knutino Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Noen som kan anbefale en rimelig trådløs ruter for å dele adsl mellom to leiligheter? Kan vi klare oss uten en slik ruter, eks med direkte komm mellom to kort? ____________ mvh knutino Lenke til kommentar
Paragrafrytteren Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hvilken leverandør har du? Hvis du bruker NextGenTel trenger du ikke noen router, da holder det å koble et aksesspunkt (antennesak) direkte til ADSL-routeren. Det er allikevel å anbefale at du bruker en brannmur imellom, evt. en softwarebrannmur på PCene. Dersom du har en annen leverandør, må du ha en router. Både 3Com, SMC og Orinoco har slike. Jeg vet ikke hvem som selger 3Coms, men jeg tror PSData gjør det. SMC routeren får du hos Komplett.no til 3.233,- (heter BR7004AWBR). Den har i tillegg 3 RJ45 innganger for kablet ethernet. Orinoco-routeren får du hos Clas Ohlson, den er litt billigere tror jeg, men har ikke innganger for kablet ethernet, men det virker det ikke som om du trenger. Sistnevnte selges også i pakke med et Orinoco silver card tror jeg, husker ikke helt. Nok en gang er jeg litt usikker angående 3Com, men både SMC og Orinoco routeren har innebygget NAT. (Brannmurfunksjon)Det er sikkert flere produsenter også, f.eks Zyxel, Billion etc, men de tror jeg er i en annen prisklasse. Men ca. 3000,- må du nok regne med uansett. Fant nettop denn, det kunne kanskje være noe, den har både multi-NAT, PPPoE (påloggingstullet til Telenor), aksesspunkt og to kort til 4600,-. (er jo ikke noe godt tilbud hvis du allerede har kort, men de koster jo fra 1300,-/stk løst) http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...rpID=8&s=pl [ Denne Melding var redigert av: Paragrafrytteren på 2002-04-12 10:36 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå