Mushaboom Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Svartmetallens hovedhensikt er å angripe kristendommen, derfor refereres det ofte til satan i tekstene. Jeg har kanskje et helt sykt syn på sjangere men mener å huske at sjanger blir satt ut i fra "sound" og ikke teksten.... Så sant så sant, men så er det vel bare tekstene som skiller black-metal fra vanlig metal? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Jeg har kanskje et helt sykt syn på sjangere men mener å huske at sjanger blir satt ut i fra "sound" og ikke teksten.... Så du påstår at teksten spelar inga rolle? Dersom du hadde fjerna all vokal på alle verdas sanger så skal eg love deg du hadde fått problemer med å skille alle sjangrane Endret 30. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg har kanskje et helt sykt syn på sjangere men mener å huske at sjanger blir satt ut i fra "sound" og ikke teksten.... Så du påstår at teksten spelar inga rolle? Dersom du hadde fjerna all vokal på alle verdas sanger så skal eg love deg du hadde fått problemer med å skille alle sjangrane Du må først å frems skjønne hva han sier. Han har aldri sagt at teksten ikke har noe og si, hvor har du det fra? Men selvfølgelig er det sant som han sier. Tenk deg en trance-sang, det er jo trance uansett hvilken tekst man har. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Nei, det er helt normalt og synge om slikt, uansett alder. Jeg har skrevet hvordan mmiljøet innefor BM var på den tiden, så dette er bare latterlig. Med andre ord satanisme?[/quite] VM i å ikke forstå forskjellen mellom satan og satanisme? Les på www.churchofsatan.com - mange medlemmer er folk med høye utdanninger, som advokater, leger, og den kjente artisten Sammy Davis jr. Akkurat som diverse andre sjangre som f.eks Rap? Du kan vel si det slik, men den rappen jeg har hørt er ikke spesielt provoserende. Jeg synes ikke Eminem er spesielt hard eller noe sånt, og D-12 er rett og slett noe piss. Satanismen vi hører om i media er ofte det man kaller ungdomssatanisme. Ungdomssatanistene har ikke noen egen trosoppfatning. En del mener selv at de dyrker Satan, men har egentlig ingen begrep om hva det egentlig går ut på. Men hvor får de det fra? Du svarer egentlig selv her: Svartmetallens hovedhensikt er å angripe kristendommen, derfor refereres det ofte til satan i tekstene. At det er mulig... det er forskjell på en black-metaller og en satanist! Det er ikke nødvendigvis det samme! Slutt å bland begreper, les helheten! Endret 30. mai 2004 av Pinnella Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Jeg har kanskje et helt sykt syn på sjangere men mener å huske at sjanger blir satt ut i fra "sound" og ikke teksten.... Så du påstår at teksten spelar inga rolle? Dersom du hadde fjerna all vokal på alle verdas sanger så skal eg love deg du hadde fått problemer med å skille alle sjangrane Du må først å frems skjønne hva han sier. Han har aldri sagt at teksten ikke har noe og si, hvor har du det fra? Men selvfølgelig er det sant som han sier. Tenk deg en trance-sang, det er jo trance uansett hvilken tekst man har. ja, såklart, men han meiner at det berre er det instrumentale som bestemmer ein sang, og at teksten ikkje spelar noko rolle Mitt poeng var at sjangrane ikkje blir bestemt berre på grunnlag av det instrumentale, men også teksten. Endret 30. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Noen her som liker Linkin Park? nei Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Jeg har kanskje et helt sykt syn på sjangere men mener å huske at sjanger blir satt ut i fra "sound" og ikke teksten.... Så du påstår at teksten spelar inga rolle? Dersom du hadde fjerna all vokal på alle verdas sanger så skal eg love deg du hadde fått problemer med å skille alle sjangrane Du må først å frems skjønne hva han sier. Han har aldri sagt at teksten ikke har noe og si, hvor har du det fra? Men selvfølgelig er det sant som han sier. Tenk deg en trance-sang, det er jo trance uansett hvilken tekst man har. ja, såklart, men han meiner at det berre er det instrumentale som bestemmer ein sang, og at teksten ikkje spelar noko rolle Mitt poeng var at sjangrane ikkje blir bestemt berre på grunnlag av det instrumentale, men også teksten. Du tar 2 identiske sanger, slenger på en med dimmur borgir vokal og en med "milder" vokal. Hvorfor skulle ikke dette være lik sjanger? Du kan til og med endre tekst og jeg kan ikke skjønne hvordan dette kan være en annen sjanger? Kan hende jeg veit alt for lite om køllsvart metal, men jeg får ikke dette til å gi logikk Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Du tar 2 identiske sanger, slenger på en med dimmur borgir vokal og en med "milder" vokal. Hvorfor skulle ikke dette være lik sjanger? Du kan til og med endre tekst og jeg kan ikke skjønne hvordan dette kan være en annen sjanger? Kan hende jeg veit alt for lite om køllsvart metal, men jeg får ikke dette til å gi logikk Eg har høyrt litt av Dimmu, og masse av Nightwish og det instrumentale er mykje likt. Første gang eg høyrte Dimmu så minna det meg om Nightwish. Så du slenger på Nightwish vokal og Dimmu vokal på ein og samme sang. Dei er ikkje av samme sjanger. Dimmu sin villa blitt Black-Metal og Nightwish sin Pop\Metal\Rock ting.. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 31. mai 2004 Del Skrevet 31. mai 2004 Du tar 2 identiske sanger, slenger på en med dimmur borgir vokal og en med "milder" vokal. Hvorfor skulle ikke dette være lik sjanger? Du kan til og med endre tekst og jeg kan ikke skjønne hvordan dette kan være en annen sjanger? Kan hende jeg veit alt for lite om køllsvart metal, men jeg får ikke dette til å gi logikk Eg har høyrt litt av Dimmu, og masse av Nightwish og det instrumentale er mykje likt. Første gang eg høyrte Dimmu så minna det meg om Nightwish. Så du slenger på Nightwish vokal og Dimmu vokal på ein og samme sang. Dei er ikkje av samme sjanger. Dimmu sin villa blitt Black-Metal og Nightwish sin Pop\Metal\Rock ting.. Kan hende det blir annerledes i hode hvis jeg får hørt det... Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Noen her som liker Linkin Park? nei Da har du tydeligvis ikke lest tråden godt nok, det er flere her som liker Linkin Park. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Noen her som liker Linkin Park? nei Da har du tydeligvis ikke lest tråden godt nok, det er flere her som liker Linkin Park. Som sagt tidligere, det kan tolkes på to måter: Finnes det noen i det hele tatt, blant nærmere 50.000 medlemer som liker Linkin Park? Eller, Liker du Linkin Park? Jeg har sett på andre innlegg av TheWiz, og det ser ut som at han mener det sistnevnte. (Dårlig språk) Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Noen her som liker Linkin Park? nei nix Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Kunne jo vore greit å høyre også koffor alle misliker Linkin Park. Liker begrunna svar. Er ikkje verdens største fan av Linkin Park av prinsipp pga at det er et sammensatt band som får sanger opp i nevane. Backstreet Boys i en ny sjanger liksom... Men med det lagt til grunn så har likevel bandet fleire gode låter. men er vel ganske "alt-etande"... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 Eg liker Linkin Park møe, spesielt det første albumet... Live in Texas er også grådig gøy, LP har noen tøffe fans! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 4. juni 2004 Del Skrevet 4. juni 2004 eg antar vel at grunnen til at mange folk ikke liker LP er fordi de ikke er så melodiske. De som alltid må gi utrykk for at de hater LP er ofte folk som hører på melodisk metal, LP er vel det omvendte. Selv synes eg det første albumet var bra, men anger på at eg kjøpte de 2 andre. Live har eg hørt litt fra, det er ofte bedre fordi det blir ikke fult så glatt. Men eg merker at musikksmaken min begynner å bevege seg litt mer melodisk retning (ala. Iron Maiden, In Flames, Tool, A Pefrect Circle...)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå