smeboe Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Takk for svar på Celeron-spm. Til det ballemann sa: bør vel legges på en XP 2500+ til 650,-, ja.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Prøver å sette opp et system jeg og. Er ikke helt sikker på hva som bør prioriteres med tanke på AutoCAD, men har prioritert prosessor og dual minne på mitt oppsett. - Abit NF7-M Hovedkort for Socket A, LAN nForce2IGP/MCP/, ATX, VGA, USB2.0 Kr. 819,- - AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM Kr. 639,- - GlacialTech CPU-Vifte Socket A Temp ctrl RetaiI Diamond 2100 GOLD Til XP3200+ Kr. 165,- - Samsung SpinPoint PL40 40GB IDE ATA/133 2MB cache 7200RPM Kr. 487,- - In-Win S551 Midi Tower ATX Hvit/Sort Kabinett m/300W Power og USB i front Kr. 591,- - TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Kr. 890,- Sum: Kr. 3591,- (eksl. frakt) Ved ønske om større HD kan den byttes ut med f.eks. Samsung SpinPoint P80 80GB. MVH Lars Skulle faktisk være hos netshop.no da Til dere andre, han snakket om skolebruk, den heftigste pc'en på de to skolene jeg har gått på (greit nok at det er grunnskole da, men) var en P3 med 128MB RAM, og hvis du sammenligner med hann forslag ser du fort at man ikke trenger noe P4-system. Lenke til kommentar
gundik Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Går helt greit med AutoCAD på P3 maskiner. Har brukt det på jobben frem til utgangen av 2003. Ikke at de er enkle å få tak i brukt heller... På de nye pc-ene på jobben (blir brukt til en rekke DAK-prog.) har vi Nvidia FX5200 128MB RAM skjermkort tror jeg... Lenke til kommentar
zorry Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hei! Inventor er i utgangspunktet et meget krevende 3d DAK program. Skjermkort til priser langt over 10000,- , SCSI-harddisker, minne på 2GB+, det råeste du får av CPU-er og dual systemer er helt vanlig i slike DAK maskiner. Enkelt og greit: Å håndtere en stor modell krever vel så mye som de nyeste og råeste spillene 3d messig..... Så litt mer matnyttig: - På fora for inventor-brukere sies det at høy klokkefrekvens på CPU er viktig for å få bra responstid på programmet. - inventor bruker OpenGL og ikke direct-x, så du må være sikker på at 3d kortet ditt kan håndtere det (mulig at alle gjør det?) - prøv å få til 512MB minne Erfaring: Et oppsett med: Gainward AGP GeForce3 Ti/450TV 64MB, AMD Athlon XP1700, DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5, MSI K7T-266 PRO2 fungerer nogenlunde med små modeller. Men det var såpass dårlig med de litt større, at det ble byttet ut ved juletider. Og elevoppgavene er vel ikke altfor omfattende får vi håpe? Lenke til kommentar
StureG Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hva med å bruke et Matrox kort fra P-serien P-650 eller 750 Lenke til kommentar
zorry Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jobbet en lang periode med et Matrox G550 32MB kort med to skjermsløsning og et tungt DAK program. Fungere ganske ok Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jobbet en lang periode med et Matrox G550 32MB kort med to skjermsløsning og et tungt DAK program. Fungere ganske ok Det er interessant. Jeg har kjørt det meste av det som finnes av DAK progammer på både low og high end maskiner, og jeg har vel blitt litt skeptisk til verdien på high-end utsyr. Det er påfallende hvor greit det fungerer med billigmaskiner også. Hovedfaktoren er å ha nok RAM, som også gjelder for alle andre programmer... Lenke til kommentar
mesh Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Takk for mange fine innspill. Tror jeg går for en AMD løsning. Budsjettet er så stramt at jeg fikk bare beskjed om å bestille. Saken var ikke ferdigbehandlet i avdelingsstyret på høgskolen, men jeg fikk beskjed om at det var lettere med tilgivelse enn tilatelse Og alt vil være ett stort skritt fremover. De maskinene som nå skal kasseres er: PII-350 192mb sd-ram pc100 4gb treg og bråkete disk integrert intel-grafikk så det kan bare gå en vei. Det eneste jeg er opptatt av er at det skal være ett stabilt system. Har ikke hatt noen problemer på min personlige pc i hverken autocad eller inventor. Jeg har en XP2800 på nForca2 Ultra/400 hovedkort med Ati 9600XT skjermkort. ingen problemer der i det heletatt. Ønsket er å komme under 3000,- pr. pc. Jeg vet dette er nesten umulig, men man må bare være litt kreativ. Så innspill om dårlige kombinasjoner med hovedkort/ram blir satt stor pris på. Delene blir bestilt i løpet av onsdagen regner jeg med. Haster litt med tanke på tilgivelse fremfor tilatelse. Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Skulle faktisk være hos netshop.no da Ikke for å lage noe stor sak ut av det, men hvor i innlegget til "mesh" står det at dette måtte kjøpes fra netshop.no? Endret 25. mai 2004 av Amphipod Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Ikke gå for Abit NF7-M.Er en del problemer med det...Måtte bytte kortet 3 ganger (artifacts på grafikk med onboard vga)til jeg gidde opp og satte i et AGP kort i det 4. kortet jeg fikk.Da funka det fint. Da jeg hadde disse problemene så var de flere her på forumet som hadde opplevd det samme som meg. Har bygget 1 maskin med Asus A7N8X-VM.Ingen problemer med det. TaZ Jeg kjenner igjen DET problemet... Skulle bygge en M-ATX PC, og maken til problemer har jeg ikke opplevd på lenge. Det var kombinasjonen MSI nForce2 IGP med TwinMOS PC3200 og PC2700 RAM som ikke ville funke. Med PC2100 RAM var problemene (artifacts) sporløst borte... Lurer på om det er brikkesettet som er utrolig kresent på RAM... Lenke til kommentar
mesh Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Vet at nForce2 brikkesettet er utrolig kresen på minne-brikken. Jeg ble anbefalt å kjøpe corsair til mitt hk. Har aldri hatt problemer med det. Det er det samme hva slags webshop det skal gå gjennom, så lenge de har de komponentene inne på lager (les minimum 8 stk) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 (endret) Har selv Abit NF7-S v.2.0 med twinmos 512 brikke som fungerer utmerket,Men ikke fa... om Abit NF7-M kortet ville fungere 100% med den brikka heller. Er noe kødd med minne og onboard VGAen på det kortet.. TaZ Endret 26. mai 2004 av taz Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Han har et stramt budsjett... Pentium 4 maskiner egner seg ikke til stramme budsjetter... en Intel Pentium 4 PC til 3500 kr. yter dårligere enn en AMD Athlon XP PC til 3500 kr. selv på programmene der Pentium 4 egentlig yter best... Hvorfor? Fordi AMD PC'en tar igjen Pentiumen på de 800 kr. som spares på Prosessor... Finish Finito... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå