travis_g Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Jeg mener at jeg har lest om "De 216 Browsersikre fargene" i en eller annen artikkel. Vist man bare ser på hexa-kodene til disse fargene, vil man se at man kun benytter siffer som går i "3-gangen"; 3, 6, 9, C og F. Og at de i tilegg alltid deler opp koden i 3 deler Eks.: "FF.66.33" Slik at man kan forenkle koden til; "F63". Når jeg bruker sider som er anbefalt til å finne farger-sammensettninger til internettsider, som eksempelvis http://color.twysted.net/. Er fargene som blir valgt helt feil i forrhold til "De 216 Browsersikre fargene" Da jeg får hexakoder som "FCE57C" Da lurer jeg på hva som er feil; Er "De 216 Browsersikre fargene" bare noe noen har funnet på, eller er det disse sidene som ikke gir ut korrekte fargekoder? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 25. mai 2004 Del Skrevet 25. mai 2004 Alle farger fra 000000 til ffffff er "browsersikre", spør du meg. Du skal langt tilbake i tid for å fine en nettleser eller et operativsystem som ikke støtter 16 mill farger. Grunnen til at jeg bruker 000 - fff er fordi det er mindre å skrive, mindre å laste og fordi det er lett å finne farger som passer sammen når man bruker såkalte webcolors. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå