Gå til innhold

Dumt av meg å kjøpe plextor 712?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en NEC 1300 i dag, og så plutselig den plextor 712 på komplett.

Siden jeg er veldig opptatt av brenne kvalitet, ikke så veldig på speed egentlig, så hadde jeg egentlig tenkt meg den NEC2500 til 695, men så da denne 12x brenneren til 1595,- så jeg bestilte den.

¨Med tanke på at det snart kommer dual brennere er det kanskje dumt å kjøpe nå, men på en annen side tar det sikkert et halvt år før dual brennerne er såpass grei hastighet og prisen på media er OK, så er kanskje like greit å kjøpe single layer denne gangen?

hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke svare for deg. Men jeg har grublet på samme spørsmål i et par måneder og jeg har endt opp med å bestille en PX-712A.

Min konklusjon er at dual layer koster for mye og er for tregt foreløpig. Jeg kommer ikke til å kaste meg på den vogna før tidligst til høsten, avhengig av hvordan utviklingen går. Dessuten er det jo mulig at PX-712 blir oppdatert til DL når det blir sluppet. Men det ser jeg på som en ren bonus hvis det skjer. De tester som er gjort av den brenneren indikerer ihvertfall rask og god brenning av alle formater unntatt DL. Det holder for meg.

Lenke til kommentar

Jepp, kvalitet er viktig for meg :p

Betalte du 1595 også?

Har endelig funnet Taiyo Yuden media også, og bestilt 50 stk fra norwaydisc.no ..

De er riktignok 4x men blir spennende å se hvordan plextoren takler de på litt raskere hastighet.

Jeg vet ikke hvordan NEC 1300 brennekvaliteten er, men kvalitet foran alt annet er viktig for meg ivertfall, også pris. Derfor det falt på plextor pga av sitt rykte.

Lenke til kommentar

Hehe har bestilt den i sort for 1595,-. Hvis det er 4x media du har funnet får du vel ikke mer enn 8x på de tror jeg? Det er vel 8x utgaven som funker på 12x.

Selv har jeg bestilt 20stk 8x dvd+r Verbatim skiver, de er ikke anbefalt av Plextor men de er ihvertfall på supported lista med 12x hastighet. Får se hvordan det funker.

Jeg har hatt en hel drøss med Plextor produkter (helt fra den gamle 20x scsi cdromen) og jeg har alltid vært kjempefornøyd. Jeg gleder meg til jeg får brenneren, som forhåpentlig skjer iløpet av neste uke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...