Minty123 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 har et kott som er 1,5 meter dypt, og ca 5 meter bredt, kottet er vanlig isolert og holder vel en temperatur på 17 grader.. vil det være noe særlig varmeutvikling der vist maskinen blir stående der 24/7, eller vil det være cirka det samme ? noen spesielle grunner til IKKE å sette den inn der ? (den blir stående med ene siden intill veggen, og holder 27 grader system, og 30/40 grader cpu) Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 jeg har prakke filserveren her i hjemmet i ei lufte bu, det er blitt varmere i bua etter jeg plasserte inn denne maskina, men ikke så mye. Siden du har et lukka rom, så vil det nok bli varmt, men du trenger ikke å være redd for cpu grilling med det første i alle fall Lenke til kommentar
Bamse_ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Rommet mitt er på ett kott!! Er relativt høy varmeutvikling her ja (les profil for specs) Er heldigvis ett vindu her på rommet som hjelper på luftinga. Men tror nok ikke det vil være noen overveiende grunner for å IKKE sette maskina der.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Du kan jo prøve å sette inn noen lyspærer for å simulere varmeutviklingen. Du må vel minst regne med 120W avsatt effekt, altså 2 stk 60W lyspærer. Men det er jo helt avhengig av hvilken maskin du har, kan sikkert lett bli 180W. Tror du vil finne at et lukket kott blir ganske varmt. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 tror jeg setter den der inne og overvåker temperaturen ganske nøye og ofte de første dagene.. men lar være å ha den på så mye om natta i begyndelsen.. vil ikke ha svidd maskin, så jeg går får gå forsiktig frem. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) tror jeg setter den der inne og overvåker temperaturen ganske nøye og ofte de første dagene.. men lar være å ha den på så mye om natta i begyndelsen.. vil ikke ha svidd maskin, så jeg går får gå forsiktig frem. Jeg tror det er den beste løsnngen ja. BTW: 300 innlegg BTW2: Ny signatur! edit: leif Endret 26. mai 2004 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) nå er det gjort impulsflytting av pcn til kottet.. må si det er noe av det deiligste noensinne.. kan høre en knappenål falle her på rommet mitt nå.. i motsetning til før når jeg knapt hørte bilene som kjører på veien utenfor huset mitt.. noen som vet om et bra temperaturovervåkningsprogram ? (har et epox hovedkort) og ikke si aida32.. det programmet har for vane og restarte maskinen min hver gang jeg starter det edit : et program som helst har noe som kan vise temperatur over tid. og noe ala "max registered temp" eller noe. Endret 27. mai 2004 av PandaMartin Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Motherboard monitor 5, eller det som følger med hk ditt... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Du har gode temperaturer på både hovedkort og CPU. og dermed stor sikkerhetsmargin. Dette "kottet" på 7,5 m^2 bør også være nok i massevis for å ta unna varmen fra PC'n. Totalt sett tror jeg du kan vente en temperaturstigning på 2-4°C på alle sensorer og romtemperatur. Men det er jo egentlig bare en måte å finne det ut eksakt på: Prøve det ut! Bar følg med temperaturen innimellom så du ser at det går bra over tid. Sjekk f.eks hver halvtime de første 2 timene, deretter hver time til det har gått 6-7 timer, deretter kanskje en sjekk etter 12 timer og en etter 24. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) hadde 50 under load nå iste.. (i den grad Trackmania spillet kan kallest load ) og sjekker rimelig ofte .. ligger nå på 27/39 rett etter jeg avsluttet spillet og den har fått uten at den har fått "kjølnet" noe særlig.. tror nok det går fint.. men jeg skulle GJERNE hatt et program som viste denne varmen over tid.. (som windows opgavebehandling gjør med RAM og CPU usage) mest fordi at vist jeg lar den stå på inatt, så ser jeg om temperaturen har holdt seg stabilt lav, eller om den har hoppet farlig mye opp pga load fra program jeg kjører om natten, og folk som kopierer på hjemmenettverket. Endret 27. mai 2004 av PandaMartin Lenke til kommentar
opterolf Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Jeg har et kott som er 3x2 meter hvor jeg har plassert 3 servere, blir så varmt der inne at jeg må ha døra på vidt gap og en stor bordvifte som kontinuerlig blåser varmen ut av rommet. Har brukspc'en min der inne, og KVM kabler gjennom veggen til rommet ved siden av hvor jeg har skjermer, tastatur og mus. Med denne løsningen så få jeg et helt stille arbeidsmiljø. Genial løsning I ditt tilfelle så tror jeg nok neppe varmen vil bli noe problem Lenke til kommentar
obese Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 hadde 50 under load nå iste.. (i den grad Trackmania spillet kan kallest load )og sjekker rimelig ofte .. ligger nå på 27/39 rett etter jeg avsluttet spillet og den har fått uten at den har fått "kjølnet" noe særlig.. tror nok det går fint.. men jeg skulle GJERNE hatt et program som viste denne varmen over tid.. (som windows opgavebehandling gjør med RAM og CPU usage) mest fordi at vist jeg lar den stå på inatt, så ser jeg om temperaturen har holdt seg stabilt lav, eller om den har hoppet farlig mye opp pga load fra program jeg kjører om natten, og folk som kopierer på hjemmenettverket. kjøp en bordvifte og sett der inne Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 satser på det.. men vil ikke svi av mitt nylig innkjøpte system hva det temp programet jeg vil ha angår.. så har jeg funnet en midlertidli erstatning.. et termometer og en markeringstusj.. (for å merke av tempen for hver gang.. ) "Det enkle er ofte det beste" men skulle fortsatt gjerne hatt et sånt program Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har den ene servern min stående inne på et kott, som er liite. 1x1 meter, sammen med en veldig hardt arbeidene rack-switch.. Når jeg tar på kabinettet til servern, så merker jeg at det er goodt over... normalt egentlig, så er det er den skikkelig varm, men jeg har ikke noe tall på gradene, siden jeg ikke gidder rekompilere kernelen.. Men det funker.. har stått der i flere måneder.. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) ja maskinen min ser fortsatt ut til å fungere bra.. 27 Sys. og 36 CPU nå.. med lite load... skal teste litt load temperaturer nå satt å leste gjennom en lengre temperatur logg nå.. max temp hitill har vært 53 grader cpu.. (dette var når jeg satt å spilte trackmania) og ellers ligger nå tempen på 35-40 grader .. ser ut som om det går fint dette ! skal logge inatt å se hva som skjer..(kanskje jeg til og med står opp en gang for å sjekke tempen ) ser helt topp ut dette.. men nå irriterer jeg meg over skjermen, som lager en svak liten durelyd Endret 27. mai 2004 av PandaMartin Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) en siste ting for å perfeksjonere prosjektet.. (som foresten fungerer veldig fint ) Hvordan lydisolere en skapdør? 100x50 cm har tenkt på å gaffateipe eggekartonger på innsiden.. sånn som de lydisolerer innendørs skytebaner men kanskje noe annet fungerer bedre ? edit: 1300 innlegg.. 37 to go Endret 30. mai 2004 av PandaMartin Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juni 2004 Del Skrevet 1. juni 2004 Hvordan lydisolere en skapdør? 100x50 cm Kjøp ei sånn dempematte som de har på biltema. De kommer i 50x100cm format og du kan velge mellom tre tykkelser: 1cm, 2cm, 3cm. De lydisolerer meget bra, og er ganske billige: 50-100kr. De varmeisolerer selvfølgelig også en god del, men det gjør uansett alle lydisolerende materialer. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 Hvordan lydisolere en skapdør? 100x50 cm Hadde vært fett med eggekartonger, støydemings matter er liksom litt kjedlige/dyre og slik jeg har forstått det så er de ikke så veldig effektive. Prøv å bygg noe av noe gammelt skrot, en gammel dyne/eggekartonger/bobleplast Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 2. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2004 10 mil til nærmeste clas ohlson.. vet ikke hvor langt til biltema.. så det blir nokk eggekartonger/pute/hva jeg finner Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 maskina fungerer som en varmeovn som produserer ca. 300W. Du har altså en varmeovn på 300 watt, så rommet vil bli varmt ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå