C. Alshus Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Skulle bare si at på TV2-nyhetene ble DVD-Jon intervjuet. Kvakk litt til da han satt foran en PowerMac G4 Quicksilver med OSX. Endelig har han sett lyset. Halleluja! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Merket meg det jeg også. Hmmm... hvorfor satt ikke han foran en pc med Linux og demonstrerte dvd-avspilling? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Kanskje han bruker OS X fordi det er et Unix-basert OS. Men han demonstrerte jo DVD. i alle fall så var det film på skjermen. Men en venn av meg sier av det ikke var han som knakk koden. Det DVD-Jon gjorde var å lage forsiden av programmet. Stemmer dette, eller er jeg på bærtur? Lenke til kommentar
Stressles Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Har rett i det, han lagde bare grensesnittet til programmet...Men han blir vel regnet som pressetalsmann i gruppa, sikkert derfor han er så omtalt i media. Ellers er vel arbeidet han gjorde på nivå med visual basic programeringen i videregående skole, såvidt jeg forstod det av en bekjent. Mvh Sindre Hellevik Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Såvidt jeg har hørt (og som media ikke har oppfattet) så lagde han kun programmet DeCSS ja. Han var vel aldri med på å knekke selve koden? Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 OK, fint. Men jeg synes at media fremstiller han som noe mer enn det han kanskje er. Talsmann for gruppa, ja han kan vel kanskje kalles det. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Quote: On 2002-04-11 00:19, C. Alshus skrev:OK, fint.Men jeg synes at media fremstiller han som noe mer enn det han kanskje er. Talsmann for gruppa, ja han kan vel kanskje kalles det. Jeje. Saann rent bortsett fra at Jon bare har laget et GUI, og at han ikke har peiling paa hvem opphavsmennene til programmet er, saa er han sikkert flink. Lenke til kommentar
Sufrati Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 okok...... saken er den som mange av dere har sagt... han laga bare programmet..... han knakk ingen koder eller no slik....men han ble kontaktet fordi det er jo han som laget det banebrytendes programmet... og som mange vet er jo ikke nyhetsverdnen helt innen data... så de trodde vel at det var han som gjorde det.... men poenget mitt er som følgende...!!! JON!!! nå som du har fått deg jobb og masse penger.... PLZ kj0p deg nye klær.... jeg ber på knærna mine... jeg gikk på skole sammen med deg og du hadde samme klær HVER bidig dag... og en ting til..... KJØP DEG BARBERmaskin...... PLZ?!??!?!?! den puse barten din syntes lang vei!! jaja..... bare noen råd på veien jon! hehe gl hf videre..... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Hehe...Tror du DVD-Jon lusker innpå forumet? Isåfall: stå frem! :wink: Lenke til kommentar
TheIdiot Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Drit nå i det.... Ta en øl istedet! Lenke til kommentar
C. Alshus Skrevet 10. april 2002 Forfatter Del Skrevet 10. april 2002 Ahh, slik skal det være. "Take a Coce an a smile and shut the f**k up" - Eddie Murphey i Raw. Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Var det ikke en tysker som knekket koden? tommelomsk Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei! Dvd-Jon som han kalles knekkte ikkje koden.. Det som overaska meg mest med innslaget i går var at Opera støtta Dvd-jon offesielt... :wink: Lenke til kommentar
Cyrus Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Vet at dette er en teit melding, må bare reklamere litt. Opera er etter min mening den beste "web-browsern" Anbefaler flere å kjøpe den for å støtte Opera :smile: /Cyrus Lenke til kommentar
Tias Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Det var 3 personer som gikk sammen og lagde MoRE, Masters of Reverse Engienering, en av de tre var Jon. Koden var allerede knekt av en annonym tysker som var en av de tre, så koden var knekt før MoRE ble stifta. Jon var, så vidt jeg vet, bare med på å lage GUI til DeCSS. Jon gikk ut med programmet offentlig, og da ble han kjent som DVD-Jon, han som cracka CSS... Noe han ikke gjorde! Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Den filmen som Jon hadde oppe på Mac'en under reportasjen så ut til å være den relativt nye franske filmen "Brotherhood of the Wolf". Ganske bra film, bare litt synd at en av de store hovedpersonene i filmen dør underveis, skal ikke nevne hvem som spiller denne rollefiguren (det vet sikkert mange av dere allerede). Lenke til kommentar
BBC Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Quote: On 2002-04-11 09:13, Mr.Hassan skrev:Det som overaska meg mest med innslaget i går var at Opera støtta Dvd-jon offesielt... :wink: Hmm... var det ikke en representant (leder?) for IETF (The Internet Engineering Task Force) som ga sin støtte til DVD-Jon? _________________ SI-korrekt sig: MSI-K7T266 Pro2-RU, XP 1600+, GeForce 2MX, 80 GB WD, 20,5 GB WD, 13 GB Fujitsu, 512 mebibyte DDR, Plextor 12/10/32, Aopen dvd, Chieftec DX-01-BLD, 100 Mbit LAN 24/7 [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-04-11 14:07 ] Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei borre! Vel,trur det var Opera. Det var nemt av Opera søtter Dvd-Jon og så var det eit intervju av ein person som støtta dvd-jon.. Trur det var/er ein person i Opera. Husker ikkje kva tittel han hadde.. Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hadde han ikke fått jobb i opera da? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 11. april 2002 Del Skrevet 11. april 2002 Hei aurstad! Det er mulig det.. Husker ikkje.. Lurer på om dei var interisert i han for ei tid tilbake.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå