skuta Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Jeg har 2mbits-pakken fra NGT. Den har virket veldig fint helt til for ca. 1 uke siden. Plutselig merket jeg at nedlastingen gikk mye treigere, og it-avisens speedometertest viste 800-1200 kbit/sec (varierer veldig nå). Jeg har ringt NGT kundeservice, og de sier at jeg fortsatt står oppført med 2mbit. En annen ting som er merkelig er at ut-hastigheten er kun på 10-12 kb/sec. Jeg har tre datamaskiner i huset, og jeg får den samme lave hastigheten på samtlige. Kan det være virus? Jeg har kjørt Norton AntiVirus et par ganger, men den finner ingenting. Hjelp meg Jeg kan i tillegg nevne at linjen er ikke bare redusert, den er også ustabil. Ofte blir jeg frakoplet fra IRC og plutselig kommer jeg ikke inn på en webside jeg var inne på for et par minutter siden osv. Endret 25. mai 2004 av skuta Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) http://dan1el.net/pc/ Sjekk om det hjelper no. Tenker i ditt tilfelle spesielt på å få fjerna spyware/adware. Er uansett en fordel å gjøre alt som står der =) Eventuelt tar du en maskin ut av nettverket, formaterer denne og installerer OS på nytt, og kobler denne alene opp mot internett. Har du fortsatt samme problemet er det linja det er noe galt med. Da ringer du NGT og klager, og håper de sender en telemontør som kan feilsjekke linja di. Endret 25. mai 2004 av Mongster Lenke til kommentar
skuta Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Takk for svar. Jeg kan jo nevne at jeg har det samme problemet på 3 av maskinene i nettverket, og jeg har kjørt spyware-fjernere. Den lave hastigheten forekommer på samtlige maskiner, og jeg har prøvd å ha hver enkelt maskin på alene osv. Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Da ringer du til NGT og forklarer problemet, er jo tydeligvis linja det er noe galt med. Lykke til! Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Et siste (desperat?) forsøk kan jo være og optimalisere tilkoblingsinnstillingene med TuneUp Utillities 2004. Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Hadde en venn som også slet veldig med at linjen var for treg... Ville annbefale å kjøre en scan med ad-aware for å få fjerna alt dritt Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg kan jo nevne at jeg har det samme problemet på 3 av maskinene i nettverket, og jeg har kjørt spyware-fjernere. Han har jo fjerna spyware sier han.... Lenke til kommentar
skuta Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det har jeg gjort. Jeg har også ringt NGT og de fant ingenting galt med linjen min. Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 En artikel på tipstjänsten TweakXP avslöjade att Windows XP har reserverat 20 procent av den bandbredd som används av operativsystemet för nätverkstrafik och Internet. Anledningen till detta är att operativsystemet använder en tjänst som heter QoS (quality of service) som reserverar bandbredden för att vissa tjänster ska få prioritet. Även om du stänger av tjänsten QoS i Windows XP så kommer den fortfarande att roffa åt sig 20 procent. Det enda sättet att minska detta är använda ett program som heter gpedit.msc. För att ändra detta värde gör du enligt följande: Klicka på Start-knappen och välj sedan Kör. Skriv gpedit.msc och klicka på Ok. Klicka sedan på fliken som heter ?Dator Konfiguration? och sedan ?Administrativa Mallar?. Välj sedan ?Nätverk?. Klicka sedan på fliken som heter ?QoS Packet Scheduler? i det vänstra fönstret. Klicka sedan på ikonen som heter ?limit reservable bandwidth? i det högra fönstret. Aktivera (enable) denna funktion och ändra värdet till 0 (noll). Du behöver sedan starta om datorn för att ändringen ska verkställas. Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det har jeg gjort. Jeg har også ringt NGT og de fant ingenting galt med linjen min. Sier igjen litt om NGT... som noen inne på forumet her er så frøktelig fan av....... sier ikke mer... Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det har jeg gjort. Jeg har også ringt NGT og de fant ingenting galt med linjen min. Sier igjen litt om NGT... som noen inne på forumet her er så frøktelig fan av....... sier ikke mer... Totalt unødvendig post. Slike usaklige uttalelser kan du holde for deg selv. Lenke til kommentar
Slk Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 har du testet å restarte routern ? trekk ut kontakten noen min og installer en util som overvåker BW usage i nettverket ditt Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det har jeg gjort. Jeg har også ringt NGT og de fant ingenting galt med linjen min. Sier igjen litt om NGT... som noen inne på forumet her er så frøktelig fan av....... sier ikke mer... Totalt unødvendig post. Slike usaklige uttalelser kan du holde for deg selv. Unnskyld hvis du følte deg støtt av kommentaren... legger meg så flat: _______ å beklager Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det har jeg gjort. Jeg har også ringt NGT og de fant ingenting galt med linjen min. Sier igjen litt om NGT... som noen inne på forumet her er så frøktelig fan av....... sier ikke mer... Totalt unødvendig post. Slike usaklige uttalelser kan du holde for deg selv. Unnskyld hvis du følte deg støtt av kommentaren... legger meg så flat: _______ å beklager Latterlig. Har du lest retningslinjene i det hele tatt? Eller hørt om noe som heter nettikette? Lenke til kommentar
Spydz Skrevet 27. mai 2004 Del Skrevet 27. mai 2004 Ja, det har jeg gjort. Jeg har også ringt NGT og de fant ingenting galt med linjen min. Sier igjen litt om NGT... som noen inne på forumet her er så frøktelig fan av....... sier ikke mer... Totalt unødvendig post. Slike usaklige uttalelser kan du holde for deg selv. Unnskyld hvis du følte deg støtt av kommentaren... legger meg så flat: _______ å beklager Latterlig. Har du lest retningslinjene i det hele tatt? Eller hørt om noe som heter nettikette? sa nettop jeg beklaget hvis du følte deg støtt.... får bare NGT opp i halsen innimellom... men for all del... Lenke til kommentar
Mongster Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 Ja, det har jeg gjort. Jeg har også ringt NGT og de fant ingenting galt med linjen min. Sier igjen litt om NGT... som noen inne på forumet her er så frøktelig fan av....... sier ikke mer... Totalt unødvendig post. Slike usaklige uttalelser kan du holde for deg selv. Unnskyld hvis du følte deg støtt av kommentaren... legger meg så flat: _______ å beklager Latterlig. Har du lest retningslinjene i det hele tatt? Eller hørt om noe som heter nettikette? sa nettop jeg beklaget hvis du følte deg støtt.... får bare NGT opp i halsen innimellom... men for all del... Ok, greit. Trodde du var ironisk =) Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 28. mai 2004 Del Skrevet 28. mai 2004 (endret) Selv om du har kjørt Norton Antivirus kan det jo ikke skade å kjøre gjennom blasterfix og sasser fix selv om disse virusene mest sannsynlig hadde manifistert seg på andre måter (restart om 60 sekunder). Jeg ville nok også ha patchet windows med windows update og fått inn en brannmur. Dersom det foregår uønsket trafikk på maskinen din er en brannmur kanskje letteste måten å kartlegge dette på. Jeg anbefaler Sygate Personal Firewall (gratis versjonen) som fungerer helt greit. Du kan få denne her: http://smb.sygate.com/buy/download_buy.htm :Edit NGT har vel en brannmur funksjon i ruteren, men hvordan denne fungerer og hvordan man eventuelt kan sjekke loggene vet jeg ikke.. Endret 28. mai 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå