Ceaucescu Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg er litt usikker på om dette er riktig sted å poste denne, så flytt den gjerne om nødvendig. Jeg skal kjøpe et nytt kabinett og har falt pladask for Lian Lis nye serie. Har valgt meg ut PC-V1000B Skal også ha en ny PSU, men her er jeg litt usikker. Jeg trenger en kraftig og stabil PSU og har derfor forstått at Antec TrueBlue 480W er et godt valg. Kom gjerne med anbefalinger eller erfaringer her. Jeg finner ingen norske webshops som har hverken PSUen eller kabinettet jeg er på utkikk etter nå, men ser at Microplex får inn kabinettet 25.06.04 til en pris på kr 2 195. Noen som vet om et sted der de selger PSUen i Norge eller norsk pris på den? På FrozenCPU har de både kabinettet og PSUen til en samlet kostnad på $360.00 som vel blir kr 2 800(?). Så jeg lurer på om det vil være lurt av meg å vente èn måned, til kabinettet kommer her til lands, eller om det vil bli såpass lite penger å spare i det at jeg like så godt kan kjøpe det nå? Jeg vet ikke hvor mye frakten kommer på fra FrozenCPU, men tipper ca. 500-700 kr. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 er ikke sikker, men tror at du må regne med toll i tilegg hvis du handler der.. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 er ikke sikker, men tror at du må regne med toll i tilegg hvis du handler der.. Noen som vet dette sikkert? Eventuellt hvor mye tollen kommer på? Lenke til kommentar
EDB Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Tror nok du sparer på å vente til det kommer inn i norge jeg. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Tror nok du sparer på å vente til det kommer inn i norge jeg. Ja, har kommet frem til den løsningen jeg også. Men er det noen som vet om en norsk webshop som selger Antec TrueBlue 480W? Fant ikke PSU fra Antec i prisguiden. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hva med en av disse PSU'ene fra BeQuiet da? 450w 520w Har den på 450w selv og er kjempefornøyd Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hold deg til Antech du Har selv et Antech truecontrol 550W, og er kjempefornøyd Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Hold deg til Antech du Har selv et Antech truecontrol 550W, og er kjempefornøyd Hvor kjøpte du den fra, da? Lenke til kommentar
XenZor Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hold deg til Antech du Har selv et Antech truecontrol 550W, og er kjempefornøyd Hvor kjøpte du den fra, da? Jeg kjøpte min på Microplex mens de førte Antech. Jeg har hørt at det er en butikk i norge som fører Antech, men vet ikke sikkert. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Hva med en av disse PSU'ene fra BeQuiet da?450w 520w Har den på 450w selv og er kjempefornøyd Har sett på begge de PSUene, og de ser jo lovende ut de. Valget faller nok på en av dem, om ikke noen butikker får dem inn snart. Kabinettet kommer jo ikke før i slutten av juni, så da har jeg jo litt tid på å bestemme meg. Forresten: Frakten på kabinettet og PSUen kom på litt over 200 US-dollar, noe som må sies å være alt for dyrt. Bestiller jeg bare PSUen kommer frakten i underkant av 100 US-dollar. Men er fortsatt litt usikker på om dette er riktig frakt pris, da "Single Item Shipping Calculator"-saken mest sannsynlig er ment for bruk i statene. Har sendt en mail til de ang. dette spørsmålet, men har enda ikke fått noe svar. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Hold deg til Antech du Har selv et Antech truecontrol 550W, og er kjempefornøyd Hvor kjøpte du den fra, da? Jeg kjøpte min på Microplex mens de førte Antech. Jeg har hørt at det er en butikk i norge som fører Antech, men vet ikke sikkert. Den eneste Antec PSU jeg fant ved søk var denne. Problemet her er at det følger kun med kabinettet, det er også "kun" 380W. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Har jo antec på microplex.no da, men er jo "bare" 350w og 380w. BeQuiet 450w er jo utrolig bra da... Med lydløse blå led-vifter og speilblank titan-overflate + enkel viftestyring for 3 ekstra vifter... Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Har jo antec på microplex.no da, men er jo "bare" 350w og 380w. BeQuiet 450w er jo utrolig bra da... Med lydløse blå led-vifter og speilblank titan-overflate + enkel viftestyring for 3 ekstra vifter... Skjønner ikke at jeg kan ha oversett de Antec strømforsyningene, men uansett så blir 350- og 380W for lite. Lenke til kommentar
slackerjack Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Gå for BeQuiet... Ellers så er det jo alltids noen Thermaltake på 450w her. Men de bråker litt, men har en tøff bundle... Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Gå for BeQuiet... Ja, gjør det... du vill ikke angre, det lover jeg deg! edit: leif Endret 28. mai 2004 av Nexor Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Gå for BeQuiet... Ellers så er det jo alltids noen Thermaltake på 450w her. Men de bråker litt, men har en tøff bundle... Ser at Thermaltakes PSUer er ferdig kabelorganisert. Sist jeg prøvde meg på det selv gikk det ikke så bra. Er BeQuiet ferdig kabelorganisert? Eventuellt noen som har en guide, eller lignende på hvordan jeg kan "sleeve" ordentlig? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 ...Fant ikke PSU fra Antec i prisguiden. Det problemet skal være løst etter neste rebuild, i natt Mvh, Andreas Grimsby Prisguiden, Hardware.no Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Antec og Mist 480 er samme psu, men mist sin skal vist ikke ha like støyende vifter og kommer i annen lakk og klistremerker. Så med mindre det er lyset i viftene du er ute etter kan du likesågodt gå for mist 480watt. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 ...Fant ikke PSU fra Antec i prisguiden. Det problemet skal være løst etter neste rebuild, i natt Mvh, Andreas Grimsby Prisguiden, Hardware.no Flott, det er bra dere ordner opp! Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2004 Antec og Mist 480 er samme psu, men mist sin skal vist ikke ha like støyende vifter og kommer i annen lakk og klistremerker.Så med mindre det er lyset i viftene du er ute etter kan du likesågodt gå for mist 480watt. Ledsene i viftene vil jeg neppe savne. Har hatt MIST PSU før, så vet at de er kvalitetsrike. Svart lakk på PSUen tar vel seg også enda bedre ut i det svarte kabinettet, så jeg takker for opplysningen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå