johanf Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Hvordan kan jeg sentrere en 'div' på siden uten å sentrere alt inneholdet? _ johanf Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) div#sentrert { margin: 0 auto; } EDIT: Funker bare i strict (tror jeg) Endret 25. mai 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Det der funka dårlig for meg ... strict? _ johanf Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Doctype: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 Okay, du sa ikke noe om hva jeg skulle gjøre med det der, men den har jeg sett på toppen av kode tidligere - og vips, så føkka jeg opp hele siden! hmm ... tror jeg må lære litt til her, detta var innvikla! ;P _ johanf Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) Den skal bare limes inn i *helt* i toppen av siden ja. De forskjellige doctypene beskriver vel på en måte "toleransegrenser" for hva som er "lov" og ikke, altså det forteller nettleseren hvilke HTML-spesifikasjoner dokumentet bruker. EDIT: Dersom du vil "unføkke" filen din igjen, kan du vel bare lime inn denne: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"> ...som jeg regner med du brukte fra før av. Når jeg tenker meg om, så er jo siden til Marvil midtstilt med Transitional. Endret 25. mai 2004 av PoleCat Lenke til kommentar
johanf Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2004 (endret) ah - jeg vet hvorfor. Vet ikke hvor mye du har programmert andre språk, men i vb kan man jo også sette sånn 'strict' sak, og da må man passe på masse småting. Grunnen til at alt ble weird her, var at jeg hadde satt; #div { width:600; } og ikke; #div { width:600px; } Men nå er den sentrert, sånn som du sa PoleCat! Nå er det bare andre ting som må fikses ... Takker! _ johanf Endret 25. mai 2004 av johanf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå