Christian86 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei, sitter med et Koss Sporta Pro headset. Den gir ikke lyd på den ene halvparten og må dermed på service. Dessverre er butikken konkurs og jeg vet ikke hvem som importerer dette til Norge. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Mener du kan gå til enhver butikk som selger koss headset. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Koss har vel livstidsgaranti som kan brukes i alle forhandlere av koss produkter. Lenke til kommentar
bleidd Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Mener du kan gå til enhver butikk som selger koss headset. ^^Det tror jeg også. Uansett, norsk importør og reparatør er http://www.afu.no/ Det er jeg 100% sikker på, har en kompis som jobbet der før. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei,sitter med et Koss Sporta Pro headset. Den gir ikke lyd på den ene halvparten og må dermed på service. Dessverre er butikken konkurs og jeg vet ikke hvem som importerer dette til Norge. Noen som kan hjelpe? koss har livstidsgaranti uansett om butikken lever eller ikke... eneste kjipe er at du må henvende deg til koss selv... Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ta en telefon til importøren, så får du vite hva du skal gjøre. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 takk for hjelpen=) sendte e-post til den importøren som ble henvist til her. Får se hva som skjer. Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Uten kvittering kommer du ingen vei for øvrig. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Men jeg regner med at Christian er så smart at han har beholdt kvitteringen ? Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Ja, jeg håper det for hans del. Lenke til kommentar
svennand Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Uten kvittering kommer du ingen vei for øvrig. trenger man det med koss da? alle produktene demma har no livstidsgaranti... jeg har ikke opplevd at noen må ha vist kvittering ved levering tilbake til produsent... eneste hvis man skal få ordnet noe i en lokal butikk at det trengs... Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 AFU tar ikke i mot noen returer uten kvittering er min erfaring. Jeg vet ikke om noen leverandører som tar i mot retur uten kvittering. Hvis du har fått levert en vare til garanti-rep i en butikk uten kvittering er det fordi de enten har kvitteringen lagret i sitt system og legger ved den, at de lager en fiktiv kvittering, eller dekker reparasjonen. Førstnevnte er vel mest sannsynlig. Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Outside US and Canada: Contact Koss S.A. for the distributor/repair centre nearest you: ++41-91-641.61.20 email: [email protected] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Vel, siden firmaet er konkurs og det er de som er ansvarlig for å håndheve reklamasjoner så har du desverre mistet reklamasjonsretten. Dermed kan du _kun_ støtte deg til garantien som produsenten har gitt. Siden det er livstidsgaranti så skulle det ikke være noe hastverk akkurat. Men du bør sjekke opp hva garantien går ut på. Det er ikke sikkert den dekker særlig mye. Så lenge den er lengre enn reklamasjonstiden så kan de med loven i hånd hevde at det er garanti på produktet nærmest uansett hvor dårlig betingelsene er. Du skal ikke behøve kvittering, da produsenten ikke har noe å gjøre med hvem som solgte deg produktet. I andre tilfeller med begrenset garantitid så fungerer kun kvitteringen som et bevis på kjøpsdato og dermed gyldighet av garantien. I dette tilfellet er det livstidsgaranti (noe jeg antar betyr _leeeeenge_). Om produktet ikke er over 10 år gammelt tror jeg det fint går under betegnelsen "livstid". (Jeg skal ikke love at det er 10 år de mener siden produsenten lovlig kan legge hvliken som helst mening i ordet "livstid" så lenge det er lengre enn reklamasjonstiden) Jeg tviler dermed på at en hver forhandler av koss vil takke ja til å bruke tid og kanskje penger på frakt for å hjelpe en kunde som ikke har handlet i deres butikk og heller ikke kommer til å gjøre det. Det er altså helt opp til deg selv å kontakte produsenten, prate med de, og sende produktet til dem. (mulig de dekker forsendelse men det tiler jeg på. Jeg får vel henvise til produsentens frivillige garanti-bestemmelser igjen) Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Men leverandørene ønsker som regel kvittering for å sikre seg at det ikke dreier seg om tyvgods. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 koss brukte 2 minutter på å besvare mailen min. Har nå en adresse jeg skal sende hodetelefonene til. Lenke til kommentar
Joakim87 Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 det var jo meget bra service.. Lenke til kommentar
OeO Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Vel, siden firmaet er konkurs og det er de som er ansvarlig for å håndheve reklamasjoner så har du desverre mistet reklamasjonsretten. Dermed kan du _kun_ støtte deg til garantien som produsenten har gitt. Siden det er livstidsgaranti så skulle det ikke være noe hastverk akkurat. Men du bør sjekke opp hva garantien går ut på. Det er ikke sikkert den dekker særlig mye. Så lenge den er lengre enn reklamasjonstiden så kan de med loven i hånd hevde at det er garanti på produktet nærmest uansett hvor dårlig betingelsene er. Du skal ikke behøve kvittering, da produsenten ikke har noe å gjøre med hvem som solgte deg produktet. I andre tilfeller med begrenset garantitid så fungerer kun kvitteringen som et bevis på kjøpsdato og dermed gyldighet av garantien. I dette tilfellet er det livstidsgaranti (noe jeg antar betyr _leeeeenge_). Om produktet ikke er over 10 år gammelt tror jeg det fint går under betegnelsen "livstid". (Jeg skal ikke love at det er 10 år de mener siden produsenten lovlig kan legge hvliken som helst mening i ordet "livstid" så lenge det er lengre enn reklamasjonstiden) Jeg tviler dermed på at en hver forhandler av koss vil takke ja til å bruke tid og kanskje penger på frakt for å hjelpe en kunde som ikke har handlet i deres butikk og heller ikke kommer til å gjøre det. Det er altså helt opp til deg selv å kontakte produsenten, prate med de, og sende produktet til dem. (mulig de dekker forsendelse men det tiler jeg på. Jeg får vel henvise til produsentens frivillige garanti-bestemmelser igjen) Ifølge forbrukerkjøpsloven kan du fremme reklamasjonskravet til tidligere salgsladd. Du må da finne ut hvem butikken kjøpte av, og fremme kravet mot dem. Man har da tilnærmet lik de samme rettighetene. Eneste problemet kan være å finne ut/bevise hvem som var salgsleddet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Koss trenger ikke non kvittering nei. Jeg kjøpte mine Sporta Pro i London. Etter en stund ble de litt sprengt, og da gikk jeg i en eller annen Expert-butikk som sendte de for meg. Par uker senere (3 kanskje) lå de i postkassa mi. Null stress med Koss! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå