Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kjøpe trådløs router


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppsettet vil fungere bra det!

 

Men hvis du bare skal surfe på nettet så vil 108Mbps være overkill.

 

Gå enten for 11Mbps:

 

Router 595kr

 

+

 

USB "stick" 325kr

 

= 920kr

 

Eller evt spander 170kr ekstra for 54Mbps:

 

router 695kr

 

+

 

USB "stick" 395kr

 

= 1090kr.

 

Jeg ville gått for sistnevnte!

 

EDIT: hva som er "best" av PCI kort og USB "stick" har vel intet fasitsvar.

 

Med et PCI kort så må du skru opp maskinen for å sette det fast, men tilgjengeld så vil det jo være inni PC'en. Med en USB "stick" så er det bare å koble det rett inn i en USB port, og du vil ha muligheten for å bruke det på andre maskiner, men du opptar jo en USB plass...

 

EDIT2: Selv så har jeg 11/54Mbps nettverk hjemme, men siden det er en liten avstand mellom Pc'en (med 11Mbps kort) og routeren så blir faktisk det trådløse nettverket flaskehalsen ut mot internett. Med det trådløse kortet så får jeg ca 4000kbit på itavisen speedometert, men med kabel får jeg 7000kbit+ (har 8000kbit fra NGT).

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Gipsvegger har ingenting å si!

 

Siden du ikke har sagt noe annet så regner jeg med at du skal bruke det trådløse nettet for tilkobling til internett.

 

54Mbps vil garantert holde til internett! Hvis du har "vanlig bredbånd" så har du mellom 1-2Mbps hastighet. Så du vil ikke merke forskjell fra 54Mbps og 11Mbps trådløst nettverk. Men med tanke på at teknologien hele tiden utvikler seg så vil jo hastighetene på bredbånd også øke. Ved å kjøpe 54Mbps så er du ihvertfall sikret!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...