Nexor Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Heisann... Fatter'n fikk office 2003 proffesional med den nye bærbare PC'en sin... Det står OEM på coveret, Hva betyr det?? at jeg bare kan installere den på den pc'en den fulgte med?? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
JensL Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 OEM = Original Equipment Manfacturer Ganske misvisende i denne sammenhengen. Den Office 2003 OEM-lisensen faren din fikk med laptop'en kan KUN brukes på denne, ingen andre maskiner. Når laptop'en utrangeres/kastes, "dør" også OEM-lisensen. Du kan heller ikke bruke en OEM-lisens som oppgraderingsgrunnlag. OEM-lisenser skal også KUN selges sammen med en PC, i noen tilfeller holder det med å kjøpe f.eks. en CD-brenner. Det er ganske så strenge regler for OEM-lisensene, spesielt når de er fra Microsoft. JL Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Velkommen til formet JensL!! kan jeg installere den på maskinen min eller går ikke det?? Gjør det ikke hvis det er ulovlig da... Er det det?? Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Windows OEM lisenser kan vel brukes til oppgraderingsgrunnlag? Ja, du har ikke lov til å installere den på andre maskiner enn den maskinen lisensen er beregnet for. Det kan kun installeres på den den er ment på. Selv om den fjernes fra denne maskinen kan den ikke brukes på en annen maskin. Endret 25. mai 2004 av RolfOve Lenke til kommentar
Nexor Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Windows OEM lisenser kan vel brukes til oppgraderingsgrunnlag?Ja, du har ikke lov til å installere den på andre maskiner enn den maskinen lisensen er beregnet for. Det kan kun installeres på den den er ment på. Selv om den fjernes fra denne maskinen kan den ikke brukes på en annen maskin. RolfOve: ser ikke sånn ut... JensL skrev Du kan heller ikke bruke en OEM-lisens som oppgraderingsgrunnlag. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg er faktisk litt usikker på dette med OEM-lisenser som oppgraderingsgrunnlag... Microsoft har vært litt fram og tilbake angående dette. Det står heller ikke noe her: http://www.microsoft.com/office/editions/h...ion127121120120 Se under "Upgrade Eligibility". Men selv om du kan oppgradere fra OEM-lisensen, kan du kun bruke oppgraderingen på denne ene laptop'en, ingen annen maskin. Så ja, hvis du installerer OEM Officen tilhørende laptopen på din PC, gjør du noe ulovlig, i følge lisensreglene til Microsoft. Æ'kke greit... JL Lenke til kommentar
JensL Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Heh, jeg fant faktisk en annen betegnelse for OEM, på Microsoft web: OEM = Original End Manufacturer, i.e. PC manufacturers and system builders Det står ikke så mye om selv OEM-reglene, dog. JL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå