Nuffern Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Jeg har hatt multiboot på maskina mi, men nå ønsker jeg å fjerne den. Tenker da på det skjermbildet som dukker opp når man starter maskina, der man blir spurt om hvilket operativsystem man skal starte. Hadde nemlig både win98 og WinXP Home inne på maskina samtidig, men nå har jeg fjernet dem og instalert XP Pro. Allikevel dukker "multibootskjermen" opp og spør meg hva jeg skal starte (XP Pro eller XP Home). Har selvfølgelig bare XP Pro inne på maskinen. Virker som om det er noe som henger igjen på maskinen. Slettet XP home, og lot win 98 være igjen på maskinen før jeg nå instalerte XP Pro over 98. Noen som skjønner hva jeg vil frem til? Begynner å bli seint, og jeg er vel ikke helt våken... Takk på forhånd :o) mvh Nuffern Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Rediger boot.ini som ligger på boot-partisjonen. Husk å fjern read-only-attributtet og sett det på plass igjen etterpå. Ellers gjør du alt på eget ansvar. Feil innstillinger i boot.ini er irriterende :smile: Lenke til kommentar
PhD-CS Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Evt. 'fdisk /mbr' eller 'dd if=/dev/zero of=/dev/riktig_disk bs=512 count=1'. Lenke til kommentar
oXygEn Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 ... eller så kan du gå inn i WinXp, høyreklikke på min datamaskin -> advanced -> den nederste knappen tror jeg, hvertfall den med boot sak -> så er d bare å slå det av inne der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå