Gå til innhold

Bør man velge DL ved kjøp av DVD brenner?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Kikker etter dvd-brenner. Den MÅ støtte begge formatene. Vet at NEC 2500A er en super brenner. Samtidig rapporteres det om at dual layer (DL) brennere er på trappene.

Slik jeg forstår det skal BenQ DW822A ha muligheten for oppgradering til å støtte DL. Men BenQ DW822A støtter kun 4x DVD-R. Det er jo ikke mye å skryte av...

I hvilket format kommer DL-platene? Begge?

Bør man satse på en NEC 2500 (ikke DL), BenQ DW822A eller andre DL brennere?

Pris er en viktig faktor. Er student og har ikke en overfylt konto...

Tips og erfaringer ønskes!

PS! Vet at DL-platene kommer til å være dyre i starten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som et tips så finner du svar på det du spør om hvis du hadde prøvd søkefunksjonen.

DL platene kommer kun i + såvidt meg bekjent.

Har pløyd gjennom store deler av forumet...

Det jeg vil vite er om man bør vente på DL-brennere eller bare handle nå.

/jokohoma

Lenke til kommentar
NEC 2500A skal visstnok ha samme innmat som 2510A (dual), har jeg lest flere plasser (men husker ikke hvor). Du kan da flashe firmwaren fra den nye brenneren, er flere som har gjordt det. Om det virker, kan jeg ikke si no om. Har ikke lest så mye...

Se f.eks. her: http://google.startsiden.no/index.html?q=nec+2510a

Får en sånn i posten i morgen  :thumbup:

beklager å måtte skuffe deg men det går ikke ann å flashe opp en 2500A til 2510A.

kilde

Lenke til kommentar

Hvis DL er viktig for deg kan det være lurt å vente til over sommerferien, hvis du kan.

Jeg ville ikke ha kjøpt NEC ND-2500 for å flashe den med tvilsom fw og miste garantien.

Da er det sikrere å kjøpe Benq DW822 men det er enda bedre å vente en måned på DW830 som har DL støtte uten fw oppgradering.

Lenke til kommentar
Hvis DL er viktig for deg kan det være lurt å vente til over sommerferien, hvis du kan.

Jeg ville ikke ha kjøpt NEC ND-2500 for å flashe den med tvilsom fw og miste garantien.

Da er det sikrere å kjøpe Benq DW822 men det er enda bedre å vente en måned på DW830 som har DL støtte uten fw oppgradering.

Takk for svar! :thumbup:

DL er ikke SÅ viktig da, men det føles liksom litt galt å kjøpe noe når det kommer noe som er enda bedre om ikke så lenge. MEN slik er det jo ALLTID i denne bransjen... :hmm:

Har liten tiltro til at firmware update av NEC 2500 vil gjøre susen... Så er enig med deg der.

Får tenke litt til...

Takk for hjelpen!

Endret av jokohoma
Lenke til kommentar
beklager å måtte skuffe deg men det går ikke ann å flashe opp en 2500A til 2510A.

kilde

Den fw var sannsynligvis en betaversjon, men håpet mitt om en DL brenner ble litt svakere der :cry: Men er i alle fall mange som prøver det ut, så er ikke vanskelig å få bekreftet om det virker... :p

Edit: og steike, DL-platene er jo sinnsykt dyre (enda)!

Endret av superman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...