Nitrisious-E Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har problemer med å få internett gjennom routeren her, ettersom det nye programmet til Telenor (ECC? Connection Centre eller no ihvertfall) kommer med feilmelding, som viser at maskinen ikke finner noen modem. Både maskinen min og brore min sin får tildelt IP-adresse av routeren, men jeg vet ikke om det er sånn med Telenor at da begge IP-ene skal være like? min slutter nemlig på .5 og hans på .4 ..og med bare modemet uten router, slutter den på .2 Har folket noen tips her til hva jeg kan prøve å gjøre? Takker veldig for svar! Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 hadde vært fint om du kunne sagt ossen ruter du har, til og begynne med liksom.. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Hehe, Det er en Thomsom Speedtouch 501 mener jeg! Er det mer dere lurer på, så for all del spør! Sitter her og oppdaterer.. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Er ikke dette litt rart da? Trodde alt skulle gå av seg selv jeg, siden router og sånn tildeler IP. Men etter hva jeg har hørt fungere Telenor bare med EN ip gjennom router, på flere maskiner? Eller? Aner heller ikke åssen jeg skal få denne feilmeldingen fra ECC til å gi seg, eller finne Thomson ADSL modemet!?!? Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Er du helt sikker på at det er en Speedtouch 501, og ikke en 510? "Speedtouch 501" gir 12 treff med Google, mens "Speedtouch 510" gir ca 14800 treff. Hvis du skriver inn 10.0.0.138 i browseren din, kommer du frem til webgrensesnittet til ruteren da? Endret 25. mai 2004 av Pearwood Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Har samme problemet med min jensen router og telenor. Får ikke opp nettet gjennom routern. Trudde det var nor feil med router så jeg sendte den inn igjen. fikk den tilbake og de sa den funka.. Noen som har erfaring med dette? Lenke til kommentar
Flyndresnik Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hvis ADSL-modemet også inneholder en ruter, vil en få problemer med å dele internet videre med en annen ruter. Hvis ruteren får en intern IP-adresse (192.168.*.* eller 10.0.*.*) fra ADSL-modemet, betyr det at dette inneholder en egen ruter. Tele2 sender ut f.eks. Ericsson ADSL-modemer som inneholder både ruter og brannmur(som er litt svak - oppnådde ikke full Stealth Mode på ShieldsUp). Hedig vis var Tele2 greie, og sendte meg brukernavn og passord + fremgangsmåte for å skru av brannmuren og ruterfunksjonaliteten på Ericssonmodemet. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Er du helt sikker på at det er en Speedtouch 501, og ikke en 510?"Speedtouch 501" gir 12 treff med Google, mens "Speedtouch 510" gir ca 14800 treff. Hvis du skriver inn 10.0.0.138 i browseren din, kommer du frem til webgrensesnittet til ruteren da? Ahh, sorry! en liten leif der! Stemmer, 510 ja! Men hvordan er det da mulig å få delt internetten? Det er jo bare en utgang fra modemet? Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Hvis ADSL-modemet også inneholder en ruter, vil en få problemer med å dele internet videre med en annen ruter. Hvis ruteren får en intern IP-adresse (192.168.*.* eller 10.0.*.*) fra ADSL-modemet, betyr det at dette inneholder en egen ruter. Tele2 sender ut f.eks. Ericsson ADSL-modemer som inneholder både ruter og brannmur(som er litt svak - oppnådde ikke full Stealth Mode på ShieldsUp). Hedig vis var Tele2 greie, og sendte meg brukernavn og passord + fremgangsmåte for å skru av brannmuren og ruterfunksjonaliteten på Ericssonmodemet. Dette stemmer også, 10.x.x.x ja. Men da lurer jeg på hvordan jeg skal få delt internetten? har kontakt med routeren, men ikke adsl modemet, siden Connection Centre sier at den ikke finner modemet. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Er det ingen fler som har noe å si på dette?? Må da være godt med eksperter her!?!? Lenke til kommentar
mrOwnage Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Når du har telenor må du sette opp PPPoE i rutern,slik at den tar seg av pålogging med brukernavn/passord mot telenor. Har sjekket manualen til routern,og det skal være greit å finne ut av det via den. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 (endret) Du skal IKKE bruke noe software fra Telenor, Brukernavn OSV. skal skrives inn i konfigurasjon for ruter'n Endret 27. mai 2004 av Lautsprecher Lenke til kommentar
Eddie123 Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hvis det er innebygget router i modemet, så trenger du bar een switch eller en hub mellommodemet og PC'ene. Lenke til kommentar
Nitrisious-E Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Du skal IKKE bruke noe software fra Telenor, Brukernavn OSV. skal skrives inn i konfigurasjon for ruter'n Aaa..riktig! Så routeren blir på en måte modemet med andre ord.. Da er det vel bare å skrive inn gatewayen eller hva det er til routeren i browseren, og endre innstillinge derfra da!? Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ok, Routeren bil ikke modemet. den tar over for programmet som du brukte. Skal være et sted i konfigureringen du velger PPPOE, og deretter skriver inn brukernav og passord. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. juni 2004 Del Skrevet 12. juni 2004 Hedig vis var Tele2 greie, og sendte meg brukernavn og passord + fremgangsmåte for å skru av brannmuren og ruterfunksjonaliteten på Ericssonmodemet. kan noen gi meg fremgangsmåten for å skru av firewallen i erikson modemet mitt? har tele2 adsl.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå