Howard Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Flere bilder av IWILL ZMAXdp For få dager siden skrev vi om IWILL ZMAXdp, en mini-barebone-PC med støtte for dual Opteron. Her er flere bilder av den spennende mini-PC-en. Les artikkelen her Lenke til kommentar
Caliber Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 For få dager siden skrev vi om IWILL ZMAXdp, en mini-barebone-PC med støtte for dual Opteron. Her er flere bilder av den spennende mini-PC-en. <a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=7668">Les artikkelen her Pen var den iallefall, ser ut til å være en del gode designløsninger og. Mvh, Haakon Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Pent! Men det er vel mer gimick enn nyttig. Har innmari lyst på dual Opteron, men skulle gjerne ha brukt flere kort i den. (Ellers fant jeg ut at forover-knappen i Opera bladde gjennom alle bildene etter at jeg trykte på det første, og tilbake til artikkelen igjen. Genialt!) Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvor er nå strømforsyningen til denne? og hvor stor er den? A64 og opteron er ikke direkte strømgjerrige.. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Dette må være en glimrende måte å lage billige, kraftige og kompakte clustere på. Tror denne kan ta av i cluster-miljøer. Særlig siden de i følge AMD skal kunne oppgraderes til 2 stk dual-Opteron CPU'er til neste år. Men jeg synes det var litt trangt rundt CPU-soklene. Også synes jeg at påstanden om støtte for 8GB minne er litt vel drøy med bare 2 minnesokler. Jeg vet ikke om de er doble minnekanaler eller ikke til den ene CPU'en, men den andre har i hvertfall ingen minnekanaler (litt skuff det også, jeg hadde håpet på at begge CPU'ene skulle få doble minnekanaler med en minnesokkel per minnekanal). Edit: Haifinna er jo også en litt kul gimmic. (Minner meg om AMD "Sharptooth" som var kodenavnet på K6-3) Edit2: Den medfølgende PSU'en skal være på 300W og er i et spesiellt mini-format. At Opteron blir ganske varm er bare en subjektiv fakta siden ingen vanlige folk ennå vet om CPU'ene er i nærheten av hovedkortenes og kjølerenes TDP på 89W. Men det vi vet er at det også finnes spesiellt strømgjerrige Opteron'er som heter "HE" og "EE". Disse skal i hvertfall ikke ha noe problem med å dele en 300W PSU og relativt laber kjøling. Endret 25. mai 2004 av Simen1 Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Haifinna er antenne til tråløst nettverk. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Edit2: Den medfølgende PSU'en skal være på 300W og er i et spesiellt mini-format. At Opteron blir ganske varm er bare en subjektiv fakta siden ingen vanlige folk ennå vet om CPU'ene er i nærheten av hovedkortenes og kjølerenes TDP på 89W. Jeg kan informere om at min PC, med Dual Opteron 246, 1 GB RAM, 6 harddisker, Radeon 9700Pro, TV-kort og aktivt LAN bruker like i overkant av 200W idle med en SSI-strømforsyning. Da kan man begynne å regne på det. En WDC-disk bruker ca 10W idle, og er vel i grunn det eneste jeg kan komme på sånn for øyeblikket. 220 - 60 = 160W Edit: Var visst 220 W den brukte idle Endret 25. mai 2004 av DesertGlow Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Fin liten sak det der Lenke til kommentar
40belowsummer Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 likner litt på Panasonic Q Tbcgames Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Men jeg synes det var litt trangt rundt CPU-soklene. Også synes jeg at påstanden om støtte for 8GB minne er litt vel drøy med bare 2 minnesokler. Njaa... hos komplett finner du en modul med 4GB.... opteron'er som heter "HE" og "EE". Disse skal i hvertfall ikke ha noe problem med å dele en 300W PSU og relativt laber kjøling. Håper en slik system kan har to raptor i raid, uten å drepe en av dem... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Vaio: Denne du tenker på? kun 63.695 kr per brikke (du ser sikkert nå hvorfor jeg sa "litt drøyt") Jeg skønnte ikke hentydningen til at 2 stk Opteron "HE" eller "EE" skulle kunne ta livet av to raptorer i Raid? Eller var det PSU'en som skulle ta livet av raptorene? Du må gjerne forklare. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Vaio:Denne du tenker på? kun 63.695 kr per brikke (du ser sikkert nå hvorfor jeg sa "litt drøyt") Jeg skønnte ikke hentydningen til at 2 stk Opteron "HE" eller "EE" skulle kunne ta livet av to raptorer i Raid? Eller var det PSU'en som skulle ta livet av raptorene? Du må gjerne forklare. Simen, ser du det grønne smilefjeset etter ordene (modul med).... "hint hint" Angående 2xRaptor RAID, tenker jeg da på varmen selvfølgelig... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Veldig rå sak det her ja, og flere bilder av den finnes her: http://www.hexus.net/content/reviews/revie...mlld19JRD03NzM= Slike bokser hadde passet spesielt bra for rimelige klustere hvis de hadde vært utstyrt med et 64-bit PCI-X spor Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 På hjemmesiden deres har hk 4 minnesokler. Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei, Det bildet du referer til er bare et "marketing" bilde (Mod. DK8W). Det riktige bildet er det som er vist på Hardware.no Håper det oppklarer litt Med vennlig hilsen Pyton.no - salg Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hei, Det bildet du referer til er bare et "marketing" bilde (Mod. DK8W). Det riktige bildet er det som er vist på Hardware.no Håper det oppklarer litt Med vennlig hilsen Pyton.no - salg Wow! En ny webshop, viste ikke det! skal prøver dere engang i fremtiden... Så når vil pyton.no får denne barebone pc inn? Lenke til kommentar
Pyton.no - Salg Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Hei, Takker IWILL sier at vi skal få første levering 16. juni - men (alltid et men) IWILL er kjent for å være litt nøye før de leverer nye produkter, så jeg tror de ikke kommer til å sende før 20~25 juni. Vi håper derfor at de skal komme inn til slutten av juni Med vennlig hilsen, Pyton.no - salg Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Hei, Takker IWILL sier at vi skal få første levering 16. juni - men (alltid et men) IWILL er kjent for å være litt nøye før de leverer nye produkter, så jeg tror de ikke kommer til å sende før 20~25 juni. Vi håper derfor at de skal komme inn til slutten av juni Med vennlig hilsen, Pyton.no - salg Så ved slutten av juni... Mener du at de starte å levere, eller til dere får de i lageret? Hvordan er vifte system i barebonet? Hva blir prisen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå