Gå til innhold

Asus P4B SDRAM/Northw 1,6@2,22 ???

Taita

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en litt eldre kar som må søke hjelp hos dere ungdommer eller kanskje det er noen eldre her også?

Er det noen som har noen råd på hvordan jeg kan klare å tyne litt mer ut av denne:

HK:Asus P4B Bios 1009.bin

CPU Northwood 1,6@2,22ghz (bios) fsb 139 volt 1,7

RAM 256SDram satt opp volt fra 3,4 til 3,5(dipswitch) Turbo1 mode (bios) Har mulighet å øke volten her til 3,6, kan det være noe å hente på det? Går også an å sette den i turbo2 mode.

SKJERMKORT: 3DProphetKyro 64mb (4500)

Temp på cpu (probe) ligger i underkant av 50 grader uansett overklokking.

Ja, det vil si dersom jeg kjører den i normalt 1,6 så ligger den i overkant av 40 grader.

Er det andre endringer i bios som jeg kunne ha gjort?

Er det noen som har erfaringer med å overklokke cpu mer med dette HK? Det er vel sdrammen som legger en viss begrensning her? (Skulle selvfølgelig spare noen kroner og det setter vel begrensninger...)

Bruker å kjøre den fast på 133 og da har jeg sånn rundt 2,12ghz på cpu.

Et problem er dog at den ikke vil starte på kaldstart inn i mellom. Er det noe jeg har oversett når jeg har problemer med å kaldstarte maskinen under overklokking( må ofte inn i bios for å bekrefte fsb:133) for å få den til å kaldstarte. Er det noen som har råd på dette problemet? Litt irriterende å måtte gå inn i bios når jeg foretar kaldstart. Hadde jo vært greit at den startet som normalt om jeg overklokker tingen litt....

Hilsen

Langt i Nord

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...