mack_ Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg har et Telenor abo, og vil legge ut hjemmesiden min der. Jeg har laget alt i HTML, og jeg skal ikke bruke "hjemmesidegeneratoren" der (hvis jeg ikke er nødt til å lime inn alt der da). Hvor skal jeg legge ut sida? På FTP'en eller på "hjemmesidegeneratoren"? Jeg kan ikke stort med FTP, men prøvde å logge meg på, og limte inn noen av dokumentene der. Da jeg gjorde det, skjedde det ingen verdens ting med innpå selve FTP-urlen som er http://home.online.no/~grskjoe/ Trenger hjelp så raskt som mulig! (spør hvis det er noe dere ikke forstår ved den heller dårlige forklaringen) Magnus Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) La du filene i en mappe som heter www, htdocs eller lignende? Edit: INNLEGG NR. 1000!!! Endret 25. mai 2004 av SirIce Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Heh;-) jeg fant ut nå at jeg må legge dem i www_docs..haha! banalt. men det som er herpa, er at jeg ikke vet hvilke attributes jeg skal ha på mappa. men finner det ut nå. Grattis med innlegg nummer tusen! Joa, jeg kommer da litt lengre..Attributtene skal settes til 775, og dette gjør jeg på ftp programmet, og trykker apply. Likevel får jeg ikke flyttet filene inn i mappa! Move failed står det, og hvis jeg ser på attributtene på den mappa igjen, er de satt tilbake til slik det var før..Hva gjør jeg galt? Endret 25. mai 2004 av mack_ Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Må du CHMODe mappa i det hele tatt..? Det er da vel bare å sende filene rett opp? Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg fikk det iallefall ikke til, og får ikke til det nå heller.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvis du ikke får uploadet filene, er det liten sjanse for at du får chmoddet den... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 index.html må ligge i mappen som du selv må lage (vet det er rart, kan hende de fiksa på det nå) Så er det bare å upploade resten rundt og det funker uten chmodding. Telenor=bare html og det er det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Telenor=bare html og det er det Ikke PHP?? Vi som får ADSL 2048/1024 snart, så kan jeg ikke engang bruke php include... Stakkarslig. Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 index.html må ligge i mappen som du selv må lage Jeg skjønte ikke helt det der..Forklar! Sikkert kjempelett, men jeg er som sagt ikke helt god på FTP. Altså..Må jeg lage en ny mappe som heter www_docs? Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 http://www.online.no/ti/hjemmesider/hs-faq.html : "Hvorfor får jeg feilmeldingen "550 can't set guest privileges". Årsaken er at du ikke er oppdatert i vår kundedatabase med hjemmesidetjenesten. Den enkleste måten å løse dette på er å skifte passord. Hvis du ikke ønsker å skifte passord, kan du sende en melding til expresshjelp" Og jeg får denne feilmeldingen hvis jeg prøver å CHMOD'e mappa: "En feil oppsto under endring av tilgangen til filen eller mappen på FTP-serveren. Kontroller at du har tilgang til å endre dette elementet. Detaljer: 550 www_docs: Not owner." Sammenheng...? Skal si fra til expresshjelp nå da. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Telenor=bare html og det er det Ikke PHP?? Vi som får ADSL 2048/1024 snart, så kan jeg ikke engang bruke php include... Stakkarslig. Webhotel annet sted..? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Webhotel annet sted..? Vel, webhotell et annet sted blir ikke gratis (for meg). Dah! [/OT] Endret 25. mai 2004 av Mr.Berg Lenke til kommentar
mack_ Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 ENDLICH! Takk for hjelpa folkens..Det hadde seff noe med dem å gjøre, og ikke meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå