Den normale mann Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Nei. Tro'kke det. Er ikke mange nok programmer på Linux enda. EDIT: Eller kanskje... kunne jo prøvd det på forsøks pcen. Hvor er det man får tak i det. Som sagt, linux/UNIX/BSD har firewall-system innebygd i selve operativsystemet. Det er derfor du ikke ser firewall-program for linux/UNIX. Mente ikke firewall greia. Men OS. Hvor er det man får tak i det? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. mars 2005 Del Skrevet 9. mars 2005 Tja, du kan jo gå inn på Distrowatch og se der. Der er det linker til de fleste populære linux/BSD-distroene. Eventuelt, hvis du skulle være interessert i System V UNIX (UNIX-typen som har eksistert siden 60-70 tallet), kan du laste ned Solaris fra www.sun.com. Du må registrere deg for å kunne laste ned Solaris. Lenke til kommentar
mortenma Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Siden ingen nevner Windows XP SP2-brannmuren; hva er galt med den? Mvh, S Den blokkerer ikke trafikk før du har laget en regel... kan ikke tro at windows har lagt det opp sånn som du sier. Datakyndige jeg har snakket med(folk som blandt annet jobber i Orakeltjensten ved NTNU) sier at Firewallen som følger med SP2 er fullt ut brukende den! Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 SP2 , den har jeg overhodet ikke lyst til å bruke! Sier Sygate eller Outpost Firewall Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Nei. Tro'kke det. Er ikke mange nok programmer på Linux enda. EDIT: Eller kanskje... kunne jo prøvd det på forsøks pcen. Hvor er det man får tak i det. Det finnes masse gode programmer til linux/UNIX. Her kommer et par eksempler: Brenneprogram: K3B, et brenneprogram som bruker QT-grensesnittet (KDE), knallbra Multimedieavspiller: MPlayer, et avspillingsprogram som tar så å si alle formater. Den tar så mange formater at den er truet med tanke på patenter Bildebehandlingsprogram: The GIMP Webbrowser: Firefox, Mozilla, Netscape Program for å se TV med TV-kort i linux: KDETV Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) Nei. Tro'kke det. Er ikke mange nok programmer på Linux enda. EDIT: Eller kanskje... kunne jo prøvd det på forsøks pcen. Hvor er det man får tak i det. Det finnes masse gode programmer til linux/UNIX. Her kommer et par eksempler: Brenneprogram: K3B, et brenneprogram som bruker QT-grensesnittet (KDE), knallbra Multimedieavspiller: MPlayer, et avspillingsprogram som tar så å si alle formater. Den tar så mange formater at den er truet med tanke på patenter Bildebehandlingsprogram: The GIMP Webbrowser: Firefox, Mozilla, Netscape Program for å se TV med TV-kort i linux: KDETV Ja, har funnet ut det nå etter at jeg har lett litt etter guider, programmer og distroer til linux. Endret 5. april 2005 av 100smiles Lenke til kommentar
karl hungus Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Har kj¢rt Sygate i et par uker nå siden jeg ble lei av Outpost og alle problemene med flere brukere samtidig på XP, og må si at Sygate fungerer langt bedre enn Outpost for min del. Anbefales! Lenke til kommentar
V36a Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Heisann, kjører selv zone alarm (ikke-pro) og er fornøyd med den. Men nå har jeg aldri prøvd noen andre brannmurer, men etter mine erfaringer fungerer den greit. Lenke til kommentar
wil Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Er det i det hele tatt virus på linux/UNIX-plattformen? Edit: det har jo vært en del root-exploits på linux-plattformen, men det er ikke virus slik som på windows-plattformen, da. åjoda. det finnes virus til Linux ja. helt klart. det er ikke så mange virus, men de finnes. nå må vi jo huske på at det er ikke bare hackere som skal holdes ute fra datamaskinene. det er jo også noe som heter virus. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 18. april 2005 Del Skrevet 18. april 2005 Er det i det hele tatt virus på linux/UNIX-plattformen? Edit: det har jo vært en del root-exploits på linux-plattformen, men det er ikke virus slik som på windows-plattformen, da. åjoda. det finnes virus til Linux ja. helt klart. det er ikke så mange virus, men de finnes. nå må vi jo huske på at det er ikke bare hackere som skal holdes ute fra datamaskinene. det er jo også noe som heter virus. Crackere mener du. Hackere er "the good guys" som programerer, mens crackere er folk som bryter seg inn på andres systemer. Lenke til kommentar
andre_goaaal Skrevet 22. mai 2005 Del Skrevet 22. mai 2005 (endret) Nå tester jeg Outpost Firewall og Zone Labs sygate er utrolig irritert! Avbryter meg hele tiden når jeg spiller, "NT-kjerne are blocked" eller noe. Byebye sygate Endret 22. mai 2005 av andre_goaaal Lenke til kommentar
riktig Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Må bare anbefale Sygate på det varmeste. Lenke til kommentar
larskheg Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hei! Beklager at jeg spør, men hva er gale med Norton sine løsninger? Trenger en stabil brannmur og virus-system på en nyinstallert XP PRO SP 2. Hva skal jeg velge? Vil ha mulighet til å kunne styre den ganske detaljert, litt sånn som NIS 2003, som jeg har brukt før. Det må kunne stenge ute trusler, og antivirus-systemet må kunne oppdage, og stenge ute virus. Hva anbefaler dere? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hei!Beklager at jeg spør, men hva er gale med Norton sine løsninger? Bloat, bloat, bloat.... I tillegg får jeg stadige spørsmål fra folk som sliter med ting som å uninstalle Norton o.l Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 men så er ikke *nix systemer så lett og hacke/cracke samt minder virus og spyware.UNIX 8 virus eller noe Linux nyeste kernel er det 30 eller noe BSD var det snakk om 50? UNIX er ikke ett OS. Det er en hel familie av OS som kjører på vidt forskjellige arkitekturer, og sjansen for at et virus skal affisere alle disse er vel sånn ca. lik 0. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har brukt sygate sin brannmur nå i evigheter, men lurer på om jeg bør bytte til en annen nå som denne ikke oppdateres lengre. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg har brukt sygate sin brannmur nå i evigheter, men lurer på om jeg bør bytte til en annen nå som denne ikke oppdateres lengre. 5590558[/snapback] Nice bump! Synes den innebygde i XP holder jeg Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 12. februar 2006 Del Skrevet 12. februar 2006 Windows OneCare funker fett Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 ZoneAlarm funker fint her og Men etter et par dager begynnerdet å bli slitsomt å klikke allow hele tiden Lenke til kommentar
toretors Skrevet 24. oktober 2006 Del Skrevet 24. oktober 2006 Greieste er bare å kjøre brannmur på routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå