eUnaas Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hei! Jeg har helt ny i detta... en gang må bli den første ! jeg skal modde mit Cheafteck Dragon kabinett. noen som hadde giddi å hjulpet jeg litt, trenger hjelp til hva jeg skal kjøpe osv... (ikke noe plexi glass, bare lys) Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 det kan være en fordel å vite hva du har for planer med kabinettet...vanskelig å si hva du trenger av utstyr/verktøy, siden ingen vet hvilke planer du har. skal du ha lyset bak front-dekslet eller? siden du ikke skal ha vindu, vil jo minimalt med lys vises, og vil derfor være overflødig (kun virke som en ekstra unyttig varmekilde i kabinettet) hvis du skal ha det lysende ut av fronten, trenger du ikke noe annet enn en lyskilde. (caldcatode, neon osv) uten noe mer spesifikt er det vanskelig å gi noen tips til utstyr som sagt :smile: Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 det er jo ikke kult med lys om du ikke har plexxi... Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 20:23, blanc skrev:det er jo ikke kult med lys om du ikke har plexxi... jeg synes egnentlig ikke plexsi-glass er så tøfft... hva er så fint med det? se på de grønne og røde kortene? neida, jeg har planer jeg (har også laget et bilde av det, men veit ikke ossen jeg får det inn her! :sad: ) Jo jeg skal forklare. Det er kanskje litt vanlig, har ikke peiling, har ikke sett det før) Dere veit sikkert hvordan Cheaftec MidiDragon (sølv) ser ut. Det er jeg tengt er å feste lys inne disse så det lyser blått ut av rillene... Jeg veit jeg trenger nesten bare lys... Jeg skal også ha noen brytere til vifter og lysa (som jeg fester over cd-rom) Da er problemet hva trenger jeg? hvor? pris? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 En kald katode kan du jo alltids finne på http://www.microplex.no Der koster de 219,-. Bryter kan du finne til 11,90 og opp ho f.eks. http://www.biltema.no Synes forresten at forslaget ditt med å la det lyse ut av rillene var enkelt, men tror det kan bli en ganske så elegant finish på toweret når du har gjort det. Det enkle er jo ofte det beste som de sier på REMA...:smile: Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 00:28, eunaas skrev:Hei! Jeg har helt ny i detta... en gang må bli den første ! jeg skal modde mit Cheafteck Dragon kabinett. Jeg syns egentlig ikke du skal modde et så bra kabinett, det er jo meget bra som det er. Eneste moden jeg har på det er en egen viftestyring, og det er vel strengt tatt ikke en casemod. La Chieftec'en være som den er, sier nå jeg :smile: Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 11. april 2002 Forfatter Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 23:36, argon264 skrev: Quote: On 2002-04-11 00:28, eunaas skrev: Hei! Jeg har helt ny i detta... en gang må bli den første ! jeg skal modde mit Cheafteck Dragon kabinett. Jeg syns egentlig ikke du skal modde et så bra kabinett, det er jo meget bra som det er. Eneste moden jeg har på det er en egen viftestyring, og det er vel strengt tatt ikke en casemod. La Chieftec'en være som den er, sier nå jeg :smile: er ening! men jeg vil ikke skade noe! legge lys rør eller hva det er (trenger hjelp til det!) inni sprekkene... osv... det blir ikke noe ødelagnt avden grun...? eller? Lenke til kommentar
hakkepeil Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 HVis du skal ha noe lys innenfor rillene i front ville jeg valgt neonwire eller neontape De koster noen kroner (Rundt 300-350kr) Har selv neonwire, men det er i tastaturet, Men det er sikkert stilig og ha i rillene oxo.. Men ta deg en titt på http://www.microplex.no under casemods der finner du div lys. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 12. april 2002 Forfatter Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-12 08:58, hakkepeil skrev:HVis du skal ha noe lys innenfor rillene i front ville jeg valgt neonwire eller neontapeDe koster noen kroner (Rundt 300-350kr)Har selv neonwire, men det er i tastaturet, Men det er sikkert stilig og ha i rillene oxo..Men ta deg en titt på http://www.microplex.no under casemods der finner du div lys. ja det var det jeg lurte på... takk. hva er levetiden på dette? lyser de starkt? hva er forskjellen på noenwire, tape, neon lys... osv? Lenke til kommentar
oceana Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Neon wire vet jeg ikke, men neon tape skal ha en leve tid på 3 år (15000 timer) vis det står på i et strekk. Min neon wire har holdt seg like sterk siden i høst. det er aqua farge... den røde i tastaturet har blitt litt svakere, såvidt merkbart :smile: kald katode er bedre sånn sett, levetid på 20 år har jeg hørt, og lysstyrken blir ikke dårligere.. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Jeg så de har fått inn kalde katoder på http://www.flexi-data.no Der koster de 160 kroner. En god del billigere enn andre plasser altså! Gå inn på "kabinett --> diverse" for å finne det! Recom Kald Katode 30cm Blå Neon Lys Ubekreftet 2002-04-23 160,- _________________ Bare litt nysjerrig: Hvilken stol bruker DU? [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-04-13 19:17 ] Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Kan man få tak i 10cm katoder? Det hadde vert konge å modda litt med. Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 13. april 2002 Forfatter Del Skrevet 13. april 2002 HVA er forskjellen? -kald ktolbe? -neon-lys -noen tape -neonwire... osv...?? Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 13. april 2002 Del Skrevet 13. april 2002 Quote: On 2002-04-11 20:23, blanc skrev:det er jo ikke kult med lys om du ikke har plexxi... jo! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå