mr.a Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 jeg tror ikke Jon liker at folk kaller ham DVD-Jon. han kommer til å bli merket for livet. ser det for meg: "Hei DVD-Jon åssen hengern?" Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 14:36, Mr.Hassan skrev:Vel,trur det var Opera.Det var nemt av Opera søtter Dvd-Jon og så var det eit intervju av ein person som støtta dvd-jon..Trur det var/er ein person i Opera.Husker ikkje kva tittel han hadde.. Joda... du har rett. Det var teknologidirektør i Opera som ble intervjuet. Sjekket WebTV på TV2 nå nettopp, og tror du ikke at det var et skilt med "IETF" som ble vist i 1/4 sekund. Legger merke kun til detaljer og ikke til omgivelsene jeg Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Mange mener Jon ikke er et datageni, eller at uttrykket geni skal benyttes i det hele tatt. Dessuten ble Jon tilbudt sommerjobb i Opera Software. Leser jeg i Aftenposten. Jobbtilbud Lenke til kommentar
PhD-CS Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 12:27, Tias skrev:Det var 3 personer som gikk sammen og lagde MoRE, Masters of Reverse Engienering, en av de tre var Jon. Koden var allerede knekt av en annonym tysker som var en av de tre, så koden var knekt før MoRE ble stifta. Jon var, så vidt jeg vet, bare med på å lage GUI til DeCSS. Jon gikk ut med programmet offentlig, og da ble han kjent som DVD-Jon, han som cracka CSS... Noe han ikke gjorde! Det var ingen av de tre i MoRE som knekte CSS. DeCSS inneholder en implementasjon av CSS. DeCSS knekker overhodet ikke CSS. Hvordan kan dere forvente at media forstår dette, når ikke en gang data-ekspertene, err, jeg mener gamerne, i forumene her ikke forstår det? Spekulasjoner om hva DVD-Jon har eller ikke har gjort, overlater jeg til folk som er på samme intellektuelle nivå som Se & Hør lesere. - Dr. PhD-CS, 0xb7ed00 Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei borre! Hehe.. Eg var litt sliten...Mykje å gjære på jobb etc.. Så la ikkje merke til "IETF" skiltet.. Eg meiner Dvd-jon som han blir kalt blir "hausa" for mykje opp i mediene..Og hos ein del " it personer".. Eg og meiner at han ikkje knekkte CSS... Sjølv om media bildet kan få ein til å tru det.. Lenke til kommentar
jovaa Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Er litt grønn her jeg nå, og dette er sikkert et lite dumt spørsmål men: hva gjør dette programmet som disse DVD-Jon og gutta har snekret sammen? Fjerner sone-sperren på dvd-spillere eller kopierer eller hva? hilsen lille dumme meg... Lenke til kommentar
MrHURD Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 00:07, Stressles skrev:Ellers er vel arbeidet han gjorde på nivå med visual basic programeringen i videregående skole, såvidt jeg forstod det av en bekjent. Kameraten din har tydeligvis ikke fulgt med i timene, sidene han ikke klarer å se forskjell på C++ og Visual Basic. Følgende setning bør du kanskje nevne for kameraten din: "Assumption, the mother of all fuckups." :smile: Lenke til kommentar
MrHURD Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 15:37, jovaa skrev:Er litt grønn her jeg nå, og dette er sikkert et lite dumt spørsmål men: hva gjør dette programmet som disse DVD-Jon og gutta har snekret sammen? Fjerner sone-sperren på dvd-spillere eller kopierer eller hva? Rent teknisk gjør ikke programmet noe annet enn å dekryptere filene. Rent praktisk gjør programmet at filmindustrien ikke lenger kan kontrollere hva du gjør med dine lovlige innkjøpte filmer. Du kan f.eks. ikke per i dag gå i butikken og kjøpe en DVD-spiller som lar deg hoppe over reklame (eller andre deler av DVD'en som produsenten tvinger deg til å se på). Hvis filmindustrien taper de forskjellige rettsakene, vil dette forandre seg. Tviler på at Sony og de andre store kommer til å tilby deg forbrukervennlige spillere, men det kommer nok diverse kinensiske og taiwanesiske produsenter å gjøre. Grunnen til at DVD spillere per i dag er så forbrukerfiendtlige, er at for å få tilgang til å dekryptere platene må DVD-spiller produsenene signere en avtale som bestemmer at diverse ting skal ikke brukeren få lov til å gjøre. Du skal kun få spille filmer fra en region, du skal tvinges til å se på reklame, du skal ikke få lov til å ta backup av DVD'ene dine, etc, etc. Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 00:04, C. Alshus skrev:Men en venn av meg sier av det ikke var han som knakk koden. Det DVD-Jon gjorde var å lage forsiden av programmet. Stemmer dette, eller er jeg på bærtur? De store gutta er ikke så dum at de legger hode på hoggestabben klar til hugg. Den jobben overlater de til PR-kåte idioter. Lenke til kommentar
MrHURD Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: De store gutta er ikke så dum at de legger hode på hoggestabben klar til hugg. Den jobben overlater de til PR-kåte idioter. Du har tydeligvis ikke forstått at dette handler om å forsvare forbrukernes interesser. At ikke alle har mulighet til eller ønsker å ta på seg den oppgaven er forståelig. Både Sharon og Arafat er noen PR-kåte idioter. Kanskje de har blitt smittet av Terje Rød Larsen. Han fra Opera Software som var med i reportasjen er også en PR-kåt idiot. En er jo nødt til å være det når en svarer på media sine henvendelser. Opera Software har til og med en egen ansatt som har tittelen "Communications Director". Snakk om PR-kåt idiotbedrift. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 18:25, MrHURD skrev:Opera Software har til og med en egen ansatt som har tittelen "Communications Director". Snakk om PR-kåt idiotbedrift. Hva er så idiotisk med det? Ser ikke antydning til ironi i innlegget ditt engang.. Både små og store bedrifter behøver PR-representanter. Enten som egne ansatte eller gjennom PR-byråer. Det er selvsagt for å kunne ha et ansikt utad som kan briefe presse i diverse situasjoner. Det er også viktig for bedrifter å ha 1 person som uttaler seg, slik at ikke flere ansatte uttaler seg om samme saken, men i vidt forskjellige retninger. Det igjen kan føre til dårlig omtale av bedriften. Lenke til kommentar
MrHURD Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 18:34, borre skrev:Hva er så idiotisk med det? Ser ikke antydning til ironi i innlegget ditt engang.. Poenget mitt er at en blir ikke PR-kåt idiot av å svare på media sine henvendelser. Opera som er en bedrift går i tillegg selv aktivt ut til media med bla. pressemeldinger. Når Microsoft stengte Opera-brukere ute fra msn, og deretter fortalte løgner til journalistene, sendte Opera ut pressemelding. Gjorde det Opera til en PR-kåt bedrift? Selvsagt ikke. Når noen setter likhetstegn mellom det å svare på media sine henvendelser og å være PR-kåt idiot, uten å begrunne dette ytterligere i forhold til saken det gjelder, er det grunn til å lure på hvem som er idiot. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 15:02, borre skrev:Mange mener Jon ikke er et datageni, eller at uttrykket geni skal benyttes i det hele tatt. Kriteriet for å bli kalt datageni i TV2 er vel at man kan mer data enn Davy Wathne. LOL Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Davy oppfyller jo det viktigste kriteriet for å være datanerd, og det til fulle; Han drikker jo 15 cola, glass cola, per dag. :wink: :wink: :wink: Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 12:51, EviLEddiE skrev:Ganske bra film, bare litt synd at en av de store hovedpersonene i filmen dør underveis, skal ikke nevne hvem som spiller denne rollefiguren (det vet sikkert mange av dere allerede). japp. !"#¤ at han døde, det var jo helt unødvendig. ellers er filmen virkelig å anbefale.. litt langtekkelig, men meget bra overall. Lenke til kommentar
PhD-CS Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-11 21:10, simfan skrev:Kriteriet for å bli kalt datageni i TV2 er vel at man kan mer data enn Davy Wathne. LOL Det finnes ikke så veldig mange genier i verden. At dette ordet kun benyttes for å selge nyhetene burde være innlysende for de fleste oppegående mennesker. Dessverre ser det ut til at (det uskrevne) kritieriet for å poste i disse forumene er at en kan mer data enn Davy Wathne. Lenke til kommentar
morbuz Skrevet 12. april 2002 Del Skrevet 12. april 2002 Quote: On 2002-04-11 14:50, mr.a skrev:jeg tror ikke Jon liker at folk kaller ham DVD-Jon. han kommer til å bli merket for livet. ser det for meg: "Hei DVD-Jon åssen hengern?" Blir litt flaut om 20 år, akkurat som å bli kalt VHS-Leif idag :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå