Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Er det noen her som har noen erfaring med IT24? Jeg vurderer å kjøpe en barebone laptop derfra (G556E)..

Jeg har hørt at det er de samme folka som stod bak pcmax.no, og at de ikke skulle være noe bra.. Noen som har noe i si om det?

Det jeg tenker på er om de har bra kundeservice, bra garanti på varene de selger, etc.

Kan være en fordel å vite om sånt før man kjøper.. Noen som vet om noen andre webshop'er som selger barebone? (Barebone = maskin uten HD,RAM,CPU)

Takker for hjelpen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte en laaang mail til IT24, og fikk dette som svar:

Hei!

Jeg ser at dere har Barebone laptops..

Sett at jeg setter sammen denne;

SPØRSMÅL:

- ECS 556E Barebone (ATI9700-128mb) 15"/DVD-RW

- Intel 1700 MHz Pentium M 1MB cache BOX

- Hitachi 2,5" IDE 60GB (7200rpm) HDD for notebook (08K0939)

- SO-DIMM 512MB DDR (400MHz) 200pin for notebook (1 stk)

Pris: NOK 14808.-

1) Vil denne sammensetningen virke?

SVAR:

JA!!

SPØRSMÅL:

2) Hva slags garanti får jeg? Sett at det skjer noe med f.eks hovedkortet

eller harddisken, vil jeg da kunne levere den inn til dere for reparasjon,

eller må jeg få fikset den ut i fra egen lomme?

SVAR:

Som privat person: 5 års reklamasjonsrett e. kjøpslov

+ 1 års full garanti på maskin

+ 5 års full garanti på RAM

+ 3 års full garanti på harddsik

Alt som dekkes av garanti trenger du selvsagt ikke betale for. Dersom

det skulle skje noe utenom garanti (senere eller fysisk skade som ikke er

garantisak) kan vi også få reparert den billig.

SPØRSMÅL:

Sett at maskinen bråker mye pga harddisken, vil jeg da kunne

levere den inn til dere for å bytte til en lydløs harddisk?

Testen på Dinside sier at maskinen skal være lydløs..

Quote; "PCen leveres nå med nytt tastatur og stillegående

kjøleløsning", "gjelder 2. generasjon Green 556".

* Er det 2. generasjons Green 556 dere selger?

SVAR:

Ja, 556E er andre generasjon, og den er ganske stillegående!

Ja, vi kan godt bytte harddisken innen rimelig tid dersom du er

misfornøyd!

SPØRSMÅL:

4) Jeg antar at denne maskinen er lik den som Multicom selger

(G556E DVD±RW C1700 15" 80GB 512MB), stemmer det?

SVAR:

Ja, maskinen er den samme (G556E finnes med DVD±RW eller DVD-RW og

muligens også med 64mb/128mb skjermminne og forskjellige skjermer, men vi har

med 128mb og 15" med 1400x1050 oppløsning (den beste)).

SPØRSMÅL:

5) Følger det med noe nettverkskort eller noe sånt, eller må jeg

kjøpe det som tilbehør? Det står på siden deres at maskinen er (u/CPU/RAM/HDD).

Nevner ikke 10/100 nettverkskort.

SVAR:

Det er innebygget 10/100 nettverkskort!!!

SPØRSMÅL:

* Fra siden deres;

-Communication Built-in wireless LAN antenna

-MDC 56K FAX/Modem (mini-PCI) included

-Optional: USB WLAN 802.11b/802.11g (mini-PCI) not included

* Fra Multicom (Dette er inkludert i deres maskiner);

"Trådløst 54Mbps nettverkskort (802.11b/g) integrert, 10/100Mbit

nettverkskort, 56k modem integrert"

Hva med strømkabel, batteri? Følger det med?

SVAR:

Strømkabel/batteri etc. følger med.

WLAN finner du nå under tilbehør (koster bare noen få hundrelapper)!

SPØRSMÅL:

Hva er inkludert?:

Trådløst 54Mbps nettverkskort (802.11b/g),

10/100 Nettverkskort,

Firewire,

USB 2.0,

Strømforsyning som virker i Norge,

batteri,

ryggsekk

SVAR:

Trådløst nettverk og bæreveske er det eneste du nevner som ikke er

inkludert! Priser finner du nå under tilbehør.

Vi har også en "slim" bæreveske som vi skal legge inn der i

løpet av dagen!

Lenke til kommentar

Hadde mitt første kjøp hos it24.no denne uken.Ikke så dyrt som en bærbar,men alikevel.

Bestilte en cf-brikke 512mb Sandisk(landets billigste på cf-brikker tror jeg)og valgte forhåndsbetaling da jeg sparte mye fraktutgifter på den måten.

Dette skjedde på tirsdag og fikk pakken i posten 2 dager etter.

Kaller da det bra service :thumbup:

Lenke til kommentar
Hadde mitt første kjøp hos it24.no denne uken.Ikke så dyrt som en bærbar,men alikevel.

Bestilte en cf-brikke 512mb Sandisk(landets billigste på cf-brikker tror jeg)og valgte forhåndsbetaling da jeg sparte mye fraktutgifter på den måten.

Hmmm... høres bra ut. Her kan du poste erfaringer. Men kun for fornøyde kunder... he he

Lenke til kommentar

Hmmm... høres bra ut. Her kan du poste erfaringer. Men kun for fornøyde kunder... he he

Det er gjort og er vel fortjent :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg kjøpte for 1.5 mnd siden en [b] Samsun SyncMaster 173T[/b] flatskjerm av IT24.no. Denne kom med en død pixel, så jeg spurte om jeg kunne få bytte den.. Følte dette var en smertefri prosess takker være den gode servicen.. Svarer raskt på mail.

Eneste det tok litt tid før jeg fikk bytet skjermen, fordi Syncmaster 173T serien er plaget med døde pixler.
IT24.no var og den billigste på hw.no prisforum, når det gjalt skjermen når jeg kjøpte den.

Alt i alt. Jeg er godt fornøyd med min handel hos IT24.no, og kan apsolutt anbefale IT24.no til andre.. :thumbup:
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

sendte mail der, og rask respons.

Bestilte minne på torsdag og fikk det i dag på posten.

kunne spart 50 kr i oppkrav, men liker ikke å betale forskudd når en handler fra en ny sjappe.

fikk det som a-post, derav kunne innpakningen vært litt bedre men men.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, dette høres lovende ut. Bestiller fet laptop sporenstreks.

Det eneste som bekymrer meg er leveringstiden deres. Kan bli bittert å vite at laptopen ligger på postkonoret når Lånekassen sier at pengene mine kommer om en uke :p

Jaja. Får satse på at lånekassen ikke somler som noen fulle nisser igjen. Får håpe gryn og laptop dukker opp sånn ca samtidig.

Blir en ecs barebone med en gig 400mhz-ram, 60gb 7200-disk og dothan 1,7. Må ha såpass :)

Skal edite inn erfaringer når jeg får sakene.

Lenke til kommentar

Har hatt dårlige erfaringer med IT24. Har hatt varer som er bestilt og lovet levert (leveringsdato satt) som aldri dukker opp. De er i tillegg usannsynelig dårlige til å svare på mail.

Hadde aldri handlet noe så dyrt som pc på it24. Da hadde jeg heller velgt en større og mer pålitelig leverandør. Folkene bak it24 har vel hatt et selskap før som er gått konkurs(?)

I verste fall kan du risikere å sitte der med varer som du betaler og aldri får eller med en garantisak du aldri får dekket pga av konkurs

Lenke til kommentar

Bestilte nå, og det er jo i oppkrav, så sakene betales når jeg får dem. Om jeg blir svindlet er jo hjelpen bare en politianmeldelse unna likevel :)

Garantisaken blir vel uansett behandlet av ECS, ikke av IT24? Er leverandør som har garantien, ikke forhandler, om jeg har forstått det riktig da. Forhandler er bare mellommann i garantier.

Endret av FauSt_
Lenke til kommentar
Garantisaken blir vel uansett behandlet av ECS, ikke av IT24? Er leverandør som har garantien, ikke forhandler, om jeg har forstått det riktig da. Forhandler er bare mellommann i garantier.

Dette er dessverre feil. Elitegroup vil i slike tilfeller kun håndtere garanti på enheter solgt gjennom det autoriserte forhandlernettverket. Enheter som er importert og montert til ferdige maskiner av uautoriserte aktører vil du ikke kunne henvende deg noe annet sted med når driften opphører.

Elitegroup oppfordrer gjennom oss derfor spesielt kjøpere til å selv være meget oppmerksomme hvis man ønsker å kjøpe deres varer fra en slik aktør. Sjekk gjerne aktørens egenkapital, omsetning og resultat og vurder selv om det er sannsynlig at grunnlag for videre drift i garantiperioden foreligger.

Det er meget beklagelig at en slik risiko skal foreligge med tanke på den kvalitet og soliditet Elitegroup som merkenavn ellers står for. Enhetene denne aktøren (og enkelte andre) selger kan juridisk sett ikke selges under merkenavnet "Elitegroup" da de ikke har tilfredsstilt den kvalitetskontrollen som kreves av Elitegroup og ikke har noen avtale om bruk av Elitegroup sitt merkenavn på sluttproduktene.

Endret av DoubleT
Lenke til kommentar

Vel, om dere i Multicom klarer å nå fleksibiliteten man får ved å bestille barebone og plukke deler selv, samt å matche it24 sine priser, hadde nok bestillingen havnet hos dere. Jeg satt faktisk klar til å trykke på "bestill"-knappen når en kompis sa at jeg fikk billigere Elitegroup hos konkurrenten.

Og ja, å vite om disken er 5400 eller 7200 har litt å si for meg. Burde sikkert sendt en mail og spurt dere hva som sto i maskinene.

Uansett, min erfaring med laptoper er at de varer til dagen etter garantien er gått ut uansett, så... :)

Mvh

Mr. Custom-Build

Lenke til kommentar
Vel, om dere i Multicom klarer å nå fleksibiliteten man får ved å bestille barebone og plukke deler selv, samt å matche it24 sine priser, hadde nok bestillingen havnet hos dere. Jeg satt faktisk klar til å trykke på "bestill"-knappen når en kompis sa at jeg fikk billigere Elitegroup hos konkurrenten. Og ja, å vite om disken er 5400 eller 7200 har litt å si for meg. Burde sikkert sendt en mail og spurt dere hva som sto i maskinene.

Dersom du kontakter vår salgsavdeling skreddersyr vi maskinen akkurat slik du ønsker. Vi tilbyr alle mulige kombinasjoner av ram, harddisk og prosessor ned til minste detaljspesifikasjon.

Lenke til kommentar
Dersom du kontakter vår salgsavdeling skreddersyr vi maskinen akkurat slik du ønsker. Vi tilbyr alle mulige kombinasjoner av ram, harddisk og prosessor ned til minste detaljspesifikasjon.

Jau, det visste jeg egentlig, men dere ligger fortsatt en del over på pris. Det nærmeste mine specs jeg så på webshop'en deres var en maskin til 16.990. Jeg regner med 80gb-disken som står i der er 5400, og da koster like mye som en 60gb 7200-disk. Antar at ram-brikken er ca identisk når det gjelder specs, altså 1024mb 400mhz. Om dette stemmer ligger dere 1000 spenn over for samme hardware. it24 virker som et kjellerfirma, men alle har jo startet der engang. Bruker heller de 1000 kronene på litt pc-forsikring, siden mine erfaringer med laptoper tilsier at det er mer knus&hærverk-feil enn garantifeil det første året.

On a totally unrelated matter...

Hvor mange ganger kan man få garanti på en disk før Multicom begynner å bli irriterte? Har tapt wd1200jb-disken min for andre gang, med samme feil som sist. :whistle:

Lenke til kommentar

Kjøpte en:

ECS 556e M11

512mb ram

Toshiba 60gig 5.4k

intel 2200

+2ghz "dothan" fra whitebox

Denne funka helt fint, It24 installerte til og med CPU for meg, selv om den var kjøpt et annet sted... Den første hadde 2 pixel feil, fikk bytta den dagen etter jeg fikk den. Den andre hadde en, og skal bytte den snart...

Hyggelige folk med utrolige priser, men svar på mail er litt dårlig, hvis du ringer dem/han, så er det litt vanskelig å snakke med han pga den dårlige telefon(linja) hans...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...