Laien Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei jeg bruker alt= på noen bilder. Alt= er slik at det kommer opp en merkenad på bilde når men tar musen over. Men jeg har et problem. Hvordan få merknadden stå der til man tar vekk musa? Laien Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei jeg bruker alt= på noen bilder. Alt= er slik at det kommer opp en merkenad på bilde når men tar musen over. Men jeg har et problem. Hvordan få merknadden stå der til man tar vekk musa? Laien Er vel strengt tatt opp til nettleser, og ikkje noke du kan gjøre noke med. Om du kan - ikkje gjør det. Ting som ikkje er meint å bestemmast av designer, skal ikkje bestemmast av designer - punktum. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 alt er egentlig en tekst som vises hvis bildet ikke vises det at alt="" teksten kommer opp når du har musa over er et IE fenomen Lenke til kommentar
Laien Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Noe jeg kan bruke istede for alt= ""???? Det skal komme opp tekst da man tar musa på et bilde. Javascript?? Noen som vet om noe helt konkret? Laien Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvis bildet er en lenke er det ikke noe problem, men hvis ikke, så vil det ikke fungere for IE-brukere. Laget et lite eksempel, jeg. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har ikke IE, men ville denne funket der? Lenke til kommentar
Laien Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 prøv title="" Det går like fort vekk. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Har ikke IE, men ville denne funket der? Den funket i IE ja, men den gikk også bort etter noen sekunder. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Kan du kanskje fortelle oss korfor du vil at denne greia skal vere der så lenge? Lenke til kommentar
Laien Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg vill at den skal være der lenge for når du tar musa på bilde vill jeg at brukern skal se informasjon om bilde. Dette kan være en legere tekst. Laien Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Da bruker du en <div> og et Javascript, men jeg mener fremdeles at hjis brukeren ønsker å se teksten i mouseoveren, kan han selv velge å holde musa over bildet lenge nok Lenke til kommentar
Laien Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Har du et bra javascript på dette??? Foklar... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvorfor ikke gjøre det i CSS? Da har du en div som blir synlig idet noen holder musen over. Evt. noe PHP som endrer på noen verdier i stilarket. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvorfor ikke gjøre det i CSS? Da har du en div som blir synlig idet noen holder musen over. Evt. noe PHP som endrer på noen verdier i stilarket. Det gjør ikke at teksten holder seg der en viss tid, for så å forsinne på et annet tidspunkt enn når brukeren tar vekk musa igjen. Lenke til kommentar
<BøNilzen> Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvorfor ikke gjøre det i CSS? Da har du en div som blir synlig idet noen holder musen over. Evt. noe PHP som endrer på noen verdier i stilarket. Det gjør ikke at teksten holder seg der en viss tid, for så å forsinne på et annet tidspunkt enn når brukeren tar vekk musa igjen. Men trådstarter ville jo at det skulle gå bort når du tok bort musa... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 da bruker man en div... <div id="a"><span>text</span></div> #a span{ display: none; } #a:hover span{ display: block; } så kan du bruke positioning til å flytte dem rundt, så f.eks. teksten er under bildet. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ja, eller slik jeg har gjort lenger oppe i tråden... Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2004 Del Skrevet 29. mai 2004 Jeg vill at den skal være der lenge for når du tar musa på bilde vill jeg at brukern skal se informasjon om bilde. Dette kan være en legere tekst. Laien ...som er et forferdelig stort minus på lesbarheten på sida di. Om det skal vere en lengre tekst som står til et bilde, burde du skrive teksten over/under/"rundt" bildet - ikkje la den komme fram når du holder musa di på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå