Gå til innhold

Plutselig ustabil maskin!

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i 2 måneder kjørt maskinen overklokka uten tegn til det minste ustabilitet men de 3 siste dagene så har maskina fryst eller reboota seg akkurat når det har passet den.

Mine specs er:

Intel 3.2EE @ 3.6GHz @1.76v <---real time

Asus P4C800-Deluxe

1024MB Pc 4000 ram @450MHz/2.3.3.6

Enermax 550W Psu

Maskina er vannavkjølt og tempraturen er akkurat det samme som den altid har vært (den viser 30c i både vindows og i bios, vet det ikke stemmer men detter er jo en kjent asus feil)

Noen forslag??

Endret av Hooligan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en liten sjekk i eventloggen din, det kan være noe du har installert / driverproblemer som lager krøll for deg.

Se etter røde kryss, og post feilmeldinger her

og med eventlogg så mener du??

Startmenyen ---> kontrollpanel ----> administrative verktøy ------> hendelsesliste

Lenke til kommentar
Jeg har nå i 2 måneder kjørt maskinen overklokka uten tegn til det minste ustabilitet men de 3 siste dagene så har maskina fryst eller reboota seg akkurat når det har passet den.

Mine specs er:

Intel 3.2EE @ 3.6GHz @1.76v <---real time

Asus P4C800-Deluxe

1024MB Pc 4000 ram @450MHz/2.3.3.6

Enermax 550W Psu

Maskina er vannavkjølt og tempraturen er akkurat det samme som den altid har vært (den viser 30c i både vindows og i bios, vet det ikke stemmer men detter er jo en kjent asus feil)

Noen forslag??

Hvis du kjører Win XP så er det en instilling, men det kan godt være driverne også, men den innstillingen er bare for at pc`en slipper å vise blåskjerm, den bare restarter istedet..

Skjekk kjøling, driverne, varmen , evt. krøll (fysiske)

PS: har samme problemet...Vil gjerne ha svar selv...

Mvh Stian_A

Lenke til kommentar

Klokket ned til 3.5GHz siden første posten og nå er det stabilt igjen!

Men jeg skjønner ikke hvorfor!

Jeg har spillt FarCry og Americas Army i 2 måneder nå og alt har vært 101% stabilt under 100% load men plutselig nå så har den bestemt seg for å ikke være stabil under windows engang :thumbdown:

Ps jeg så si sikker på at det ikke er noe drivere som kødder det til....

Lenke til kommentar

Tror jeg har funnet ut feilen nå :yes:

Det er smart Doctor som føkker opp!

Vet ikke hvorfor.....

Jeg kom på at jeg installerte det her om dagen mens maskinen forsatt var stabil men etter at jeg hadde innstallert det så ble maskinen ustabil...

Men nå som jeg har avinnstalert det virker den stabil igjen :w00t:

Stange! :wow::wow::wow:

Endret av Hooligan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...