Jonas Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hallo Har brukt ShellExecute i browseren min. Hvis jeg trykker på filer som f eks font-filer, txt-filer og bat-filer, vil de ikke åpne seg. Bilde filer funker fint Hva har jeg gjort galt? If LCase(Dir1.path) = "c:" Or LCase(Dir1.path) = "c:\" Then retval = ShellExecute(Me.hwnd, "open", "c:\" & Label1(index).Tag, "", "", SW_SHOWNORMAL) Else retval = ShellExecute(Me.hwnd, "open", Dir1.path & "\" & Label1(index).Tag, "", "", SW_SHOWNORMAL) End If Lenke til kommentar
Atmozpheric Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Public Sub Kjør(addr As String, Filnamn As String, par As String) Call ShellExecute(frmHoved.hwnd, "open", Filnamn, par, addr, 9) End Sub Slik bruker eg funksjonen... har alltid funket hos meg Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Nå fant jeg ut noe rart: Hvis jeg åpner en film, kommer lyden, men programmet vises ikke! Alt jeg sa som ikke startet, står i prosess listen, men det vises bare ikke på skjermen. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Årsaken til dette kan ligge dypere enn VB. Det er ikke helt umulig at feilen er en bug i windows. Har du oppdatert den i det siste? Men du kan jo også prøve noen av de andre konstantene til den siste paramenteren i API-kallet (nShowCmd): Private Const SW_HIDE = 0 Private Const SW_MAX = 10 Private Const SW_MAXIMIZE = 3 Private Const SW_MINIMIZE = 6 Private Const SW_NORMAL = 1 Private Const SW_RESTORE = 9 Private Const SW_SHOW = 5 Private Const SW_SHOWDEFAULT = 10 Private Const SW_SHOWMAXIMIZED = 3 Private Const SW_SHOWMINIMIZED = 2 Private Const SW_SHOWMINNOACTIVE = 7 Private Const SW_SHOWNA = 8 Private Const SW_SHOWNOACTIVATE = 4 Private Const SW_SHOWNORMAL = 1 Jeg ville spesielt prøvd SW_SHOW, SW_NORMAL eller SHOWDEFAULT. Endret 26. mai 2004 av aadnk Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Funka når jeg la de til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå