Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det har lenge vært for varmt inni boksen min, som forøvrig er av den kjedelige "nesten svarte" utgaven. Jeg har lenge tenkt på at noe måtte gjøres med begge deler, og nå (mens jeg BURDE ha forberedt meg til eksamen) har jeg endelig begynt å gjøre noe med det.

SÅNN ser burken min ut, uten sidedøren, og den Zalman-heatpipen som er påmontert grafikkortet mitt skal få litt mere luft, tenkte jeg. Den svarte dingsen rett under heatpipen er en radialvifte som trekker luft ut av kabinettet. Jeg bestemte meg for å bruke en 120mm vifte med blå LEDs i, siden jeg har to 80mm casefans av samme type fra før. Designen ble tegnet på papir først (ingen bilder desverre) og deretter overført til rette plassen i sidedøren, etter først å ha lagt på maskeringstape her. Designet er laget slik at det skal danne en lysende drage i viftehullet, uten å bruke noen viftegrill, så derfor måtte jeg ta Dremelen fatt og kutte et relativt intrikat hull i sidedøren min. SLIK så det ut før jeg begynte å kutte.

Det vanskeligste så langt har faktisk vært å finne flere kuttskiver til Dremelen, men det problemet ble nå til slutt løst det også, og SLIK så det ut mens jeg beslagla hagen med prosjektet. :)

Hullet er nå ferdig kuttet og ser SLIK og SLIK ut mens viften er på. Viften er festet med fire gjennomgående bolter og jeg har brukt gummipakninger på begge sider for å dempe vibrasjonsstøyen fra viften. Det viktigste har så langt vært å få det hele til å fungere, så kommer det kosmetiske senere.

Update kommer når jeg har fått spraylakkert sidedøren, og med tiden skal jeg også få maskert over optiske enheter etc og få spraylakkert hele kabinettet. Vurderer også å kutte til "Blue Dragon" i bokstaver på skrå i sidedøren og sette inn en liten vifte med friskluft i o'en, rett over CPU-kjøleren, og sette plexi med blå leds bak resten av bokstavene. En annen ting jeg kunne tenke meg er å montere en vifteregulator på innsiden av kabinettdøren og lage et hull til knappen, slik at jeg kan skru viften på max når jeg skal spille.

Tar gjerne imot tips og tanker ang prosjektet, forresten!

EDIT: Malplassert bildelink.

EDIT2: Ny link.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ser fett ut! hvordan kabinett er det ?

Vettafan. Eneste noenlunde nøytrale sorte kabinettet jeg kunne finne på lørdagsdatamessen her borte. Engelskmenn er glad i glorete juggel, så det var ikke lett å finne noe såpass enkelt som denne boksen her. Var relativt billig (6-700 kr) og kom inkl en ganske bra PSU, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Sinnsykt! Ikke si at du brukte dremel til det der, i såfall er det bare å bøye seg i støvet for dremelkongen :yes:

Hm, innleget ditt var ikke der når jeg tryket ad reply Ongabonga, men jeg ser poenget :p

Endret av CaZiO
Lenke til kommentar
Sinnsykt! Ikke si at du brukte dremel til det der, i såfall er det bare å bøye seg i støvet for dremelkongen :yes:

Takker for komplimentet, for jeg brukte en Dremel-dings, ja. Pluss omtrent 30 kuttskiver. :blush:

Beklager mangelen på oppdateringer, men jeg har faktisk ikke gjort noe særlig mer, og dessuten har digitalkameraet mitt tatt kvelden. Kommer nok til å mekke litt mer med tiden, men ikke på lenge ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...