Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe det meste nytt på pc`n min som er inni boksen.

Hovedkort

CPU

Skjemkort

Minne

Disk

Kabinett

alt skal koste ca 10000 kr.

Jeg har rota litt rundt på komplett og kom med dette :

Itams

Har også 1GB 266mhz ram på den pcn jeg har nå, vil det være for dumt å bruke det i stede for den rammen jeg har på bildet?

PS: jeg har en 120gb ata disk fra før, kan jeg kjøre raid på den OG s-ata disken?

Endret av lostone
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såg ganske bra ut det der... Men bytt kabinett, du kommer til og angre hvis du kjøper Qtec... for det første er den psu-en av elendig kvalitet, kabinettet og. og for det andre leverer den ikkje nok eller stabil strøm til ein A64 og Ati X800pro... bytt til Chieftech, det er verdt dei ekstra kronene :yes:

Btw: senk oppløsningen på bildet ditt :hrm:

Endret av MuD
Lenke til kommentar

Du kan kjøre RAID med de to diskene om du velger et nForce3 250 kort, men du vil nok "miste" 40 GB av 160GB disken. (Les RAID Guiden, står nok om hvorfor der)

Som du ser i profilen min så har jeg bestilt EPoX EP-8KDA3+ (250Gb), dette skal ha denne funksjonen.

Når det kommer til ditt oppsett, du trenger ikke ECC REG minne til det hovedkortet, ei Corsair Value S brikke på samme størrelsen vil nok gjøre bedre nytte for seg :) Om du har råd vil jeg anbefale enda en brikke, 1GB trengs i de nye spillene som kommer nå fremover (S.T.A.L.K.E.R, Half-Life2, Doom 3 kommer nok til å nyte godt av 1GB RAM, FarCry gjør det allerede) ;) (Jeg antar du vil spille p.g.a. skjermkortet ;))

BTW; De fleste her liker ikke Q-Tec (dårlige PSUer), inkludert meg, se om du finner en annen.

EDIT; Du kan kjøpe en 3000+ prosessor og legge pengene i noe annet, om du absolutt ikke kan strekke deg over 10.000 ;)

Endret av -NeoRag-
Lenke til kommentar

Med det nye oppsettet vil du ikke kunne kjøre den nåværende disken sammen med den nye. Det nye så mye bedre ut! :thumbup:

Jeg vil tro du har strukket deg så langt som mulig mtp. budsjett, men hvorfor ikke EPoX sitt K8T800 hovedkort? (8HDA3+?) Har en fin "reporter", Coax og SPDIF i tillegg til 5.1 Channel lyd, samt Dual LAN (1GB og 100MB). Jeg valgte dette hovedkortet når jeg skulle bygge pc til dama :)

Lenke til kommentar

Enda en oppdatering, enda et bilde :wallbash:

pristing3.JPG

Der bytta jeg ut tårnet, pga jeg bomma på BX og Dragon i sta, og jeg må si Dragon ser MYE bedre ut enn BX, selv om BX tilfeldigvis er navnet på cs clanen min :hmm:

Endret av lostone
Lenke til kommentar
Enda en oppdatering, enda et bilde :wallbash:

bilde

Der bytta jeg ut tårnet, pga jeg bomma på BX og Dragon i sta, og jeg må si Dragon ser MYE bedre ut enn BX, selv om BX tilfeldigvis er navnet på cs clanen min :hmm:

Helt ærlig, det er ikke nødvendig med nytt bilde for hver oppdatering du gjør :p

Lurt å ikke tenke på CS når du skal kjøpe kabinett vil jeg tro :thumbup:

Om du er fornøyd med prisen på systemet nå, så er det vel bare å bestille?

Lenke til kommentar

Databutikken.com/no

Antec Aria "barebone" m-ATX: 1060,-

(inkl. porto, databutikken.com/no har gratis frakt over 500,- for tiden... (kun 49,- i oppkrav)):

Komplett.no

Hovedkort: Et bra m-ATX med nForce2, f.eks. MSI sitt til 780,- på komplett.no

Disk: Samsung SpinPoint P80 160GB 8MB, til ca. 950,-

(S-ATA-versjon UT på komplett til 895,-)

CPU-Vifte: En stille en, f.eks. GlaciaTech Igloo Silent Breeze II til ca 200,-

netshop.no

Minne: OCZ Premium 512MB CL 2,5.3.3.7 999,-

Skjermkort: Hightech Excalibur R9800Pro 1850,-

Skjermkortkjøler: Artic VGA Silencer: 165,-

AMD XP2800+ Barton 799,-

Totalpris: ca 6803,-

Om du likevel vil spytte i 10 000,- kan du kanskje i tillegg kjøpe:

En minnebrikke til, og kjøre dual: ca 1000,-

Bytte ut hovedkort/CPU/Vifte med noe Athlon64, vil nok heve prisen ytterligere 1000-1500kr

Hvis du absolutt vil ha X800Pro kommer dette på ca 1500kr ekstra i forhold til 9800Pro

Lykke til!

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar

Hmmmm... likte skjermkortet... hva med å gjøre som zorry skrev, og bytte ut 3200+ med 3000+ og kanskje i tillegg satse på en 120GB disk så kjøper du en 36 gb raptor disk i tillegg? De er råbra å kjøre heftige programmer (windows f.eks :wee: ) i. En kompis av meg starter windows pååå... var det 8-9 sek. kanksje? (høres sykt ut, jeg husker ikke...)

Selv skulle jeg ha BX03 kabinett men kanskje jeg heller vil ha Dragon...

Har hørt at MSI-hk bråker mye (fra en som selv hadde et, s478). Men det kan være kun fra det kortet.

Forresten... skal bruke ca 2000 kr på skjermkort, noen som kan anbefale noe? tenkte på Sapphire Radeon 9800PRO 128MB men nå driver jo de og tøyser med 128bit og greier... kan jo kjøpe et hvis jeg finner med 256bit... (helst techline.no eller psdata.no der skal jeg bestille fra)... Evt. kan jeg vente til x800pro kommer ned på et overkommelig nivå, og i mellomtiden bruke mitt gamle geforce 4 mx 64mb kort.... :hmm:

Lenke til kommentar
Databutikken.com/no

Antec Aria "barebone" m-ATX: 1060,-

(inkl. porto, databutikken.com/no har gratis frakt over 500,- for tiden... (kun 49,- i oppkrav)):

Komplett.no

Hovedkort: Et bra m-ATX med nForce2, f.eks. MSI sitt til 780,- på komplett.no

Disk: Samsung SpinPoint P80 160GB 8MB, til ca. 950,-

(S-ATA-versjon UT på komplett til 895,-)

CPU-Vifte: En stille en, f.eks. GlaciaTech Igloo Silent Breeze II til ca 200,-

netshop.no

Minne: OCZ Premium 512MB CL 2,5.3.3.7 999,-

Skjermkort: Hightech Excalibur R9800Pro 1850,-

Skjermkortkjøler: Artic VGA Silencer: 165,-

AMD XP2800+ Barton 799,-

Totalpris: ca 6803,-

Om du likevel vil spytte i 10 000,- kan du kanskje i tillegg kjøpe:

En minnebrikke til, og kjøre dual: ca 1000,-

Bytte ut hovedkort/CPU/Vifte med noe Athlon64, vil nok heve prisen ytterligere 1000-1500kr

Hvis du absolutt vil ha X800Pro kommer dette på ca 1500kr ekstra i forhold til 9800Pro

Lykke til!

problemet med "din" pc er at skjermkortet blir fort "gammelt" og da må jeg sparke inn et par tusen på et nyere skjermkort når "ditt" ikke duger lenger, at det er fra 3 leverandører og at jeg skal ha athlon 64 :p

men ellers en ok PC

Lenke til kommentar
problemet med "din" pc er at skjermkortet blir fort "gammelt" og da må jeg sparke inn et par tusen på et nyere skjermkort når "ditt" ikke duger lenger...

Vel... Vet ikke hvor "hardcore" gamer du er, men, du kan jo kjøpe et 9800pro nå til 1850,- og når det da er "gammelt" koster nok X800Pro 1850,- ... Blir jo et fett det da, i.s.f. å bruke 3700,- med en gang nå...

En annen ting er at du vil bli overrasket over hvor mye lenger et skjermkort varer enn du tror... Sitter selv på Radeon9700np og det funker fint selv den dag i dag... FarCry går glatt som bare det. Nå skal jeg ikke skryte på med tresifret FPS, men det hele står og faller på hvor mye gamer du faktisk er...

Når det gjelder forslaget mitt, var det bare et forslag... tipset deg jo også om Athlon64-oppgradering osv... En ting å tenke på i den sammenheng, er at Ytelsesforskjellen i 32-bit mellom XP og 64 er minimal.... Når 64-bit en gang blir det vanlige, vil nok en A64 3000+ være avdanket for lenge siden...

Jeg er en typisk "kjøpdetsomgirmestforpengenemann", og gir tips ut fra det... Andre skal ha det beste av det beste, men vær klar over at det koster!

Endret av L03VIk
Lenke til kommentar
problemet med "din" pc er at skjermkortet blir fort "gammelt" og da må jeg sparke inn et par tusen på et nyere skjermkort når "ditt" ikke duger lenger...

Vel... Vet ikke hvor "hardcore" gamer du er, men, du kan jo kjøpe et 9800pro nå til 1850,- og når det da er "gammelt" koster nok X800Pro 1850,- ... Blir jo et fett det da, i.s.f. å bruke 3700,- med en gang nå...

En annen ting er at du vil bli overrasket over hvor mye lenger et skjermkort varer enn du tror... Sitter selv på Radeon9700np og det funker fint selv den dag i dag... FarCry går glatt som bare det. Nå skal jeg ikke skryte på med tresifret FPS, men det hele står og faller på hvor mye gamer du faktisk er...

Når det gjelder forslaget mitt, var det bare et forslag... tipset deg jo også om Athlon64-oppgradering osv... En ting å tenke på i den sammenheng, er at Ytelsesforskjellen i 32-bit mellom XP og 64 er minimal.... Når 64-bit en gang blir det vanlige, vil nok en A64 3000+ være avdanket for lenge siden...

Jeg er en typisk "kjøpdetsomgirmestforpengenemann", og gir tips ut fra det... Andre skal ha det beste av det beste, men vær klar over at det koster!

skal slenge inn ca 12k på ny pc nå.. så da kjøper jeg x800 XT når det kommer ut, 64 2.2 ghz og 1gb ddr pc3200 ram :>

http://home.no/lostone/pristing4.JPG

den blir kos :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...