crownjewel Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Får device not found når jeg skal legge inn sata driverne som fulgte med til hk. Speccs i profil, men for enkelhetens skyld har jeg ett ic7 hk, og en 36.7 raptor og en 250gb wd s-ata. noen som hvet hva dette kan dreie seg om, diskene fungerer, men raptoren er treig. får en average i HD tach på: WD Raptor: 50.3 WD 250: 50.1 Gode forslag noen? Lenke til kommentar
3dme Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Som vanlig,husk og gå over alle kontaketer,ta dem ut og koble dem inn igjen,kanskje du kan laste ned en ny ver av sata driverne fra abit`s sine hjemmesider? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Ligger ikke ute nyere drivere på abits hjemmesider. Har leita på hjemmesiden til Silicon image etter nyere også, finner ikke noe,. Har klart å legge inn drivern manuelt i enhetsbehandling, den som fulgte med driver cd. Drivern heter forøvrig: Sil 3112 Sata raid controller. Ettermanuell installering får jeg gult utropstegn og varsel enheten kunne ikke starte. Problemet oppstod forøvrig etter en bios oppgradering. Hadde ikke installert driveren da heller. Men winxp tenkestripe i oppstart endret seg fra 3 pass til 9. Bios har blitt oppdatert senere også. uten hell. (fra bios v.23 til 24) Forøvrig har jeg også tatt ut kontaktene og satt dem i. men det kan vel ikke være dette som er problemet da diskene fungerer ? Endret 25. mai 2004 av crownjewel Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Ingen kloke hoder? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Installer med bare OS disken (raptoren går jeg ut fra) tilkoblet. Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Hjalp ikke. fortsatt device not found. Når jeg fjerner alt fra scsi raid vertskontrollere og søker etter maskinvare endringer, legge den automatisk inn en ny driver som heller ikke vil starte- Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Merkelige greier. jeg har kun 36.6 disken innstallert. har fjernet driveren til den. går på veiviser for maskinvare og den søker finner scsi raid vertskontroller maskinvare, installerer driver fra xp, men den klarer ikke starte. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har du satt diskene i de "rette" SATA kontaktene ? altså 1 og 2 og ikke raid kontaktene (3-4) ? Lenke til kommentar
crownjewel Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Har bare to sata kontakter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå