Gå til innhold

Styring av USB strøm?

Anbefalte innlegg

Har et lite prosjekt på gang her, kan ikke si så mye om det. (litt hemmelig :D)

Men jeg lurte på om det er mulig for å slå av og på strømmen på en usb enhet? målet er å ha en enhet som får strøm via USB porten, men for å skru den av og på så ville jeg gjerne likt å styre den via maskinen, istedet for å måtte ha en bryter som både koster litt penger og vil få modden min til å se stygg ut...

Finnes det noen måte, evt drivere + software til å slå av og på strømmen til et bestemt USB enhet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et lite prosjekt på gang her, kan ikke si så mye om det. (litt hemmelig :D)

Men jeg lurte på om det er mulig for å slå av og på strømmen på en usb enhet? målet er å ha en enhet som får strøm via USB porten, men for å skru den av og på så ville jeg gjerne likt å styre den via maskinen, istedet for å måtte ha en bryter som både koster litt penger og vil få modden min til å se stygg ut...

Finnes det noen måte, evt drivere + software til å slå av og på strømmen til et bestemt USB enhet?

Jeg tror ikke at dette er mulig. Det som kan forandres på er data ut. USB er en seriell kommunikasjonsport.

Å bruke datastrømmen til å styre en bryter krever en ekstern krets som kan være litt mer avansert enn nødvendig.

Å bruke paralellporten til dette formålet er enklere, siden en av utgangspinnene kan settes HIGH eller LOW ved hjelp av software. Du må likervel lage deg en switche krets for å få den nødvendige strømmengden som Porten ikke klarer å levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...