Gå til innhold

Fargevalg på internettsider.

Anbefalte innlegg

Jeg mener at jeg har lest om "De 216 Browsersikre fargene" i en eller annen artikkel.

Vist man bare ser på hexa-kodene til disse fargene, vil man se at man kun benytter siffer som går i "3-gangen"; 3, 6, 9, C og F.

Og at de i tilegg alltid deler opp koden i 3 deler Eks.: "FF.66.33" Slik at man kan forenkle koden til; "F63".

Når jeg bruker sider som er anbefalt til å finne farger-sammensettninger til internettsider, som eksempelvis http://color.twysted.net/. Er fargene som blir valgt helt feil i forrhold til "De 216 Browsersikre fargene" Da jeg får hexakoder som "FCE57C"

Da lurer jeg på hva som er feil; Er "De 216 Browsersikre fargene" bare noe noen har funnet på, eller er det disse sidene som ikke gir ut korrekte fargekoder? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle farger fra 000000 til ffffff er "browsersikre", spør du meg. Du skal langt tilbake i tid for å fine en nettleser eller et operativsystem som ikke støtter 16 mill farger.

Grunnen til at jeg bruker 000 - fff er fordi det er mindre å skrive, mindre å laste :p og fordi det er lett å finne farger som passer sammen når man bruker såkalte webcolors.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...