Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med ADSL modem og router! Help?

Anbefalte innlegg

Har problemer med å få internett gjennom routeren her, ettersom det nye programmet til Telenor (ECC? Connection Centre eller no ihvertfall) kommer med feilmelding, som viser at maskinen ikke finner noen modem.

Både maskinen min og brore min sin får tildelt IP-adresse av routeren, men jeg vet ikke om det er sånn med Telenor at da begge IP-ene skal være like? min slutter nemlig på .5 og hans på .4 ..og med bare modemet uten router, slutter den på .2 :roll:

Har folket noen tips her til hva jeg kan prøve å gjøre? Takker veldig for svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke dette litt rart da? Trodde alt skulle gå av seg selv jeg, siden router og sånn tildeler IP.

Men etter hva jeg har hørt fungere Telenor bare med EN ip gjennom router, på flere maskiner? Eller?

Aner heller ikke åssen jeg skal få denne feilmeldingen fra ECC til å gi seg, eller finne Thomson ADSL modemet!?!? :(

Lenke til kommentar

Er du helt sikker på at det er en Speedtouch 501, og ikke en 510?

"Speedtouch 501" gir 12 treff med Google, mens "Speedtouch 510" gir ca 14800 treff.

Hvis du skriver inn 10.0.0.138 i browseren din, kommer du frem til webgrensesnittet til ruteren da?

Endret av Pearwood
Lenke til kommentar

Hvis ADSL-modemet også inneholder en ruter, vil en få problemer med å dele internet videre med en annen ruter.

Hvis ruteren får en intern IP-adresse (192.168.*.* eller 10.0.*.*) fra ADSL-modemet, betyr det at dette inneholder en egen ruter.

Tele2 sender ut f.eks. Ericsson ADSL-modemer som inneholder både ruter og brannmur(som er litt svak - oppnådde ikke full Stealth Mode på ShieldsUp).

Hedig vis var Tele2 greie, og sendte meg brukernavn og passord + fremgangsmåte for å skru av brannmuren og ruterfunksjonaliteten på Ericssonmodemet.

Lenke til kommentar
Er du helt sikker på at det er en Speedtouch 501, og ikke en 510?

"Speedtouch 501" gir 12 treff med Google, mens "Speedtouch 510" gir ca 14800 treff.

Hvis du skriver inn 10.0.0.138 i browseren din, kommer du frem til webgrensesnittet til ruteren da?

Ahh, sorry! en liten leif der! :blush:

Stemmer, 510 ja!

Men hvordan er det da mulig å få delt internetten? Det er jo bare en utgang fra modemet? :roll:

Lenke til kommentar
Hvis ADSL-modemet også inneholder en ruter, vil en få problemer med å dele internet videre med en annen ruter.

Hvis ruteren får en intern IP-adresse (192.168.*.* eller 10.0.*.*) fra ADSL-modemet, betyr det at dette inneholder en egen ruter.

Tele2 sender ut f.eks. Ericsson ADSL-modemer som inneholder både ruter og brannmur(som er litt svak - oppnådde ikke full Stealth Mode på ShieldsUp).

Hedig vis var Tele2 greie, og sendte meg brukernavn og passord + fremgangsmåte for å skru av brannmuren og ruterfunksjonaliteten på Ericssonmodemet.

Dette stemmer også, 10.x.x.x ja.

Men da lurer jeg på hvordan jeg skal få delt internetten? har kontakt med routeren, men ikke adsl modemet, siden Connection Centre sier at den ikke finner modemet. :roll:

Lenke til kommentar
Du skal IKKE bruke noe software fra Telenor, Brukernavn OSV. skal skrives inn i konfigurasjon for ruter'n

Aaa..riktig! Så routeren blir på en måte modemet med andre ord..

Da er det vel bare å skrive inn gatewayen eller hva det er til routeren i browseren, og endre innstillinge derfra da!? :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kan noen gi meg fremgangsmåten for å skru av firewallen i erikson modemet mitt? har tele2 adsl....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...