hvalfangeren Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 nå begynte alle plutselig å diskutere politikk og livssyn.... hmmmmm Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) (quote)Spør du meg, så funka det ikke bra med Aerosmith, Korn, [insert nu-metal band here] eller RAtM.(quote) jeg er hyppig lytter av koRn... og jeg er drittlei av at folk kaller det nu-metall. for det er det ikke. de som har hørt de fleste av sangene til koRn vet at det ikke er det. de har ikke engang keybordist eller "dj". og fordet om de har gjort et par sanger med rappere så er det også irrelevant! metallicahar og gjort sanger med rappere, og de blir ikke kalt numetallband Bare for å ha sagt det så var det faktisk Korn (og Deftones) som starta nü-metal bølga, så slutt å plasser alle de gruppene som spiller agressivt/raskt (ala linkin park og limp bizkit) som du ikke liker, i nü-metal gruppa. Slipknot er også nü-metal for de av dere som fornekter at dere er fan av et nü-metal band Endret 30. mai 2004 av tjalla Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Åpnes etter request. Endret 30. mai 2004 av B|Real Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Mulig jeg er trangsynt, men ta et eksempel: Dimmu Borgir synger om å voldta kristne kvinner og drepe deres barn - jeg ser ikke helt din påståtte agnostiske påstand i akkurat dette. Er da black-metall håpløs showoff? Ja, trangsynt er du. Regner med du sikter til Dimmuplata "Stormblåst". Husk at den kom ut i 1996, da var de ca. 17-18 år, så de var kanskje litt påvirket av ungdomssatanisme. For å quote teksten; Hogg hodet av hver kristenog voldta deres kvinner og barn At Dimmu hadde slike tekster for 8 år siden er vel i og for seg ikke spesielt rart. Dimmu var et såkalt 2nd tier Black-Metalband. Først ute med konspetet var Venom med utgivelsen Black Metal. Det er enighet i at denne platen var den grunnleggende innenfor sjangeren, selv om den ikke var spesielt hard. Black Metal kom først for fullt da Mayhem utgav Deathcrush i 1986. Denne plata er den første som kan kalles ren black metal. Kan skrive opp tracklista: 1: Silvester Anfang 2: Deathcrush 3: Chainsaw Gutsfuck 4: Witching Hour 5: Necrolust 6: (Weird) Manheim 7: Pure Fucking Armageddon Har skiva (ikke originalt, jeg var jo ikke 2 år engang da denne kom), men har en remake. Som vi ser, er ingen av tittlene spesielt satanistiske, og budskapet i tekstene er heller ikke spesielt typisk for satanisme. Dimmu Borgirs ungdomssatanisme på "Stormblåst"-tiden er derimot ganske mye mer aggressiv mot kristendommen. 1: Alt Lys Svunnet Hen 2: Broderskapets Ring 3: Når Sjelen Hentes Til Helvete 4: Sorgens Kammer 5: Da Den Kristne Satte Livet Til 6: Stormblåst 7: Antikrist 8: Dødsferd 9: Vinder Fra En Ensom Grav 10: Gud's Fortapelse - Åpenbaring Av Dommedag Jeg kan tro at dimmu ville være harde i metalmiljøet, og derfor uttrykker de et sterkt hat mot kristendommen med denne plata. Den neste utgivelsen, "Godless Savage Garden" er ikke på langt nær like full av slike tekster. Det er jo egentlig ganske logisk at de ville uttrykke seg som et hardbarka BM-band innenfor en sjanger med artister som Darkthrone og Mayhem. Dimmu fikk for øvrig ikke tilbud om å bli med i Moonfog heller. Selvfølgelig finnes det satanistiske band i dag, kan nevne Deicide. Vokalisten er skikkelig black og "hard", les intervjuer. Han er ikke helt god for å si det slik. Svartmetallens hovedhensikt er å angripe kristendommen, derfor refereres det ofte til satan i tekstene. Mye av svartmetallen går ut på å provosere og skape reaksjoner. I motsetning til hva mange tror så ser satanister ofte ut som helt normale mennesker. De er ofte veldig opptatt av å holde troen sin skjult og å få så lite oppmerksomhet som mulig. Dette kan være på grunn av alle fordommene i samfunnet mot satanismen. Satanismen vi hører om i media er ofte det man kaller ungdomssatanisme. Ungdomssatanistene har ikke noen egen trosoppfatning. En del mener selv at de dyrker Satan, men har egentlig ingen begrep om hva det egentlig går ut på. En annen vanlig ting å tro er at satanister er det samme som djevledyrkere. Det er heller ikke tilfelle. Mens djevledyrkere tilber den bibelske Satan dyrker i stedet satanistene Satan som en slags kosmisk makt i alle mennesker som holder verden i balanse. Derfor bruker de ikke symboler som for eksempel den bibelske Satans tegn, tallet 666, siden de mener at dette representerer et kristent syn på satanismen. De legger også vekt på menneskets dyriske drifter og at det skal følge sine lyster uhemmet. Kjærligheten til Norges norrøne fortid (grunnen til at svartmetall-band ofte spiller på norrøn kultur og mytologi, både i tekster og i deler av klesstilen) og hatet mot kristendommen som presset seg på oss og, ifølge flere personer og band som kan regnes som grunnleggere av den norske svartmetall-kulturen, ranet landet for dets opprinnelige kultur og arv er noe av det grunnleggende innen black metal. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg er 17 år, og jeg kunne aldri skrevet en tekst om å voldta kvinner og barn, spesiellt ikke på grunnlag av deres religion. Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Men så har ikke du vokst opp med idealer som Mayhem og Darkthrone heller. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Og? Du skal fremdeles være passe korka i huet for å tenke slik. Er nokså sikker på at de aller aller fleste som hører på Dimmu Borgir og har vokst opp med det ikke kan tenke seg å voldta kvinner og barn. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Satanisme er ræva, som alle andre religioner, men tror ikke det er så mange som er ekte satanister, for da tror de vel også på Gud, men vil heller komme til helvete? Lenke til kommentar
Lacim Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Og? Du skal fremdeles være passe korka i huet for å tenke slik. Er nokså sikker på at de aller aller fleste som hører på Dimmu Borgir og har vokst opp med det ikke kan tenke seg å voldta kvinner og barn. Hvilken del av verbet "å provosere" er det du ikke skjønner? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Hvilken del av verbet "å provosere" er det du ikke skjønner? Ditto. Knegg. Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Ler av av forum-brukerene som trur deres musikksmak er hevet over andres bare fordi den har en mindre komers faktor. Ja, liker LP Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 At noe er kommersiellt betyr ikke nødvendigvis at det er dårlig, se f.eks på MetallicA, finnes ikke mange band i deres sjanger som er like kommerse. Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 vel, for å svare på topic : "read my signature" Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Regner med du sikter til Dimmuplata "Stormblåst". Husk at den kom ut i 1996, da var de ca. 17-18 år, så de var kanskje litt påvirket av ungdomssatanisme. For å quote teksten; (Dimmu Borgir - Antikrist) Hogg hodet av hver kristen og voldta deres kvinner og barn At Dimmu hadde slike tekster for 8 år siden er vel i og for seg ikke spesielt rart. Nei, det er helt normalt og synge om slikt, uansett alder. Svartmetallens hovedhensikt er å angripe kristendommen, derfor refereres det ofte til satan i tekstene. Med andre ord satanisme? Mye av svartmetallen går ut på å provosere og skape reaksjoner. Akkurat som diverse andre sjangre som f.eks Rap? Satanismen vi hører om i media er ofte det man kaller ungdomssatanisme. Ungdomssatanistene har ikke noen egen trosoppfatning. En del mener selv at de dyrker Satan, men har egentlig ingen begrep om hva det egentlig går ut på. Men hvor får de det fra? Du svarer egentlig selv her: Svartmetallens hovedhensikt er å angripe kristendommen, derfor refereres det ofte til satan i tekstene. ... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Til alle dei tøffe hardcore metal folka som alltid skal kritisere og sjå ned på både Linkin Park og deira tilhengarar: please da....om du ikkje liker dei så er det ikkje vits å henge dei ut slik som det. Eg liker Linkin Park, Metallica, Iron Maiden, Helloween osv og er stolt av det! Blir provosert av alle som kaller det "fjortismusikk som suger"--- Eit band kan ærlig talt ikkje være så gale som mange her framstiller det når det har hatt slik suksess. Ein del av musikken og livet er å akseptere andres meiningar og smak, ikkje kritisere dei berre fordi dei har forskjellig smak. Det gjelder både musikk, spel, mat og alt anna. Synest synd på dei som ikkje klarer å opphalde seg i eit rom med LP eller andre band dei mislikar over lengre tid. Endret 30. mai 2004 av zeph Lenke til kommentar
Killerzevs Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Linkin Park er ikke verst de nei. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 Jeg er en av de som mener at musikk ikke behøver å være så bra teknisk for å være godt å høre på! Liker Linkin Park godt jeg så lenge det ikke er noe live Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) IKKE mobb musikken min. kan godt være at det blir det som sender meg utfor. den som sier det, vil dermed ha ansvar for at jeg forsvinner. Jeg synes det er kjempebra at du fortsatt henger med i denne verden MEN Bare fordi du har "problemer" så gir det deg ingen særbehandling, og folk må få uttrykke sin mening. Å prøve å gi skyldfølelse på den måten du gjør nå (trussel) er slemt. SLEMT Svartmetallens hovedhensikt er å angripe kristendommen, derfor refereres det ofte til satan i tekstene. Jeg har kanskje et helt sykt syn på sjangere men mener å huske at sjanger blir satt ut i fra "sound" og ikke teksten.... Endret 30. mai 2004 av dub Lenke til kommentar
andesam Skrevet 30. mai 2004 Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Linkin park er ganske fjortis metal... Simpelt er det også.. Endret 30. mai 2004 av andesam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå