Gå til innhold

Divx maskin til stova, holder da dette?

Anbefalte innlegg

Har planer om og snekre sammen ei divx maskin, slik at eg kan sjå filmer i stova.

Intel Celeron 500 mhz

128 mb ram

ATI Rage 128PRO 32MB AGP m/TV-utgang skjermkort

10 mbit nettverkskort (kanskje 100, men 10 mbit skulle vere nok.)

Tenkte på Windows 2000 som oprativsystem.

Eg har eit Soundblaster Live lydkort, eller så er det lydkort onboard også, men den er sikkert av lavere kvalitet.

Vil divx'ene gå "flytene" med denne maskina? ram'n skulle vel vere nok, men veit det er i minste laget. Og prosessorn? er den rask nok? burde vel vere det?

Oprativsystemet kan eg bruke win98 også, men vil helst ha inn win2k.

Skjerm... det har eg ikkje, men planen var og fjernstyre maskina til den er kommet inni win2k fra hovedpc'n. Så starte tv-out saken, så kjøyre vidre med trådløst tastaur og mus. Vil dette gå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, kjører divx flytende og greit på min celeron 500, 256mb ram, og geforce 2 mx pci kort, samtidig som jeg downer 50k/sec i direct connect, har 6-7 vinduer oppe og sikkert 100mb ram i åpne applikasjoner. Den begynner først å slite når filmene har en datarate på 260-270kb/sec, hvilket er langt over en "normal" divx rip (100-150kb/sec).

Jeg kjører win2k

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 02:27, Cornel skrev:

Skjerm... det har eg ikkje, men planen var og fjernstyre maskina til den er kommet inni win2k fra hovedpc'n. Så starte tv-out saken, så kjøyre vidre med trådløst tastaur og mus. Vil dette gå?

På mitt asus Gf2GTS, starter maskinen automatisk opp i "tv-modus" hvis jeg brukte denne sist jeg brukte maskina og ikke har kobla til noe i vga porten.

Lenke til kommentar

viss du skal se på divx på ein 500mhz med 128mb ram så bør du gå for å kjøyre win98, har ca same oppsett på ei maskin som eg ser filmer på, hadde 128mb før og det kjekk dorlegt, filmen hakka med noen minutter mellomrom, så satt eg i 384mb til og så gjekk alt heilt fint i win2k

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 09:07, [bErZeRk] skrev:

Du kan jo legge in Linux, redhat f.ex. Da kan du kjøre mplayer, det krever _veldig_ lite av maskina + at det funker kjempe flott. Er veldig enkelt også

men det er vel litt mer vrient og få til tv-ut gjennom linux? (no-linux-skillz)

Lenke til kommentar

Det ATI Rage 32 mb kortet der er sikkert samme som jeg har i min pc .. og dersom ingen monitor er tilkoblet, men bare tv-utgangen så velger den i hardware å bruke den :smile: Det er bare koble rett til tv'en , man kan inn i bios, dos , linux , alt av os , jeg var det.. slik er det med geforce2 korta jeg har testa og .. veldig genialt :smile:

Med DivX PRO 5.0 ska det gå helt greit med celeron 500 og det skjermkortet, trådløs mus og tastatur er og flott :smile:

Og ja ... win2000 er veien å gå :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-11 09:51, siDDIs skrev:

celeron 500 er kanskje greit for dei fleste filmane, men du vil vell og ha eit skikkeleg filter på og greier filmer som er tatt opp i 700x600 oppløsninga

ville ærligt talt ha satsa på 200-400mhz meir

eg har ein 500 mhz... får den... derfor 500 mhz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...