeg.. hardere en kobber? for da skal jeg faen meg frese meg ut en jævel og.. hater å ligge bak alle andre her ;) .. absolutt kjipern..

offtopic: skrue: har du tengt deg en tur på grilling med andre forumbrukere snart igjen eller? hadde vært utrolig morro å treffe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...