SissyMan Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 "I ettertid,etter å ha satt meg mere inn i det,skjønner jeg nå at det må ha betydd at pc ikke fant RAM-brikken.Og som jeg har forstått det,skyldes det at brikken ikke satt ordentlig inni. I tillegg har jeg forstått det slik at når pc er overklokket,holder det ikke med kun 256 RAM å hvile seg på.Det hadde vel holdt hvis begge brikkene hadde vært "tilstede",men det må jeg altså gå ut ifra at de ikke var. Jeg har selvsagt ikke nevnt overklokking til Datakjeden(og de har ikke nevnt det til meg,så jeg antar at de ikke har funnet ut akkurat det),men det ligger vel i dagens lys at kombinasjonen overklokking og 256 RAM nok er en åpenbar årsak til at det tok fyr! Dette er selvsagt ikke noe jeg har klekket ut selv,men uttalelser fra andre "datafolk" på diverse forum o.l." Dette er et utdrag fra en samtale jeg er inne i, noen kommentarer til innelegget? Da med spesiell fokus på Ram-mengde. Lenke til kommentar
SissyMan Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Rettelse: "innlegget" Lenke til kommentar
SissyMan Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Beklager, hadde nok litt hastverk! Det jeg er ute etter å vite er om påstanden til personene er korrekt. Personen påstår at å overklokke en PC som inneholder 256 MB RAM ender i at RAM'en tar fyr. Denne informasjonen visstnok fra mennesker som vi som henger innpå dette forumet. Ligger det noe i det? Lenke til kommentar
Homme Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 en 256mb brikke tar like "lett" fyr som en 512mb men det skal veldig mye til, aldri hørt om noen som har klart det.. må vel da putte volten opp gjennom taket. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Beklager, hadde nok litt hastverk! Det jeg er ute etter å vite er om påstanden til personene er korrekt. Personen påstår at å overklokke en PC som inneholder 256 MB RAM ender i at RAM'en tar fyr. Denne informasjonen visstnok fra mennesker som vi som henger innpå dette forumet. Ligger det noe i det? Tror nok ikke det har noen stor innvirkning om du har 256/512/754/1024mb ram da, eller er jeg helt på jordet nå? Edit: slått på målstreken, men da var det noe i det jeg sa Endret 25. mai 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ram tar ikke fyr sånn utenvidere! halllooo? Blir sikkert varme ja, men de tar da vitterlig ikke fyr. Vær litt kritisk til hvem du hører på i fremtiden, sikkert noen som skulle ha det morro med deg. Lenke til kommentar
SissyMan Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Dette er slett ikke moro, og jeg "vet" jo dette fra før av. Har en rimelig god oversikt over sammenhengen mellom ting innenfor visse grenser når det kommer til komponenter. Grunnen til at jeg sier det ikke er moro er fordi disse ordene kommer fra et familiemedlem som har vært uheldig med en PC jeg solgte til vedkommende. Jeg blir så forbanna frustrert når jeg får slike påstander lagt på bordet at jeg ser meg nødt til å ta samtalen videre til personer som vet hva de prater om for å få ryggen fri. Dette er i den store sammenhengen egentlig bare pisspreik da jeg vet begge RAM-brikkene stod i fordi jeg sørget for å sjekke om de var i dual-mode. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Overklokking eller ikke har ingen påvirkning på nødvendig RAM-mengde. Overklokking presser RAM-brikkenes hastighet, men de vil knele lenge før de blir så varme at de tar fyr. RAMbrikker som tar fyr har det enten vært noe heidundrene galt med, eller så har de ikke vært satt skikkelig i og har kortsluttet eller blitt kortsluttet av noe annet. Skal ikke si det sikkert, men selv med volt og hastighet presset til max skal det ikke være mulig å få rett monterte og ellers velfungerende RAM-brikker til å ta fyr. Noen har med andre ord bæsjet på leggen. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Dette er slett ikke moro, og jeg "vet" jo dette fra før av. Har en rimelig god oversikt over sammenhengen mellom ting innenfor visse grenser når det kommer til komponenter. Grunnen til at jeg sier det ikke er moro er fordi disse ordene kommer fra et familiemedlem som har vært uheldig med en PC jeg solgte til vedkommende. Jeg blir så forbanna frustrert når jeg får slike påstander lagt på bordet at jeg ser meg nødt til å ta samtalen videre til personer som vet hva de prater om for å få ryggen fri. Dette er i den store sammenhengen egentlig bare pisspreik da jeg vet begge RAM-brikkene stod i fordi jeg sørget for å sjekke om de var i dual-mode. Hva pokker er det du mener?. Prøv å gjør deg nogenlunde forstått. Slik jeg tolker det har du solgt en pc med 256Mb ram i dual channel oppsett. Denne nevnte maskina har knela forde rammen tok fyr. Så sier du at du vet dette er pisspreik osv, hva er det du lurer på? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Tror han rett og slett sliter med å bevise det ovenfor familyen. Ram tar ikke fyr, i teorien så skal ikke minne kunne oppnå mer en 3.3V uten mods etc. Noe som de aller fleste gode brikker tåler. Er minne av en billigere art vil brikkens om regel bare knele og "kortslutte" de vil ikke ta fyr. Eneste brikker som i nærheten kan ta "fyr" er brikker som er satt feil vei inn. Det vil si at de er presset inn opp ned. Dette forårsaker at brikkene svir seg og det lukter godt og brent. Dette tar knekken hovedkortet også i noen tilfeller. Dette ser man fort med å liten inspeksjon av selve brikken og hovedkortet. Små motstander på brikken svir seg veldig lett. Noe som sjeldent skjer om ikke det er noe feil. Det blir også fort svimerker på selve kobbersporet som har svidd seg, så sjekk dette først. Samme gjelder hovedkortet, der følger du bare stanken av svidd elektronikk, så burde du finne det ganske enkelt. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Når en RAM-brikke ikke er satt ordentlig i sporet lukter det fort svidd, det har jeg erfart... jeg har opplevd døde hovedkort som følge av dette, men overlevende RAM... Lenke til kommentar
SissyMan Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Takker for svar folk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå