waffen Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Har klokket min AMD Athlon XP 2600+ Barton (låst) til 2200mhz. 11,5x191....men hvis jeg nå skal stille den høyere så blir den ikke med på det. Den stiller FSB'en bare automatisk tilbake og gjør at jeg bare har 1115 mhz. Jeg har stillt opp volten men ingenting hjelper...enten stiller den FSB'en bare tilbake eller så får jeg bluescreen i oppstart. Kan noen hjelpe meg? HK : Abit NF7-S v.2.0 CPU : AMD Athlon XP 2600+ Barton (låst) Har nylig flashet biosen.... Lenke til kommentar
rockhard Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Din XP2600+ er låst...da er du nøtt til og låse opp din cpu. søk på forumet på åssen man låser opp en cpu.det kan gjøres på flere måter. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Tuller du eller, rockhard? FSB har lite med låste multipliere å gjøre. Enig, det høres ut som det som skjer når man prøver å stille en låst multiplier, men han sa at det skjedde når han skulle stille FSB. Til trådstarter: Det ER virkelig FSB du snakker om, vel? Høres ut som et problem forårsaket av at multiplieren er låst. Lenke til kommentar
rockhard Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Tuller du eller, rockhard? FSB har lite med låste multipliere å gjøre. Enig, det høres ut som det som skjer når man prøver å stille en låst multiplier, men han sa at det skjedde når han skulle stille FSB. Til trådstarter: Det ER virkelig FSB du snakker om, vel? Høres ut som et problem forårsaket av at multiplieren er låst. det er muligens jeg har blingsa litt her... Waffen:ikke rør multiplier.juster bare FSB og volt etter behov. Du beskriver selv at den er låst,da virker ikke multiplier. Men det er litt merkelig at alt går tilbake eller til bluescreen etter litt overklokking.Dette kommer jo an på åssen ram du kjører på! Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) *slettet* Endret 25. mai 2004 av blackeyedragon Lenke til kommentar
waffen Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2004 Javel...stiller kun på FSB, multiplieren er låst. Kjører på TwinMos ram 1x512mb 2700 1x512mb 3200....har klokket dem litt.... Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 pc 2700 er det som ødelegger for deg, de er bare beregna for 333mhz og vil ikke klokke noe høyere enn 191 (382), i alle fall ikke uten mer volt, det kan du øke i bios dersom du ikke var klar over det allerede da skaff deg en pc3200 brikke til av samme type som du har så skal du se at det løsner litt, men jeg tror ikke cpu vil å veldig mye høyere uansett, så det er opptil deg Lenke til kommentar
DeRn Skrevet 26. mai 2004 Del Skrevet 26. mai 2004 Jeg har Asus A7N8X-E Deluxe, min multiplier står automatisk på 13x, og ingenting skjer når jeg rokkerer den til 14x Det er en XP3000+, der det dette som sier at den er låst? Lenke til kommentar
rockhard Skrevet 2. juni 2004 Del Skrevet 2. juni 2004 hvis du ikke får rikka på multiplieren så er den låst ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå